Weer gezinsuitbreiding! (lang verhaal)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riëtte

Weer gezinsuitbreiding! (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 13:54

En nee, ik ben echt niet zwanger!

Gisterochtend kwam ik op het werk. Even later kwam mijn collega er ook aan. Erg vreemd, was die was die ochtend en middag vrijdag en zou pas om 16:30 hoeven te komen. Wat bleek: ze had die avond ervoor een hondje mee naar huis genomen. Maar dat ging spijtig genoeg niet met haar eigen honden. Wat is het verhaal: Een familie komt met hun hondje op de praktijk. Hij plast in huis. Na doorvragen blijkt ie ook veel te drinken, enorm veel. Daarbij opgeteld zijn enorme vetzucht, wees het al snel in de richting van diabetes. Na urine en bloedonderzoek werd die diagnose vastgesteld. Nu heeft de eigenaar zelf ook diabetes en hij ziet het niet zitten om de hond ook nog eens te behandelen. Er is hem heel duidelijk verteld dat als de hond flink zou afvallen er een heel goede kans in zit dat de diabetes ook weggaat, of dusdanig is dat je het met een speciaal dieet af kan. Er hoeft dus niet meteen insuline gespoten te worden. De eigenaar ziet het allemaal niet zitten en het hondje moest dus maar dood. Een hondje van nog geen 4 jaar! Die ziek is door toedoen van die zelfde baas!
Mijn collega was woest. Helemaal omdat het best een grappig hondje is om te zien. Nou ja, dan nam ze hem zelf wel mee. de eigenaar vond het allemaal wel best, hij hoefde niet te weten wat er van het beestje geworden was. Hij heeft de kosten voor een euthenasie betaald, daar konden we dan eventueel de eerste kosten aan voer en dergelijke van betalen.
Affijn, mijn collega heeft een dominante jack russell, maar dat was geen probleem. Ze heeft ook een veel grotere reu van ruim 45 kilo, en die was er al tot 2x toe bovenop gedoken. Haar man was al boos: je neemt ook altijd je werk mee naar huis. Oftewel, met tranen in haar ogen heeft ze hem gisterochtend terug gebracht naar de praktijk. Euthenasie willen we geen van allen, desnoods moest ie maar op de praktijk blijven tot ie goed was afgeslankt en diabetes-vrij een ander plekje zoeken. Ook niet echt een leuk bestaan voor het hondje, maar wat moet, dat moet.
Ik heb me even terug getrokken voor een telefoontje naar marc. Ik vertelde het verhaal en hij zei meteen: laten we het proberen. Dus heb ik hem gister meegenomen. 't is een enorm lief beest, ook naar de kids toe. nadeel is dat mijn katten geen hondje gewend zijn en dus de heel dag boven zitten. behalve vannacht, heeft het hondje in de bench geslapen en de katten ook in de keuken (hoewel ik vermoed dat de katten geen oog dicht hebben gedaan ).
Engy bengi (hoe schrijf je dat? van die animatie-kinderserie, officieel heet ie benji) is een kruising chihuahua/kooiker/pekinees achtig geval. Ik denk dat een gezond gewicht voor hem zo rond de 3.5-4 kilo zal liggen. Het beest weegt dus 7.7 kilo! Is echt tonnetje-rond. Staat nu op een afvaldieet, en moet regelmatig beweging hebben. Gelukkig hebben we een grote tuin. Hij luistert best wel heel goed , wijkt buiten geen seconde van je voeten af (alleen als ie moet plassen), is een gecastreerd reutje, maar totaal geen vlaggende reu (gelukkig!)
Ik hoop echt dat ie in ons gezinnetje opgenomen gaat worden, dat ie ook met de katten beste vriendjes wordt!

Voordeel van een hondje is dat ik nog meer beweging krijg. Ik was al behoorlijk afgevallen (afgelopen donderdag woog ik 76.5!!!) Duimen jullie dat het goed gaat!?

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 13:58

Ik duim!!
Wat een triest verhaal, en wat goed dat je hem wil opvangen!
Foto??

SuusJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 14:01

Wat een idiote man, pff! Goed gedaan!
Hoop dat het ook goed gaat met de katten, mijn kat is er na een jaar nog steeds een beetje bang voor. Maar het gaat wel beter dan in het begin gelukkig!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 14:18

Super dat jij hem opvangt!!!

jeanie

Re: Weer gezinsuitbreiding! (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 14:27

De katten wennen vanzelf wel aan het nieuwe monster in huis .
Wat een zak zeg die oude eigenaar heeft natuurlijk ook niet voor niets zelf suikerziekte.
veel plezier met je hond.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:28

Fijn dat er mensen zoals jij bestaan!
Veel plezier met het hondje!

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:30

Wat een stomme (vorige) eigenaar

Goed dat je hem hebt opgevangen, je katten wennen vast wel aan hem (kan wel een poosje duren )
Heel veel plezier met je hond

(goed dat je meteen hebt gezegd dat je niet zwanger was & ik wil ook graag foto's zien )

carola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:17

Hey wat goed! Heb je ook een foto van deze aparte kruising?
Ik ben mijn wip er nu al op aan het voorbereiden dat ik later ook wel eens met wat thuis zal komen... Vorige week had ik al bijna een jong katje meegenomen die 'ten vondeling' was gelegd voor de deur van de uni....

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:25

Wat een goede actie van je!!
Heb je een foto?

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 18:06

Hier is ie dan:

Afbeelding

Het lijkt al iets beter te gaan samen met de katten. Vooral Marie heeft nu zoiets van: ik ga niet voor jou boven zitten, ik ben altijd nog de baas in mijn huis.... Pinky kiest nog voor veiligehid, maar heeft vanochtend wel redelijk rustig haar eten beneden opgegeten. We hebben dus goede hoop!

betere foto's volgen nog (zijn worstelijf is hier niet goed op te zien....)

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:21

Die eigenaar . En een goede daad van jullie!!

Het hondje ziet eruit als een gezellig varkentje Ik hoop dat je en het hondje veel plezier van elkaar kunnen hebben, en succes met die 'arme' katten

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:24

He! Een foto!
Aaah, wat een ontzettend lief hondje!

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:36

Wat een poepie! Fijn dat je hem op wilt vangen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:47

Pfoe.. die ziet er idd goed stevig uit... Maar vind het een "leuk" verhaal dat dit hondje toch wel een goed leven bij jullie gaat krijgen,b edoel, een bijna gezond jong dier afmaken, alleen hierom? Nee.. dat is gewoon niet fair.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:05

Leuk beestje, succes ermee! zal best allemaal wel goed komen.

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:16

O jeetje wat een koppie hoop dat het goed gaat bij jullie in huis, is zo sneu alssie na een tijdje alweer weg zou moeten..

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:31

Meer iets voor Beestenboel.

Ik ben heel hard, maar ook ik ben diabeet en zou mijn hond als zij suiker had en gespoten moest worden gelijk laten inslapen. Mensen weten niet waar ze over praten als ze zeggen dat het wel te doen is. Zo simpel is het. Ik bwen niet i nte stellen en ik zou een dier niet die hypo's willen aandoen, beter nog, ik zou niet willen dat ik mee moet maken dat een dier waar ik omgeef hetzelfde mee maakt als ik regelmatig doe. Ik snap die man dus heel goed.

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:13

Wat een schattig koppie

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:58

gelukkig bestaan er ook nog goede mensen!!! Die een hond niet af laten maken, maar het gewoon een kans geven.

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 00:05

't Hondje ligt weer geheel geveld in zijn bench. Voor mijn gevoel lopen we er echt maar heel weinig mee, wel vaak, dat wel, maar toch niet ver en lang. Hij is dus echt niks gewend....
De poezen wennen ook al aardig. Hij heeft al een aanvaring gehad met Marie, die hem schijnbaar uit het niks aanviel vanochtend. Die houdt ie nu wel goed in de gaten.... Toen ie vanvond onder de tafel lag te slapen durfde Pinkel zelfs de kamer in. Voetje voor voetje sloop die naar hem toe tot ie aan Engy's staart kon snuffelen. Die voelde dat dus, en keek op. Verder geen reactie, is echt een heel rustig hondje! Pinky keek terug en na een paar seconden vond het toch wel eng en spurtte weg. Dat vond Engy ook wel leuk en ging er meteen achteraan. En dan voet ie zich een hele bink! Ik heb er alle vertrouwen in dat dat wel goed gaat komen!
@Belker: Ik kan me voorstellen dat je, als je moet gaan insuline-spuiten, je nog wel een keer goed moet nadenken of je dat wel wil. Maar dat is met dit hondje nog helemaal niet aan de orde. In eerste instantie gaat ie streng op dieet en flink aan het bewegen en dan is er grote kans dat de diabetes weggaat en wegblijft. Dan is het toch een heel ander verhaal, vind je ook niet?
Nou ja, als ie eenmaal bij ons is, en het blijkt dat er toch gespoten moet worden, dan maak ik er nog geen probleem van. Ik zie bij ons op de praktijk bij hoeveel dieren het wel gaat. Het gaat misschien met dieren allemaal wat makkelijker als bij mensen? (het instellen bedoel ik) Wel zal het een heel geregel zijn als we een keer op vakantie gaan, maar dat loopt dan ook wel los... En zo ver is het nog lang niet!

Ik hou jullie natuurlijk verder op de hoogte, en zal snel wat betere foto's plaatsen....

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 00:11

Het is iig een koppie om verliefd op te worden, en als het met een goed dieet misschien over is, zou ik die kans voor dat hondje met beide handen aangrijpen.

Overigens Belker: wat jij nu doet is het vermenselijken van een dier, en dat moet je nu juist niet doen. Omdat jij niet in te stellen bent, moet een hond met suikerziekte ook meteen maar dood?