Wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 16:39

Ik zit momenteel met mijn handen in het haar!! Onze nu 4 jarige bastaardkanjer is echt een belangrijk deel in mijn leven. Hij luistert goed, is vriendelijk en kan opschieten met alles (van kat tot paard). Nu is er vanaf het begin al een vast probleem: weglopen! Hij deed dit eerst samen met onze andere hond, maar nu die een aantal jaartjes ouder wordt, blijft die nu gelukkig wel thuis. Beertje echter, is hartstikke energiek en presteert het om steeds weg te lopen in onbewaakte ogenblikken. Volgens de DA kwam het omdat ze beide reu waren... nou, wij allebei gecastreerd. Het ging een tijdje goed totdat Beer het weer presteerde. We hebben hem toen echt gigantisch op zijn donder gegeven en hij is echt een tijd thuisgebleven. We leggen ze nu altijd vast als we binnen koffie drinken of weg gaan. Normaal bleven ze altijd thuis als er iemand was of buiten liep. Nu ging het echter zo ver, dat terwijl ik de stal ging mesten en mijn vader in de schuur aan het werk was en we beide dachten hem bij te hebben, hij hem weer gepeerd was! Amper een halfuur later krijgen we een telefoontje van het plaatselijke restaurant dat Meneer doodleuk in het restaurant aan tafeltjes zit te smeken en wat ze moeten doen. Ik schaamde me natuurlijk diep!!!! Ik snel de fiets gepakt en richting restaurant. Daar aangekomen viel de schade gelukkig mee, iedereen was gecharmeerd van Beertje... Hij was zoals altijd uitbundig mij te zien *ik kookte van woede, houd je in Lies* en hij bleef maar springen en ronddollen. Ik mijn excuses gemaakt en bedankt en met de hond op de fiets naar huis. Toen ik langs een stel jongens fietse die de deur van de auto hadden openstaan, glipt meneer gewoon de auto in *hij is gek van scooters, auto's, als die er maar mee mee kan* dus ik weer balend verder...

Thuisgekomen glipt hij meteen zijn kist in. Ik hem weer aan de ketting gelegd. Ik heb hem bewust niet op zijn donder gegeven omdat het daarvoor te laat was, maar ik krijg er een zwaar hoofd in. Wat moeten we nou nog meer doen om hem thuis te houden??? Hij heeft het niet slecht, hij krijgt beweging genoeg en is echt een gezinshond...

We hebben alles al geprobeerd, van stroomdraadjes *waar die doorheen liep of overheensprong* tot leverworst en vastleggen... Zo'n dogwatch systeem is niet te doen, aangezien we op een boerderij wonen en hij zoveel uitgangen heeft...

Weet iemand wat ik er nog meer mee aan moet? Straks rijdt iemand zich dood op Beer... erg voor de hond, maar ik kan er niet mee leven dat door onze hond iemands dood of invalide geworden is...