ophokken van hobbykippen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Acilon

ophokken van hobbykippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 16:04

:ik weet niet hoe het in nederland zit, maar vanaf maandag moeten alle gemeenten in België die risicogebied zijn, hun kippen binnenhouden.

ik hoor helaas tot risicogebied, en zit nu al met met handen in het haar... we heben maar een klein kippenhok, en 3 kippen, waarvan 2 weigeren binnen te slapen en te eten, die slapen in de boom en verhongeren nog liever dan binnen eten te gaan halen.

ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om die kippen voor onbepaalde duur (kan wel maanden zijn) te gaan opsluiten in een donker hok...
maarja, anders zie ik eigenlijk weinig opties, afslachten is geen optie aangezien onze kippen onze huisdieren zijn, een lid van de familie...

hoe gan jullie dit oplossen?

x_Irisje_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:25

Bij ons is het zo dat de kippen binnen de bebouwde kom nog niet binnen hoeven te blijven. Ook is het volgens mij dat je ze wel buiten mag laten lopen als je een zeil over de ren spant. Zodat er geen poep van wilde vogels in de ren kan vallen.

x_Irisje_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:26

k lees nu dat je geen ren hebt, jah dan word het idd lastig

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:27

Iris_panta schreef:
Bij ons is het zo dat de kippen binnen de bebouwde kom nog niet binnen hoeven te blijven. Ook is het volgens mij dat je ze wel buiten mag laten lopen als je een zeil over de ren spant. Zodat er geen poep van wilde vogels in de ren kan vallen.

Ze mogen geen contact kunnen hebben met wilde vogels. Als een musje dus tussen de spijlen van de ren door kan vliegen moet je het verder afsluiten.

x_Irisje_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:30

gabyfedde schreef:
Iris_panta schreef:

Ze mogen geen contact kunnen hebben met wilde vogels. Als een musje dus tussen de spijlen van de ren door kan vliegen moet je het verder afsluiten.

Kan niej bij ons dan. Maar het klopt wat je zegt hoor. Maar dat gaan wij dus wel doen, hebben ze tog meer ruimte

Acilon

Re: ophokken van hobbykippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 16:49

jawel hoor ik heb wel een ren

phoe, wordt wel lastig, bij ons komen er gemiddeld 20 mussen snoepen van het kippeneten, die vliegen gewoon het kippenhok binnen!!

dat van dat zeil is al een goed idee, bedankt!

x_Irisje_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:51

Hebben wij dus ook zitten elke dag wel zo'n twintig kraaien en duiven in het hok en de ren. Jah dat van dat zeil las ik in de krant bij ons. Maar dan moet je er dus wel goed voor zorgen dat er echt niks meer in de ren kan