Jong katje gedumpt..meegenomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Jong katje gedumpt..meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 15:24

Heb ik gisteren dienst en vind een Drentse Patrijshond. Hond gevangen en mee naar de dierenambulance te Eindhoven. Hun nemen hond over en ik teken wat papieren. Loop ik terug naar de dienstauto en zie een klein doosje voor mijn portier staan. Ik dacht nog: "die stond er net niet".
Ik duw het doosje met mijn schoen opzij. Terwijl ik instap hoor ik een jong katje miauwen.. Huh?
Mijn collega schrikt ook..zit ie onder de auto..of?
Ik open portier, hoor ik miauwen vanuit doosje.
Pak doosje... ja hoor, zit er eentje in. Een mooie blonde met blauwe ogen. Ik pak 'm eruit en passerende mensen kijken. "Ja, zeg ik, net gedumpt! Zo gaat dat!"
Toen we vanuit kantoortje, even daarvoor, naar buiten liepen, hoorden we wel een auto met piepende banden wegrijden!?
Ik loop met katje naar binnen en vertel eea.
Uiteindelijk zei ik dat ik 'm wel mee zou nemen en afzetten bij ouders. Ik dacht: kijk wel, houden of niet.
Ik heb 'm vanmorgen bij ouders opgehaald. Wat een lief beest! Het is een raskatje (poesje), maar geen idee wat voor?
Is al zindelijk, zal een week of 5 zijn, eet, drinken niet echt, niet bang, beweeglijk en blijft mooi bij je liggen/zitten.
Misschien is er een bokker die interesse heeft?
Dit is 'm (doordat ie zo beweglijk is eea niet echt scherp):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:33

Aaah wat een lieverd, het is omdat ik al een katje heb anders had ik hem zeker gewillen! Echt zielig dat mensen zoiets doen.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:50

wat een lieverd zeg, ik snap zulke mensen echt totaal niet... voor hetzelfde geldt hadden jullie hem niet gevonden en rijd dr een auto over heen.

Adri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:53

Zelf heb ik 15 gevonden poesjes, zitten allemaal lekker binnen, mogen niet buiten, alleen aan een koordje, de poezen in het poezenhuis hebben een vogelkooi van I8 m/6 m. lopen daar in rond, hebben meubeltjes en verwarming. Aangezien ik veel witte poezen heb, heb ik iets bemerkt, hoort het poesje ? want het heeft blauwe oogjes en normaal zijn die doof. Onze dochter heeft zo ééntje van ons. Hopelijk zijn er genoeg poezenvrienden in Nederland, dit poesje heeft ook niet gevraagd om op de wereld gezet te worden. Bij ons in het dorp worden op dit moment alle zwerfpoezen gezocht en veel worden er ingeslapen, je hebt soms meer liefde en vriendschap van een dier als van een mens.

Branca

Re: Jong katje gedumpt..meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 15:54

Als het poesje niet gemiauwd had... mja, was de doos blijven staan. Ja, en dan?
Of inderdaad er rijdt een auto tegenaan. Stond op een oprit..

Poesje is doof ja, weet ik van witte dieren. Maar voor een binnenkatje en evt in de eigen tuin..is dat geen probleem!

Afbeelding

Afbeelding

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:58

ah wat een schatje goed dat je haar hebt meegenomen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 16:13

wat een schatje dat mensen zoiets doen
Wij hebben er al 12, vorig jaar waren er een aantal katten (niet die van ons)dood gereden en liepen er in t bos jonge katjes(die waren natuurlijk allemaal daar gedumpt met de moeder.....) me zusje vond er eentje die heel erg mager was en de moeder was nergens te zien(vast dood gereden) we hebben haar nu 1jaar ze is wel klein gebleven omdat ze gewoon nog veel te jong was toen me zusje haar vond en mee nam. We zijn wel blij dat we haar gehouden hebben

Jammer dat we er al zoveel hebben, anders hadden we er vast wel een bij gemogen. Onze katten kunnen altijd naar buiten(we wonen zowat in t bos) gebeurd ook vaak dat toeristen een van onze katten mee nemen en naar t asiel brengen (we waren op vakantie) als we een paar dagen later naar t asiel gegaan waren was onze kat(siamees) vast aan die mensen gegeven die hem daar gebracht hadden. Ze vonden het raar dat een raskat zomaar buiten in t bos liep dus dachten ze dat t een zwerver was.

Goed dat jullie hem mee genomen hebben. Snap echt niet waarom mensen zo doen...als je een kat neemt en je wilt geen jonkies houd um dan binnen of laat d'r stereliseren.
Vader van een vriendin van me zusje had een hekel aan dieren. De kat kreeg jonkies en die vader had die jonkies toen dood geslagen tegen een paal dierenbeul.

Katie1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 16:32

Tis jammer dat onze honden schurft aan katten hebben, want wat een lieverd zeg!

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 16:38

Ik vind het echt een dotje! En heel toevallig net op zoek naar een leuk katje!

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 16:39

Ach wat een lieverd. Ik heb helaas geen vervoer anders wou ik haar wel!

Flevolander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 16:54

Als het een raskat is zou hij best is gestolen kunnen zijn... Zou als ik jou was even bij de dierenarts vragen of ze even willen kijken of er een chip in zit...

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:02

meestal zijn witte katten met blauwe ogen doof, ik heb zelf 2 kittens waarvan er 1 doof is, en dees is ook wit met blauwe ogen. het is heel zeldzaam als hij wel kan horen, 9 op de 10 keer zijn ze namelijk doof, hier merk je eigenlijk weinig van omdat ze op de rest wel zeer goed reageren zoals een licht trillende vloer als er iemand overheen loopt e.d.

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:17

Verplaatst naar Beestenboel.

Wat een droppie. IK heb net vorige week mijn kat in laten slapen, zal mijn vriend hier eens op wijzen

Mandyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:20

Ahh echt een lieverd!
Echt een geweldig beestje.
Jammer dat ik niet nog een kat er bij mag van mn ouders.

Horsesandme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:22

occh egt een leuk katje.
Je dumpt je katje toch niet
occhhhh :'(

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:24

Ahhh wat een lekkerding !
Ben verliefd denk ik..
Helaas mogen we geen katten meer op dit moment we hebben al 2 honden..

Echt zon schatje met die blauwe ogen echt mooi beest !

Branca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 17:32

Ik denk dat ie best wel eens van een fokker kan zijn.
Beestje is doof, dus ongewenst en zeker wb de ouders en bloedlijnen. Dus...weg ermee.
Nog een gelukkie bij ongeluk: daar dumpen..

Wij zijn nu aan het rommelen en lawaai maken..wel handig dat ie doof is hahahah, slaapt gewoon door dat witte bolletje.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:37

Echt heel jammer dat ik geen poes/kat erbij mag. Ik zou best een dove kat willen hebben, net als ik (dat doofheid hehe)

Corelli_2018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:41

aah wat een moppiej,, ik wil ook een katje maar ik mag geen najaarskatje,,=( ik ga tog ff overleggen met me moeder:P

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:44

tummielover schreef:
aah wat een moppiej,, ik wil ook een katje maar ik mag geen najaarskatje,,=( ik ga tog ff overleggen met me moeder:P

Hoezo geen najaarskatje, wat is er mis mee. (niet dat ik ooit van zoiets heb gehoord )

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:50

Wat een ontzettend, ontzettend lief en schattig kitten.. hoe haal je het in je hoofd om zo'n beest te dumpen :/

Ik heb geen plek voor een kat, maar hoop dat ie een fijn huis vind.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:55

Hej,
Ik denk dat het een pers is.. Kan dat? En je hoeft er neit per se van uit te gaan dat ie doof is, ze zijn niet altijd doof . Tis idd wel een erg schattig beesje. Veel plesier ermee!
Groetjes, Barbara

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:02

Pluttersput schreef:
Hej,
Ik denk dat het een pers is.. Kan dat? En je hoeft er neit per se van uit te gaan dat ie doof is, ze zijn niet altijd doof . Tis idd wel een erg schattig beesje. Veel plesier ermee!
Groetjes, Barbara

Misschien als je alle berichten goed had gelezen had je wsl gelezen dat hij idd wel doof is

aniekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:29

Soprano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:45

aniekje schreef:
heey dit poesje lijkt erg veel op deze: viewtopic.php?f=73&t=485481&hilit= alleen is jou poesje ietsie ouder... die ander krijgt nog met de fles

Inderdaad ze lijkt echt als 2 druppels water op Muis! Alleen is Muis niet doof.