zo zielig (dierenwinkel en hun dieren...)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

zo zielig (dierenwinkel en hun dieren...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 10:28

gister was ik te shoppen.
kwamen we bij een dierenwinkel, zag er goed uit. Liep de vriend van mn ma naar achteren, en riep me er bij.
Hij keek geschrokken. Ik liep naar hem toe, en zag het ook al snel.

De dierenwinkel verkocht puppy's....
Nah sorry hoor, maar vind dit echt niet kunnen. Ik weet dat het er al een tijdje zo is, ook bij andere winkels, maar dit is gewoon ziekelijk.
Je kan niet zomaar een pup aanschaffen, er komt echt meer bij kijken hoor!

Ik wil graag jullie reacties hier van weten, en wie heeft er zo'n pup gekocht uit een dierenwinkel?

xxiezz

rosan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:30

Bij onze dieren winkel verkopen ze ook puppy''s hoor

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:31

bij welke dierenwinkel was dat ?
In schagen verkopen ze toch gene puppy's in winkels ?
maareh onze hond komt ook uit een dierenwinkel, ik ben zelf niet meegeweest om hij toen te gaan halen dus ik weet niet wat voor situatie daar was

dressagelady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:34

Je kunt niet zomaar een konijn aanschaffen hoor, daar komt veel meer bij kijken!

Onze hond komt niet uit een dierenwinkel.

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 10:36

niet in schagen, maar in stede broec
ik vind het echt niet kunnen.
oke bij een konijn komt er ook veel meer bij kijken, maar een hond moet je opvoeden (konijnen zijn vaak al hand tam)
deze pups lagen in een hokje, ik denk ong. 60 bij 60 cm hok... in zaagsel. en ik vond het er zo zielig uit zien..

xxiezz

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:38

Helaas zijn er erg veel dierenwinkels die ook levende have verkopen. Niet alleen honden kan je veel beter bij een goede fokker halen, dat geldt ook voor hamsters, cavia's, konijnen en vissen etc.

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:39

bij een konijn komtminder kijken dan bij een ond een hond heeft en opvoeding nodig een konijn is meestal al tam uit een dierenwinkel en zindelijk wordt ie vanzelf

mijn hond komt van een erkende fokker

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 10:41

ja idd....
ik loop wel stage bij een dierenafdeling enzo, maar die vind ik er persoonlijk er beter uit zien dan een dierenwinkel (loop bij tuincentra)

maar (zwangere) hamsters, (zwangere) konijnen, (zwangere) cavia's, (zwangere) muizen, enzo, ze horen toch niet in een winkel?
en een hond helemaal niet.
wat word de volgende stap? shetlanders?

en bij een fokker weetje vaak wat je koopt.
een dierenwinkel koopt ze van een handelaar, en weet dus vaak de achtergron niet.

FenW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:42

H0ojj,,

Ja bij onze dierenwinkel verkopen ze katten en hondjes ik vind dat ook zoooo zielig. Maarja als je der 1 koopt komen der natuurlijk nog meer. Bij ons zijn der ook al allerlei acties tegen geweest want vaak komen de hondjes in de dierenwinkels uit van die hele grote hondenfokkerijen en soms zelfs uit andere landen. Deze diertjes hebben in hun korte leven zoveel meegemaakt dat ze het allemaal niet kunnen verwerken en vaak psychisch ziek zijn. Ook letten deze grote honden"farms" niet op de kwaliteit van de pup dus ziektes en gebreken enzo. Of tewel: koop nooit een hond bij een dierenwinkel want je weet niet wat je koopt en je stimuleert ook nog eens dat winkels hondjes in gaan kopen.

Wil je dus een pup/hond haal der 1 uit het asiel of van een goede erkende fokker.

xxx Carolien

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:42

Ik vind dat het verboden zou moeten worden.

Puppies nodigen veel sneller uit tot een impuls aankoop dan konijnen,
daarbij kan je een konijn, hamster of cavia niet echt verpesten door onkunde wb opvoeding een hond wel en dat zijn de beesten die we met 7 maanden op Marktplaats aantreffen...

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 10:45

@ sjuimpje, ben helemaal met je eens.
een pup ziet er zo lief uit! en dat ene katje ook. nou voor dat prijsje (geen idee hoe duur) neem je hem toch mee?
altijd leuk om te zien!

(en over 6 maanden, zit ie int asiel..)

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:08

Alle beesten hebben een gebruiksaanwijzing, dus de dierenwinkel zou degelijke voorlichting moeten geven. Ik heb wel eens in de buurt bij een konijn nagels moeten knippen omdat die mensen niet wisten dat dat moest en die nagels waren echt bijna 3 centimeter lang! Dier kon niet eens normaal huppen. Ze hadden gehoord dat ik ons konijn zijn nagels deed en gevraagd of ik dat dan ook eens bij die van hun wilde doen, beest zijn nagels waren nog niet gedaan sinds ze hem hadden.

Overigens zit er in de stad een dierenwinkel en daar zie ik steeds zieke kittens zitten, met ontstoken oogjes en snotneusjes. Mijn hart breekt als ik dat zie maar ik heb al twee katten op een appartementje... Maar wat komt er van zulke kittens terecht? Hebben waarschijnlijk niesziekte oid en hoeveel mensen kunnen er dan bekwaam voor zorgen... ?

Idioteque

Re: zo zielig (dierenwinkel en hun dieren...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:11

Ik snap het probleem niet zo. Ik ben geen voorstander van dierenwinkels, maar voor geen enkel dier. Er zullen best mensen zijn die zonder er genoeg van af te weten een hond kopen bij de dierenwinkel, maar dat gebeurt bij andere dieren net zo goed....
Dus waarom het zielig is voor die honden begrijp ik niet echt, ik vind persoonlijk konijntjes die gekocht worden voor de kinderen omdat ze er zo lief uit zien, en waar de kinderen na een paar weken al weer op uit gekeken zijn nog veel zieliger... Die konijntjes zitten de rest van hun leven in een hokje weg te rotten of worden ergens gedumpt of op marktplaats gezet en aan de slangen gevoerd.

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 11:13

Urielle schreef:
Alle beesten hebben een gebruiksaanwijzing, dus de dierenwinkel zou degelijke voorlichting moeten geven. Ik heb wel eens in de buurt bij een konijn nagels moeten knippen omdat die mensen niet wisten dat dat moest en die nagels waren echt bijna 3 centimeter lang! Dier kon niet eens normaal huppen. Ze hadden gehoord dat ik ons konijn zijn nagels deed en gevraagd of ik dat dan ook eens bij die van hun wilde doen, beest zijn nagels waren nog niet gedaan sinds ze hem hadden.

Overigens zit er in de stad een dierenwinkel en daar zie ik steeds zieke kittens zitten, met ontstoken oogjes en snotneusjes. Mijn hart breekt als ik dat zie maar ik heb al twee katten op een appartementje... Maar wat komt er van zulke kittens terecht? Hebben waarschijnlijk niesziekte oid en hoeveel mensen kunnen er dan bekwaam voor zorgen... ?

jaa in derdaad, niet iedereen weer of een dier ziek is.
of hoe sterk het is.
en een virus in de winkel, (bijv. niezen) is snel bij alle dieren...
xxiezz

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:16

Ik moet zeggen, bij de dierenwinkel waar ik altijd heen ga, zitten de dieren er keurig netjes bij, en bij de aankoop van een konijn en een cavia heb toch wel hele goede voorlichting gekregen . Het is dan wel een wat duurdere winkel, maar ik ga er graag heen

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:24

Ik vind het niet nodig om dieren in dierenwinkels te verkopen. Zeker geen honden/katten. Die dieren hebben gewoon veel aandacht nodig, wat ze vaak daar niet krijgen.
Dus het maakt niet uit hoe schoon hok ze hebben, ik vind dat het om de aandacht gaat die ze krijgen.
Daarom zal ik ook nooit meer een dier uit een dierenwinkel halen. Op goudvissen na

*Is dit trouwens niet iets voor beestenboel?

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:31

-> BB

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:41

Er zijn zat mensen die een hond (of wat voor ander dier dan ook) kopen zonder dat ze er ook maar iets vanaf weten. Voorbeelden komen vaak genoeg langs hier op BB. Deze dieren worden niet alleen in een dierenwinkel gekocht, maar ook gewoon bij mensen die thuis eens een nestje hebben of broodfokkers. Het zielige aan een dierenwinkel vind ik al die mensen die voor die glazen hokjes gaan staan, ertegenaan kloppen, dr schreeuwende kinderen er maar bij laten staan. Of het nou zieliger is voor een konijn, een parkiet of een hond via de dierenwinkel verkocht te worden weet ik niet hoor. Ik zou liever helemaal geen dieren meer in de dierenwinkel zien.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:53

Of het nou een hond is, of een konijn, ik vind het allemaal niet kunnen.
Daarom zul je mij ook absoluut nooit een huisdier bij een dierenwinkel zien halen.
Alle beesten die wij hier hebben, die zitten hier omdat ze het slecht hadden, of komen uit een opvang.

knollebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:00

naja zoals sommigen weten heb ik hier bijna 2 weken geleden ,, een puppy gekocht in australie,, dat is hiier heel normaall,, de puppys worden goed verzorgd, verschoond,, aangehaald niks mee aan de hand

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:11

ik vind die beestjes er zeker ook niet horen! ook konijnen en cavias hamsters enz enz niet! die beesten zitten daar toch niet echt rustig lijkt mij...al dat getik tegen die kooitjes en die mensen die hun aandacht willen
wij hebben onze hond gekocht bij een particulier die zijn hond gewoon een keer voor de leuk pups heeft laten krijgen met hulp van een fokker! vind ik een beter idee want dan weet je tenminste waar die echt vandaan komt...

trouwens ik zag vorige week een advertentie staan gevraagt nestjes kittens voor dierenwinkels...wij hebben nog 3 kittens zitten die eigenlijk weg zouden moeten maar DAAR breng ik ze dus niet heen!

mensen in het algemeen moeten gewoon goed voorgelicht worden over een beestje wat ze willen aanschaffen... de asiels zitten niet voor niks overvol!!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:18

Nou ja, er zullen ook mensen zijn die de kittens naar de dierenwinkel brengen ipv ze in een zak in de sloot te dumpen oid dus dan maar liever de dierenwinkel

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:21

Bij onze dierenwinkel in de stad verkopen ze ook puppys en ze zetten ze in de etalage.

Jootje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:21

HET HOORT NIET ZO DAT HONDEN IN EEN DIERENWINKEL WORDEN VERKOCHT!!!!!!!!!!
Waarom, als jullie dat ook net zo erg vinden als ik dat vind, geven jullie dit niet aan bij de dierenbescherming.
Honden moeten verkocht worden in het bijzijn van de moederhond, in goede conditie etc etc. Met een GELDIGE gezondheidsverklaring, ingeent, ontwormd etc.
Niemand gaat mij vertellen dat die arme zielige beestjes in goede staat verkeren in zo'n dierenwinkel. Vaak wordt gezegd dat deze beestjes al 8 week of ouder zijn, wat dus vaak niet waar is.!!
Dus mensen alsjeblieft koop nooit zo'n pupje in zo'n dierenwinkel, en al helemaal niet bij broodfokkers!!! En geef het aan bij de dierenbescherming als je zoiets ziet.

Jootje09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:23

Manon_S schreef:
Bij onze dierenwinkel in de stad verkopen ze ook puppys en ze zetten ze in de etalage.

VERSCHRIKKELIJK
Dit is niet normaal, geef dit alsjeblieft aan bij de dierenbescherming, een telefoontje is zo gemaakt....