M'n dikke Hammie! :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkiN

M'n dikke Hammie! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 11:11

Na lang, lang zeuren, mocht ik een hamstertje. M'n zusje had haar hamster Houdoe van een echte fokker uit Brabant. En dat wilde ik ook.
Tot ik inkopen voor Lies ging doen in een heel grote dierenspeciaalzaak (Hano in Noordwijkerhout). Er kwam een hamstertje uit z'n holletje gekropen, rekte zich uit en keek me met z'n zwarte kraaloogjes aan. Ik was gelijk verliefd!

Foto's dat ik 'm net een dag had. Mei 2005: (het adres op de foto's geldt niet meer trouwens )

Afbeelding

Met dingetjes in z'n wangzak zich verstoppen
Afbeelding

Ach, kijk 'm nou
Afbeelding

Nu is ie al lekker groot en dik Het is trouwens een Syrische Goudhamster, en hij heet Doei. *omdat die van mn zusje Houdoe heet*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoo, dat was het

Laat even weten wat je van m'n hammie vind!

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 11:30

Leuke foto's.
Het is alleen of 'goudhamster' of 'Syrische hamster'.

Kom je ook eens in het hamster topic? (Zie onderschrift!)

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 11:48

Oh woeps Ik heb een goudhamster, en m'n zusje heeft een langharige Syrische Hamster

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 11:56

Ahh zoo lief dat kopppie
Hahaha doei orginele naam

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 12:03

Thnx Zijn vorige hok had ie opengeknaagt, dus heb ik de op een na grootste kooi voor hem gekocht, zodat hij lekker veel kan bewegen, ik wil toch wel het beste voor m'n hammie

Afbeelding

En hier zie je Doei in zn molen, kan je gelijk zien hoe groot de kooi is, hij heeft 3 etages
Afbeelding

Het kost wat, maar m'n hammie is weer gelukkig Ik vind het altijd zo zielig om te zien dat Goud en Syrische hamsters in een kooitje van 20 bij 40cm zitten.. En dan niet eens een molen, dan kan ie toch niet goed bewegen?! Ik heb ook een bal waar ie in kan lopen, vind ie ook GEWELDIG

Stefaaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 13:15

Wat een mooie hammie! Leuke kooi! en je hebt gelijk, hammies moeten goed kunnen lopen enzo! Mijn kooi had vroeger 2 verdiepingen met een molentje en een bal. Ze verdienen het echt!
nog veel plezier met je mooie Doei!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 13:34

Mooi ventje hoor. Creme met een mislukte witband vind ik altijd erg leuk (mooier dan een 'goede' witband).

Dat ene wieletje wat je in de kooi hebt hangen vind ik trouwens te gevaarlijk (dat 'open' radje). En die andere is op dwerghamsterformaat. Je kunt het beste zo'n dicht radje kopen (net als die ene dus die je al hebt), maar dan een slag groter (minimaal 18 cm doorsnee). Anders zit hij er a.h.w. 'dubbel' in en dat is erg slecht voor zijn rugje.

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 20:03

Sammm schreef:
Mooi ventje hoor. Creme met een mislukte witband vind ik altijd erg leuk (mooier dan een 'goede' witband).

Dat ene wieletje wat je in de kooi hebt hangen vind ik trouwens te gevaarlijk (dat 'open' radje). En die andere is op dwerghamsterformaat. Je kunt het beste zo'n dicht radje kopen (net als die ene dus die je al hebt), maar dan een slag groter (minimaal 18 cm doorsnee). Anders zit hij er a.h.w. 'dubbel' in en dat is erg slecht voor zijn rugje.

Hoi,

Dat kleintje is al weg hoor, ik had de kooi pas net op de foto's, misschien een dag. Hij heeft er ook nooit ingelopen. Ja, het is een mislukte hamster, maar ben echt gek op 'm! Het is echt een knuffel En je kan echt met hem lachen! Wel leuk dat jij er zoveel van afweet! Ik zal het open radje vervangen, maar even een vraagje, waarom is dat gevaarlijk dan?
M'n zusje heeft een geluidloze molen gekocht van zo'n 30 cm, eigenlijk voor ratten, maar met een hamster gaat het ook prima, zou dat ook goed zijn? Als het in zn kooi past

Groetjes Nikki

MissVanna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:41

Haha wat een leukerd zeg
Leuke foto,s

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:09

Nikkii_Lisa schreef:
Het kost wat, maar m'n hammie is weer gelukkig Ik vind het altijd zo zielig om te zien dat Goud en Syrische hamsters in een kooitje van 20 bij 40cm zitten.. En dan niet eens een molen, dan kan ie toch niet goed bewegen?! Ik heb ook een bal waar ie in kan lopen, vind ie ook GEWELDIG

ballen zijn juist zielig en bovendien gevaarlijk voor hamsters, ze moeten maar blijven lopen omdat de bal rolt en kunnen makkelijk ergens tegenaan knallen of afvallen

voor de rest vind ik het een super leuke hamster, leuk kleurtje ook!

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 11:18

De fokker waar mn zusje haar hamster vandaan heeft, (fokt al 40 jaar hamsters) zei dat hamsters niet zouden lopen als ze het niet leuk vonden. De bal moet wel groot genoeg zijn, anders zit ie gevouwen erin. Bovendien stopt de mijne met lopen als ie geen zin meer heeft en de bal remt meteen. Hij is nog nooit ergens afgevallen met die bal, hij loopt dan gewoon in de huiskamer of in mn eigen kamer, en hij kan heel goed sturen met die bal. Het gebeurd maar zelden dat ie tegen de tafelpoot aanknalt.

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:26

Aparte kleur hoor, wel een lief ding, en een groot hok helemaal goed hoor
veel plezier nog met hem

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:21

Een geruisloos rad, dat is vast een silent spinner. Dat zijn goede radjes, ik twijfel nog steeds of ik ook zo een zal kopen. Ik heb nu een ferplast rad van 18 cm op een stander en die bevalt er goed (deze radjes gebruik ik altijd eigenlijk al), maar Krieltje knaagt het asje nu stuk. Het asje van een silent spinner is glad dus ik denk niet dat ze dat kapot kan krijgen. Maar ik weet het niet zeker natuurlijk dus ik twijfel nog.

Ferplast rad die ik gebruik:
Afbeelding

Silent spinner:
Afbeelding

IJzeren radje:
Afbeelding

Een ijzeren radje is gevaarlijk omdat een hamster daar zijn pootjes tussen kan krijgen. Het radje die je hier ziet is trouwens nog gevaarlijker dan een 'gewoon' rad met open spijlen. Als je hamster zijn hoofd tijdens het rennen naar buiten steekt (wat sommige hamsters vaak doen) dan wordt zijn hoofd bekneld tussen de stander en de draaiende ijzeren staaf.

Een hamsterbal vind ik zelf niet echt hamstervriendelijk. De wereld van een hamster bestaat voornamelijk uit allerlei geuren, en in zo'n bal kan een hamster natuurlijk niks ruiken. Ook vinden hamsters het fijn om in hoekjes te kruipen, wat ook niet mogelijk is in zo'n bal. Verder kan hij je natuurlijk zelf niet vertellen of hij eruit wil.
Persoonlijk laat ik mijn hamster gewoon liever los door mijn kamer lopen. Eventueel kan je nog een stuk afzetten waar hij niet mag komen.

Je hamstertje lijkt er op mijn vorige hamster Zeempje (werd eigenlijk altijd Mans genoemd, net als dat Krieltje nu altijd 'Wuis' genoemd wordt). Al mijn hamsters hadden van die gekke bijnamen. l:o

Mans
Afbeelding

Mans had ook een mislukte witband, en dat mislukte maakt ze juist zo leuk en uniek vind ik.

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:28

lonnie schreef:
Nikkii_Lisa schreef:

ballen zijn juist zielig en bovendien gevaarlijk voor hamsters, ze moeten maar blijven lopen omdat de bal rolt en kunnen makkelijk ergens tegenaan knallen of afvallen

voor de rest vind ik het een super leuke hamster, leuk kleurtje ook!

de hamsters van mijn zus hadden ook zo´n bal en die stopten gewoon wanneer ze wilden met lopen... En als ze hem toch alleen gebruikt als ze erbij is kan hij toch nergens vanaf vallen...