Me haan moet weg!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nannes

Me haan moet weg!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 18:51

Sinds april dit jaar hebben we 2 kuikens gehad van mijn neef. We wisten toen nog niet of het hanen of hennen waren. Het werden dus 1 haan en 1 hen. Omdat dat niet zo goed ging hebben we er één hennetje bij gehaald. Nu gaat het gewoon goed. Maarjah zo'n haan kukelt natuurlijk. De buren hebben geklaagt bij de wijkagent. Eerst zei hij: Probeer eerst maar het hok te isoleren en kijken of dat goed gaat. Hij zei dat het vooral de ouderen waren die hadden geklaagt en hij wou niet zeggen wie. Juist die oudjes vinden zo'n haan helemaal geweldig om te horen en zetten er 's ochtends vroeg het raam voor open om hem te horen. Dus dat was al een l*lverhaal van die agent. Eerst waren het volgens hem 7 mensen dieer hadden geklaagt, toen 10 en toen ineens de buurt Nu hebben mensen uit de andere straat al een handtekeningen actie gehouden omdat zij willen dat hij blijft. 10 waren er voor, 3 tegen.
We hebben nu dus het hok helemaal lichtdicht gemaakt. Hij begint pas te kukelen als wij het hok openen. Doordeweeks begint hij pas als iedereen al naar hun werk zijn en in het weekend wat later. De mensen die dus horen te werken maar dus gewoon te lui zijn, zitten erover te klagen. De buren hebben gezegt dat het geluid veel minder is geworden en hebben er geen last meer van. Maar de buren van de andere straat die aan onze tuin hechten (die werklozen) hebben er nog steeds last van. We hebben altijd alles voor hun gedaan, heg geschoren enz. En nu willen ze zo'n dier van ons afpakken Ik ben echt kwaad. Als je werkt heb je er dus ook geen last van. De wijkagent heeft denet weer gebeld dat hij dus echt definitief weg moet. Ik vind het zo'n l*l he. Ze zitten maar over onze haan te zeiken en als wij vertellen wat de buren allemaal bij ons hebben geflikt haalt hij zijn schouders op. Wat ben je dan voor agentje, als je niet eens naar de andere partij wilt luisteren, en nog een beetje gaat zitten liegen over wie er allemaal geklaagt hebben.
Via mijn stage heb ik wel 2 adressen gekregen waar we de haan zouden kunnen brengen en waar hij een goed tehuis heeft, maar hij is vanaf dat hij 1 week oud was bij ons opgegroeid en daar doe je dus niet zomaar afstand van. Hij zit gewoon bij ons op schoot te kroelen enzo, zo lief, net een schoothondje en dat willen ze van ons afpakken. Zullen ze straks wel weer gaan klagen over het puppy dat we nemen, zie ik ze ook nog wel voor op aan.

Sorry, ik moet het ff van me afschrijven, maar graag jullie meningen hierover.

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:53

Dat is niet leuk .
Sterkte .

Nannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 18:59

suziej schreef:
Dat is niet leuk .
Sterkte .

dankje

Oowjah, wat ik nog vergeten was te zeggen. Van de woningbouwvereniging moet hij ook weg, terwijl hun juist ons wijkje het BOERENDORP noemen. Nouw sorry hoor, maar daar horen dan ook boeren beesten in thuis.

kenny4ever

Re: Me haan moet weg!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:07

agh nanner echt niet leuk dat je haantje weg moet maar je krijgt over een tijd een puppy:D en tuurlijk hoeft die niet weg weet ik zeker!!
en laat de politie maar banketstaaf joh:P

kenny4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:08

nou jaa waarom staat er ineens banketstaaf:S hahahahah

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 22:16

Ja, ik krijg wel een puppy, maar als de haan weg is raken die hennen helemaal in paniek. En dan zit er alleen nog maar gaas tussen. Wat als tie helemaal weg is Waarschijnlijk moeten ze dan gewoon alle 3 weg en weer helemaal over nieuw beginnen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:37

welnee joh, die hennen moeten even wennen, na een paar dagen zijn ze wel gewent dat hij weg is.
ik heb ook een haan midden in de stad gehad, iedereen vond het superleuk, alleen werd ikzelf elke dag om 4 uur wakker van zijn gekukel..

ik heb hem naar de kinderboerderij gebracht, daar had hij het superleuk

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:56

Je mag wel in een boerenbuurt wonen maar je woont wel in R'dam, en dat blijft een stad helaas

Tjah, je houdt van zulke vervelende mensen.

Succes.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 20:47

Ze zitten altijd maar brieven rond te sturen over dat karakteristieke (zowiets) boerendorpje wat ze graag zo willen houden. Stop der dan geen mensen in die niks aan hun tuinen doen, de buurt laten verpauperen en alleen maar over iemand anders zitten te zeiken.
De mensen die het graag zo willen laten houden, hebben ze dus weer wat tegen, dus walt willen nou

PrulLunie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:03

ik vind het echt heel jammer voor je!
veel sterkte verder en ik hoop dat je haan mag blijven!
succes!

Lisanne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:52

Wat jammeer.
Sterkte .

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:30

Hey NichtJ:P

Egt Sh*t voor je dat die haan van je weg moet
ook raar eigenlijk dat ze daarnu pas over gaan klagen want jehebt ze toch al ene tijdje?
Dalijk gaan willen ze ineens je dierentuin gaan sluiten
zo omin gierig

doeii doeii

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:33

kenny4ever schreef:
nou jaa waarom staat er ineens banketstaaf:S hahahahah

omdat je een woord typte dat niet is toegestaan op bokt

Bijoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:03

ehh nannie je woont niet in een boerendorp....maar in een "sportdorp"
ruil ze in voor een voetbal

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 20:20

ja, het stukje waar we wonen is het boerendorp van sportdorp
Werd vroeger gebruikt voor de boeren die in de stad kwamen wonen voor werk, maat toch hun boerenbezigheden konden doen in de tuin. vandaar de grote tuin Hadden ook allemaal kippen enzo, tja en toen waren de mensen niet zo gefrusteerd dat ze meteen begonnen te mekkeren als er een haan kraaide. maarjah ze hebben het voor elkaar hoor, de oh zo lieve buren hij moet voor 15 november weg zijn anders een boete. hahahaha we kunnen het zelfs zover krijgen dat we zelf het huis uit moeten. maarjah laten we dat maar niet doen, woon je met je kippies in een container
Wel jammer, we zijn al druk bezig een nieuw huis te zoeken

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 01:46

Zonde zeg! Ik heb vooralsnog geluk met mijn buren!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 23:24

Ik heb nog een berichtje geplaats op het kippen forum, heb daar al wel wat info af kennen halen zoals: als het geen herrie maakt tussen 22.00 en 7.00 dan mag het. maar nou weet ik niet meer of dat op een belgische of een nederlandse site was ik hoop het laatste

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:33

Het is een nederlandse site maar er komen ook belgische mensen. En gelde dat ook voor de bebouwde kom?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 16:08

oow, dat weet ik eigenlijk niet:S

Vandaag was ik toevallig in een boerengebied ergens in brabant. Zelfs de buren van die mensen hadden last van hun geiten en lammetjes. Hij heeft zelfs een haan van hun doodgeschoten En dan woon je nog wel zo ver van elkaar af. Hoe gefrusteerd moet die vent dan wel niet zijn geweest.