konijntje gevonden kijg hem niet te pakken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aniekje

konijntje gevonden kijg hem niet te pakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 19:58

Ik fietste vandaag lekker terug naar huis.. ik kijk zo naar links zie ik daar een klein bolletje zwart wol. Op de stoep. ik stapte af het goed te kunnen zien. rene die weg. Het was dus een konijntje hij bleef even later weer zitten dus ik heel voorzichtig naar het konijntje. rende die weer weg..

ik ging later maar naar huis...

Ik denk dat die het niet zou overleven. Aangezien er een hele drukke weg naast de stoep is.. en het nog maar heel klein is ik denk stuk over 7 weken. Hoorde ik vandaag van mijn vriendin dat ze dat kleine konijntje ook heeft zien zitten. gister had zei hem zien zitten zei was ook afgestapt en proberen hem te pakken.. (kreeg hem ook niet te pakken)

heeft iemand tips voor als we hem nog een keertje zien? om hem dan te pakken te krijgen..

een worteltje meenemen helpt denk ik niet(ik ga het wel proberen)
ik ben ook bang als ik dat beestje achterna zit dat die dan over de drukke weg gaat. En plat word gereden.

ik bel als ik hem morgen zie en hem niet te pakken krijg even de dierenambulance.

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:08

Samen even kijken? Samen vangen werkt altijd beter dan alleen.

Zijn er niet meer konijntjes? Of is er een mama bij?

En een worteltje kan best helpen, als je hem ziet en die neerligt, en hij gaat er aan eten, dan zou je 'm wel makkelijker kunnen pakken denk ik. Iig rustig benaderen

aniekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 20:10

ja ik ga morgen samen met mijn vriendin kijken.. maar ik weet nu helemaal niet waar die is. maar als ik hem zie dan leg ik een wortelje neer..

Stefaaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:11

kga mee met Mlies! Samen gaat idd beter...Ik heb al veel achter mijn knijntje mogen lopen.
veel suc6 allesinds!

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:10

een deken over het konijntje gooien, zo kan je hem wel pakken. Zo moes ik soms ook wel eens mijn konijn pakken als ze niet uit de ren wou.

hyperkind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:16

het klinkt gek maar een schepnet is echt super !

Stefaaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:47

Heb je het konijntje vandaag gezien?

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:51

Er schijnen steeds meer huiskonijnen door de grote steden te zwerven? Mensen dumpen hen op straat zoals ze ook met katten doen? Blijkbaar overleeft een deel wel. Bij motel Maarsbergen (aan de A12) kijk je ook je ogen uit op die grasveldjes daar. Alle kleuren van de regenboog, baardkonijntjes, hangoortjes ook ertussen...... Faunavervalsing heet dat volgens mij. Veel succes met vangen Aniekje en ik hoop dat het kleintje niet onder een auto loopt.

tijger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 23:43

hier in de buurt is een stuk natuur daar lopen ook genoeg konijnen rond. echt van alles kleurdwergen, hollanders, vlaamsereuzen, pooltjes naja noem maar op.
de konijnen overleven het wel maar of de natuur het overleefd. die konijnen krijgen jongen en zo worden het er wel HEEL erg veel.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:03

tijger schreef:
hier in de buurt is een stuk natuur daar lopen ook genoeg konijnen rond. echt van alles kleurdwergen, hollanders, vlaamsereuzen, pooltjes naja noem maar op.
de konijnen overleven het wel maar of de natuur het overleefd. die konijnen krijgen jongen en zo worden het er wel HEEL erg veel.

Er breekt wel wer een ziekte uit. Het gros zal niet geënt zijn en het dus niet overleven. Zo gaat het met de wilde populatie al heel lang?

aniekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 20:23

ik heb hem gister gezien.. maar toen rende die ergens heen en het was donker dus zag hem niet meer (onder de struiken)

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 00:27

Even bunnybin in Ermelo bellen daar doe je het beste in en anders andere konijnenopvang inde buurt

Sjen

Re: konijntje gevonden kijg hem niet te pakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 13:46

De konijnen overleven het niet, in de natuur zetten maakt ze alleen maar voedsel voor andere dieren en niet zelden breekt er een gevecht uit met de wilde konijnen. Ook is er bv in Elst een grote myxomatose uitbraak, waarbij de gedumpte konijntjes met bosjes zijn overleden.

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 14:50

Heb je het konijntje nog gezien ?

Rosita

Re: konijntje gevonden kijg hem niet te pakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:34

Sjen schreef:
Ook is er bv in Elst een grote myxomatose uitbraak, waarbij de gedumpte konijntjes met bosjes zijn overleden.

Daar gaan de wilde konijnen toch ook gewoon dood aan? De wilde konijnenpopulatie sterft zo eens in de zoveel tijd praktisch uit om zich dan weer op te bouwen (ik bedenk me dan wel wat inteeltvragen)

Tetris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 16:57

Succes met vangen, ik denk inderdaad niet dat ie het overleefd alleen in het wild...
Wat hyperkind al zei, een schepnet werkt super.. zo heb ik mijn konijntjes ook altijd weer kunnen vangen..!

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:43

Een handoek wil vaak wel werken.

Heb je hem inmiddels al?

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:34

Ik blijf erbij bel een konijnenopvang erbij. Die hebben hem zo en hebben betere middelen.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:45

wij hebben ons konijntje ook buiten gevonden (dat nu alweer een tijdje is weggedaan) en we kregen hem ook niet te pakken maar met een laken is het ons dan toch gelukt
we hadden hem ingesloten

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:12

Rosita schreef:
Er schijnen steeds meer huiskonijnen door de grote steden te zwerven? Mensen dumpen hen op straat zoals ze ook met katten doen? Blijkbaar overleeft een deel wel. Bij motel Maarsbergen (aan de A12) kijk je ook je ogen uit op die grasveldjes daar. Alle kleuren van de regenboog, baardkonijntjes, hangoortjes ook ertussen...... Faunavervalsing heet dat volgens mij. Veel succes met vangen Aniekje en ik hoop dat het kleintje niet onder een auto loopt.

en als die katte bij de echte zeldzame katten kome blijve er Nog minder echte wilde katten over
maar daar ging ut niej over.

veel suc6 met vange

aniekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 18:08

Ik zie het konijntje niet meer