Gisterochtend kwam ik op het werk. Even later kwam mijn collega er ook aan. Erg vreemd, was die was die ochtend en middag vrijdag en zou pas om 16:30 hoeven te komen. Wat bleek: ze had die avond ervoor een hondje mee naar huis genomen. Maar dat ging spijtig genoeg niet met haar eigen honden. Wat is het verhaal: Een familie komt met hun hondje op de praktijk. Hij plast in huis. Na doorvragen blijkt ie ook veel te drinken, enorm veel. Daarbij opgeteld zijn enorme vetzucht, wees het al snel in de richting van diabetes. Na urine en bloedonderzoek werd die diagnose vastgesteld. Nu heeft de eigenaar zelf ook diabetes en hij ziet het niet zitten

Mijn collega was woest.

Affijn, mijn collega heeft een dominante jack russell, maar dat was geen probleem. Ze heeft ook een veel grotere reu van ruim 45 kilo, en die was er al tot 2x toe bovenop gedoken. Haar man was al boos: je neemt ook altijd je werk mee naar huis. Oftewel, met tranen in haar ogen heeft ze hem gisterochtend terug gebracht naar de praktijk.

Ik heb me even terug getrokken voor een telefoontje naar marc. Ik vertelde het verhaal en hij zei meteen: laten we het proberen.

Engy bengi (hoe schrijf je dat? van die animatie-kinderserie, officieel heet ie benji) is een kruising chihuahua/kooiker/pekinees achtig geval. Ik denk dat een gezond gewicht voor hem zo rond de 3.5-4 kilo zal liggen. Het beest weegt dus 7.7 kilo! Is echt tonnetje-rond. Staat nu op een afvaldieet, en moet regelmatig beweging hebben. Gelukkig hebben we een grote tuin. Hij luistert best wel heel goed

Ik hoop echt dat ie in ons gezinnetje opgenomen gaat worden, dat ie ook met de katten beste vriendjes wordt!

Voordeel van een hondje is dat ik nog meer beweging krijg. Ik was al behoorlijk afgevallen (afgelopen donderdag woog ik 76.5!!!) Duimen jullie dat het goed gaat!?