Als je er een konijntje bij wilt hebben zal ik ten eerste een jong konijntje nemen.
Als je 2 oudere bij elkaar zet gaat dit meestal niet goed.
Maar verder ligt het inderdaad vooral aan het karakter van beide konijnen.
Mijn aller eerste konijn kon heel makkelijk bij andere konijnen erbij.
Maar ik heb nu een konijn dat echt niet meer bij andere konijntjes kan, ook niet jonge konijntjes. Die maakt ze echt af, ze gaan vechten tot dat 1 van de 2 dood is.. echt waar!
Maar weer een ander konijntje van mij is ook nog niet zo oud, en we hadden er een jong konijntje bij gedaan (is vandaag overleden....
) en dit ging echt super goed!
Het wisselt dus per konijn.
Casca schreef:een klein konijntje erbij nemen is geen goede beslissing?
Volgens mij juist wel...
Als je 2 oudere konijnen bij elkaar wil doen gaat moeilijker dan als je een jong konijntje bij een oudere doet.. zeker als jou konijn ook nog niet zo oud is.
Jongere worden sneller geaccepteerd.
Je moet ook nog goed onthouden dat ze altijd aan het begin gaan uitvechten wie de baas is.
Daar moet je je niet door laten afschrikken.. dit is niet te voorkomen.
Alleen als je ziet dat ze elkaar echt naar de keel gaan vliegen en haren uit de anders vacht gaan trekken enzo moet je ze uit elkaar halen.
Maar ze kunnen best even achter elkaar aan gaan rennen en de een bovenop de andere springen (is onderdanigheids gedrag enzo he).
Daar moet je ze de kans voor geven.
Hoe oud is jou konijn?
Ik denk dat het best zou kunnen hoor, als je een jong konijntje erbij doet.
Bij een oudere twijffel ik een beetje eigenlijk.. maar dat kan merk je vanzelf denk ik!
Edit: Wat ik ook nog wilde zeggen..
Ik denk dat als ze eenmaal aan elkaar gewend zijn ze ook gewoon bij elkaar in het binnenhok kunnen.
Als je sochtends een nieuw konijntje erbij zet dan zijn ze aan het einde van de middag wel gewend en kunnen ze savonds vast wel in het binnenhok. Als ze gewend zijn natuurlijk...
Anders zou je misschien een tijdelijk hokje ofzo binnen kunnen maken voor het andere konijntje dat hij de volgende dag weer samen met die andere naar buiten gaat en dan is hij de volgende dag zeker wel gewend!
Als het klikt natuurlijk! Als ze gaan vechten merk je dat de eerste 5 minuten al!
succes