Hondenuitlaat service

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tuhan

Hondenuitlaat service

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 18:33

Hoi,

Wat zijn jullie ervaringen met een hondenuitlaat service ? Ik wil mijn hond elke woensdag op laten halen voor een lekkere wandeling aangezien ik die dag altijd tot 's avonds moet werken. Maar eigenlijk vind ik het ook een eng idee. Hoe is jullie ervaring met een uitlaat service ?

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:36

Ik deed zelf met een vriendin een hondenuitlaat service.
We gingen elke dag als het mooi weer was met de honden lange wandelingen maken.

Nu gaat het niet meer i.v.m. school en op dit moment hebben wij ook ruzie..

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 18:41

Oke, maar eigenlijk bedoel ik de echt officeele uitlaat service's, degene waar ik heb geinformeerd werkt namelijk met een intake gesprek en algemene voorwaarden, maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten. Likt het jullie een goed idee ?

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 18:51

niemand ???

ellepel

Re: Hondenuitlaat service

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:40

voor iedereen is het een beetje eng en voor de mensen van de uitlaatservice zelf ook.

beste is om contact op te nemen met de uitlaatservice bij jou in de buurt en vraag of jij de eigenaren van honden mag vragen hoe ze het vinden.
zo zit je er denk ik het dichste bij..

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 09:49

Ik kan me goed voorstellen dat je het eng vind om je hond aan een vreemde mee te geven.
Maar diegene van de uitlaatservice is daar zelf ook heel goed van bewust. Je kan vragen of ze elke keer in een schriftje wil schrijven wat je hond allemaal meegemaakt heeft, of wat ook vaak gebeurd is dat baasjes eerst een keertje mee gaan wandelen, om te zien hoe alles in zijn werk gaat.

De hondenuitlaatservice heeft -als het goed is- hier veel begrip voor, het is niet niets om je lieveling uit handen te geven.

Verder is het een ontzettend goede oplossing, vind ik.

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 09:53

Dat van een schriftje is inderdaad een erg goed idee !!! Ja ik vond dit wel een leuke oplossing voor haar, het is gelukkig een hele sociale hond die goed met andere honden overweg kan.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 09:54

Ik vind het helemaal niks. Over het algemeen lopen ze met veel te veel honden.
Hier heb ik ze alleen met 8-10 honden zien lopen. Ze konden wel niet wijs wezen

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 10:02

deze vrouw loopt met maximaal 6 honden, dus dat leek miji wel aardig, gelukkig heeft ze zelf ook knpv getraint dus ze weet welke training mijn hond gewent is en dat het geen makkelijke hond is

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:54

Ik kom ze vaak tegen en de honden zijn erg blij altijd. Anders vraag je of je een keer mee mag met je hond?

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 10:59

Ohja dat is ook een idee. Allemaal bedankt voor de ideen, meer zijn er natuurlijk altijd welkom.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:18

Pb Tinkermuts eens: zij heeft zelf een hondenuitlaatservice...

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:22

Mijn hond gaat sinds een paar maanden met een uitlaatservice mee, 4 dagen per week. Hij heeft het goed naar zijn zin, loopt flink te donderjagen met andere honden tijdens het uitlaten. Ze gaan altijd naar een bos (met losloopgebied) dus de honden die los mogen kunnen lekker spelen.

Wat handig is om te weten is of ze verzekerd zijn voor als er wat gebeurt met de hond. Bij onze uitlaatservice zijn ze ook verzekerd voor als er bij hun wordt ingebroken en de huissleutels van de mensen worden gejat.

Ik ben eerst een keer mee geweest voordat ik Max mee liet gaan. Soms ga ik op woensdag ook met hun mee wandelen. Verder doe ik nu behendigheid met Max bij hun hondeschool dus hoor ik dan nog wel wat Max nu weer uitgehaald heeft...

Gebruik de zoekfunctie anders even, eind mei heb ik een soortgelijk topic geopend, daarin werden ook nog wat tips gegeven.