Wie hebben er allemaal een Cocker Spaniel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Wie hebben er allemaal een Cocker Spaniel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 10:11

Ik ben sinds Lady en de Vagebond volslagen fan van Engelse Cocker Spaniels.
Inmiddels heb ik twee cockertjes, een zwart bonte met een beetje bruin, vrouwtje, Lissy, van 2,5 jaar en een mannetje genaamd Joep, roodbruin van 1 jaar.
Ik ben er echt stapel op en vind het een geweldig ras.
Zo vrolijk, energiek en eigenwijs. Beiden luisteren ze altijd goed (nou ja, bijna altijd ) en zijn altijd vrolijk! Behalve Lissy, die heeft een ochtendhumeur, en slaapt het liefst uit tot een uurtje of 13:00

Echte waterratjes, duiken altijd achter stokken aan, en rennen het liefst de hele dag achter balletjes aan. Ook zijn ze helemaal wild van kinderen, en als er visite is met kid's kan hun dag niet meer stuk
Ze zijn ook superwaaks, wat handig is op een boerdrij, ze schrikken alleen niet erg af met hun schattige uiterlijk.

Binnenkort (ong. een week) verwacht ik een nestje van dit echtpaar, en ooh wat zal dat knuffelen geblazen zijn!

Hebben jullie foto's van jullie Cockertje?

BigMii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:17

Heejj ik heb ook een engelsecockerspaniel ze is nu 7 maanden en echt hyper ahah ze is ook waaks als er savonds een autolangrijd gaat ze als een gek staan blaffen en ook als je er savonds eme buiten loopt ze is verder leif voor alles en eidereen en wil het liefst de hele dag spelen het is een zwart-wit teefje.
zal proberen er foto`s op te zetten....
doeii

BigMii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:26

Afbeelding

yindey

Re: Wie hebben er allemaal een Cocker Spaniel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:26

Ik heb een rode Cocker Spaniel gehad, zijn naam was Bobby. Hij is 13 jaar geworden.
Helaas heb ik geen foto op mijn pc staan.

Ik wil ooit toch wel weer een Cocker hebben, geweldige beesten zijn dat!

Sabinee__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:39

Me buurvrouw heeft ereen.
Een vrouwtje, licht bruin en heeeeeeeel lief !!

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:42

ja!! Ik heb ook een cocker spaniel.

hij is imiddels elf. Het is een oranjeschimmeltje. Voor hem hebben we thuis een rode gehad die 16 geworden is. Ik heb hier geen foto's op de computer, maar als ik thuis ben zal ik een foto van hem plaatsen.

oja, hebben jullie cockers ook de cocker-humor die alleen cockermensen snappen?

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:51

Jaaa, ik heb ook een Cocker.

Een roodschimmel reu van 5 jaar [ met staart, hij was zo'n beetje de eerste ]

Foto's staan in m'n profiel.

BigMii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:39

Mijna heeft ook een staart er staat hierboven al een berichtje van mij ze is 7 maanden gelukkig een staart:)

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:40

Lady uit de tekenfilm voldeed meer aan de beschrijving van de Amerikaanse Cocker Spaniel (kortere en charmantere neus, beetje hooghartig terwijl de engelse C. een lange neus heeft, heerlijk lodderig uit de oogjes kan kijken etc.). Wij hebben een amerikaanse cocker. Black/tan. Geweldig beest.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:44

Pollewoppy schreef:
ja!! Ik heb ook een cocker spaniel.

hij is imiddels elf. Het is een oranjeschimmeltje. Voor hem hebben we thuis een rode gehad die 16 geworden is. Ik heb hier geen foto's op de computer, maar als ik thuis ben zal ik een foto van hem plaatsen.

oja, hebben jullie cockers ook de cocker-humor die alleen cockermensen snappen?

Nou die van mij wel denk ik. Die is zo gestoord als een deur . En als je haar op haar sodemieter geeft dan kijkt ze echt zoooooooooo beledigd. Alsof ze wil zeggen 'nou ja mamma, wat een k*twijf ben jij, i kheb helemaal niets gedaan *

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:46

Mijn cocker is inmiddels alweer 11 jaar oud.
Het is een dominante eigenwijze reu met een hart van goud.

Afbeelding

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 17:23

Citaat:
Nou die van mij wel denk ik. Die is zo gestoord als een deur . En als je haar op haar sodemieter geeft dan kijkt ze echt zoooooooooo beledigd. Alsof ze wil zeggen 'nou ja mamma, wat een k*twijf ben jij, i kheb helemaal niets gedaan *

*Ligt dubbel*

Zo is Lissy exact! Zwaar beledigd als ze op haar donder krijgt, en kijkt jou beschuldigend aan

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:25

Ja echt hoor, ik overdrijf niet.

Overigens ziet onze Cocker er niet uit zoals de amerikaan er uit moet zien hoor. Ik heb haar gekocht vanwege het fijne en koddige karakter dat cockers hebben. Zal eens een foto opzoeken, wedden dat je dan opgevouwen ligt?

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:26

wij hebben een engelse cocker spaniel... TJICO!!
hijs wel een beetje doof en blind En 10 jaar

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:31

Afbeelding

Raad de voorkant

Afbeelding
Hoofd of kont?

Wij scheren haar altijd. We wonen op een boerderij en ik kon kiezen, of haar amerikaan laten zijn en altijd aan de lijn en vooral nooit laten rennen of modderen. Of scheren en hond hond laten zijn. En als ik zie hoeveel plezier ze heeft dan neem ik haar dat niet af. Nu kan ze tenminste ongestoord struinen. Als zij mag kiezen zal ze neem ik aan toch niet voor de schoonheidswedstrijden kiezen

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 20:16

GEWELDIG!

Ik scheer m'n honden ook gewoon (dacht dat ik de enige was die z'n cocker niet naar de trimsalon brengt)
Wij wonen ook op een boerderij, en ik vind dat echt geen doen anders, je houd ze toch niet netjes, omdat ze de hele dag lopen te banjeren, of pontificaal in de vijver liggen
Ze zitten echt anders de klitten.
Van de puppy's straks houden we er eentje, dus straks 3 banjers op 't erf!
Ze zijn megawaaks, maar niemand die er bang voor is, het zijn ook net pluche hondjes hé?

Volgens mij is dat vrouwtjes eigen dat karakter, want Joep is supermeegaand en relaxed, terwijl Lissy echt een 'Diva'is en ook graag zo behandeld wilt worden door iedereen
Precies wat jij zegt, is ook helemaal Lissy. Laat zich ook door niemand wat zeggen, dan kijkt ze echt zo van: 'Ja dahag, jij bent mijn baasje niet, dus ik hoef ook niet naar jou te luisteren, ga zelf lekker op je kleed liggen'

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:26

Ook hier een Cockereigenaar.
Gizmo, een 5 jarig Engels Cocker Spaniel reutje.
Blauwschimmel, niet gecastreerd en ook een scheerapparaat komt niet bij hem in de buurt.
Stronteigenwijs en dominant , maar wel alle cursussen van de gehoorzaamheid goed afgerond, nu actief in de behendigheid wat hem goed afgaat.
Ook een lesje speuren gehad, sporen volgen deed hij goed, maar apporteren weigert hij .
Volgens de trimmer ontzettend mooie oren, maar o zo lastig, alle viezigheid blijft daar aan plakken en hangen .
Lange tijd anti-water geweest, maar tegenwoordig springt hij af en toe voor de lol wel in het water.
Een waterrat zal hij niet worden, maar het is ook niet meer eng.
Bij ongeveer alles wat hij doet, produceert hij wel geluid, tot en met het slapen aan toe.
Ze zeggen dat Cockers niet snel kieskeurig zijn wat betreft eten, nou... deze was dat absoluut wel.
Een bakje brokken liet hij gerust staan als hij het niet bliefte of genoeg had gehad, gelukkig is daar grote verandering in gekomen sinds hij barft.
Hij eet nu van alles en met smaak, een hele opluchting.
Wel is het moeilijk om hem op gewicht te houden, zit hij in de goede richting, valt hij weer af door de stress.

Een erg oude (en van veraf) foto, maar een andere heb ik niet op de comp staan;
Afbeelding

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:32

ik heb er geen, maar vind ze wel erg mooi!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:53

Anneke schreef:
:D
GEWELDIG!

Ik scheer m'n honden ook gewoon (dacht dat ik de enige was die z'n cocker niet naar de trimsalon brengt)
Wij wonen ook op een boerderij, en ik vind dat echt geen doen anders, je houd ze toch niet netjes, omdat ze de hele dag lopen te banjeren, of pontificaal in de vijver liggen
Ze zitten echt anders de klitten.
Van de puppy's straks houden we er eentje, dus straks 3 banjers op 't erf!
Ze zijn megawaaks, maar niemand die er bang voor is, het zijn ook net pluche hondjes hé?

Volgens mij is dat vrouwtjes eigen dat karakter, want Joep is supermeegaand en relaxed, terwijl Lissy echt een 'Diva'is en ook graag zo behandeld wilt worden door iedereen
Precies wat jij zegt, is ook helemaal Lissy. Laat zich ook door niemand wat zeggen, dan kijkt ze echt zo van: 'Ja dahag, jij bent mijn baasje niet, dus ik hoef ook niet naar jou te luisteren, ga zelf lekker op je kleed liggen'

En ze klitten snel he. Die van ons moet dringend geschoren, blijkt dat het mes van mijn scheerapparaat (ik bracht haar dus 1 x naar de salon en toen besloot ik dat het kopen van een eigen apparaat goedkoper was ) niet goed te zijn voor cockervacht. Dus gauw een ander aanschaffen, dan kan ze weer kort

Nog eentje dan:

Afbeelding

Heb jij geen foto's?

Ik zie allemaal leuke foto's voorbijkomen zeg.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 21:02

Ik heb een foto van Joep alvast

Afbeelding

Zaterdag gaan mijn vriend en ik eindelijk eens van alle paarden en van de honden foto's maken, dus zaterdag echt een goede foto's van mijn kindjes

Lissy is ook erg kieskeurig, haalt letterlijk haar neus op voor een bak voer als ze geen trek heeft. Ook vind ze dat ze op de bank mag.
Vandaar de naam Diva...

Mijne zijn echte waterratten, terwijl ze bij Joep vertelden dat hij absoluut het water niet indurfte etc. Dezelfde dag nog lag hij in de vijver, stokken te halen.
Lissy vertikt dat overigens, stokken apporteren. Waarom zou ze?

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:05

Geweldig. Joep is helemaal geweldig. . Wat een lieve foto.

Saffy was eigenlijk nooit zo'n waterrat, tot ik haar gewoon eens meegesleurd heb. Ja kom nou, 'je bent een waterhond, dus gedraag je je ook maar als waterhond' . Terwijl Saffy zoiets had van 'mamma, mamma ik word nat mammaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hey mamma dit is best leuke eigenlijk' . Sindsdien heeft ze onze vijver ook ontdekt .

Het schijnt dat verschillende kleuren ook verschil maakte. De fokster waarschuwde ons voor dominantie bij het black/tan gebeuren. Nou, ze sloeg de spijker op zijn kop

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:18

Afbeelding

Mijn flappie

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:25

En Eslo is wel een waterrad hoor, geweldig vindt 'ie het! En dan nog het liefst achter een bal of stok aan zwemmen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 17:12

Citaat:
Het schijnt dat verschillende kleuren ook verschil maakte. De fokster waarschuwde ons voor dominantie bij het black/tan gebeuren. Nou, ze sloeg de spijker op zijn kop

Hoe bedoel je?

Leuke hond Mlies! Die van mij zijn ook echte waterratten, geweldig! Daarom ben ik ook zo'n fan van jachthonden.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:00

Hallo,

Wij hebben ook een Engelse Cocker Spaniel. Hij is 10 jaar oud en het is een reu. Hij heet Woody.
Hierbij een foto van Woody:
Afbeelding