Mijn lieve Dylan is er helaas niet meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tuhan

Mijn lieve Dylan is er helaas niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 17:09

Op mijn 14e leerde ik via mijn moeders vriend de hollandse x mechelse herder Dylan kennen. Deze hond was toen net een half jaar en zwaar zwaar verwaarloosd. zijn nekje was zo dun dat ik er 1 hand omheen kon doen en zijn tanden waren zo zwart als wat.

Mijn moeders Vriend heeft toen de hond meegenomen en helemaal opgeknapt en is er mee gaan trainen omdat het een heel leergierige hond was. Hij trainde al 15 jaar politiehonden en ging dus kijken wat in Dylan zat. Wat bleek Dylan wou wel maar de klik was er niet tussen Dylan en mijn moeders vriend.

Toen heb ik Dylan gekregen als waakhond voor bij mijn paard, nou en bewaken dat deed dylan wel, alleen iets te erg dus ik heb hem mee naar huis genomen en ben zelf met hem gaan trainen, eerst VZH en toen daarna I.P.O. , tussen mij en Dylan was er zo een band hij deed alles voor mij. Later had ik geen tijd om te trainen met hem maar wandelde we lekke rin het bos, en toewn heeft mijn moeders vriend hem weer eens meegenomen met zijn training en omdat dylan ouder was ging het nu wel perfect, dus dylan is een gediplomeerde diensthond geworden die veel op house party's zijn werk heeft gedaan.

Dylan was nu inmiddels toch wat oud en werd helaas dement, dus hij genoot bij mijn ouders thuis heerlijk van zijn vrije dag samen met zijn rotweiller vriend spike, elke dag lekke rin het bos banjeren heerlijk vond hij dat. Ik woonde inmiddels samen met mijn vriend en dylan dus bij mijn ouders, maar altijd als ik er was gingen we wandelen en knuffelen.
Ik wist dat hij steeds slechter ging zien en steeds dementer was, hij ging rare dingen doen begreep het allemaal niet meer en begon met steeds minder plezier naar het bos te gaan.

Zaterdag werd ik door mijn moeder gebeld met de melding dat dylan die afgelopen week rustig is ingeslapen, maar ze wou mij niet bellen omdat ik op vkantie was en ze wou mijn vakantie niet verpesten( echt lief van haar)

Nu mnis ik mijn maatje zo enorm, ik heb geen afscheid kunnen nemen, niet die laatste aai over zijn bol niet die laatste gekke dingen die wij deden. ik mis hem zo, maar vind steun omdat ik weet dat dit het beste is.

Ik moest het gewoon even kwijt vandaar mijn verhaal.

Lieve Dylan rust zacht ik zal je nooit vergeten, je bent mijn topper !!!

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:24

Sterkte zeg, het zal niet meevallen om een van je beste maatjes te verliezen

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 17:26

Dank je wel, nee het valt inderdaad niet mee, heb het hele weekend gehuild, gelukkig heb ik zelf nog een lieve mechelse herder thuis die mij steunt, maar toch dylan was gewoon anders en is niet vervangbaar.

ankie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:53

Jeetje das goed poedersuiker Kim..... veel sterkte gelukkig heeft hij bij jou eenh eel mooi levendje gehad.

Shaienne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:06

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies..

x_shirley_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:11

Jeetje zeg, heel veel sterkte!!

Marshaha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:17

joh heel veel sterkte.
ik weet uit ervaring hoeveel de dood van je hond met je kan doen.
mijnhondje is 21 juni ingeslapen, en ik zit hier weer met tranen in mijn ogen..

hou je sterk, hou je hondje in je hart

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 10:25

Dank je wel voor de lieve reactie's. Het blijft zwaar

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:07

Sterkte