Vrouwtje liever dan n mannetje????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BlueLady

Vrouwtje liever dan n mannetje????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 22:40

Hoi

Ik heb even n vraagje...
Heb sinds zaterdag n konijntje van 7 weken oud..
Het is n mannetje (rammelaar)
hij is echt super lief en ben erg blij met hem!!

Nu zeggen ze dat mannetjes als ze ouder worden wat minder lief zijn??
Klopt dat??
Ze zeggen ook dat je m dan moet laten castreren zodat tie wat liever wordt???
Weet nie wat ik ervan moet vinden hor..

Heb hiervoor n vrouwtje gehad maar die was ook nie altijd even lief..
Dat komt denk ik ook omdat ze n wilde vader had (uit t bos)
ze beet soms en ik kon der nie altijd te pakken krijgen..

Maar mn nijntje (scooby) ziet er nu nog er schattig uit en gedraagt zich goed dus ja..
nu kan ik er niks van zeggen..
Miss ligt het ook aan t ras ik heb n voshangoortje.

Wat vinden jullie ervan???

Laat t ff weten

Desiree

Re: Vrouwtje liever dan n mannetje????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:00

Ik denk niet dat het veel uit maakt. Ik heb een heel vinnig mannetje, een vinnig vrouwtje en ook een heel lief zachtaardig mannetje en vrouwtje.

Het zal een hoop schelen als je hem zet in een ruimte waar hij voldoende bewegingsruimte heeft.

MissJapke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 07:37

het is wel zo bij alle dieren dat als je ze laat castreren dat ze makker en tammmer worden, maar ik zou het niet doen als het niet nodig is!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 08:59

Haiii...

Nou wat mannetjes betreft heb ik dat nooit meegemaakt...Mijn zusje had een (ongecastreerd) mannetje en was echt zooo lief...Ik heb zelf een gecastreerd mannetje en die heeft echt nog nooit een vlieg kwaad gedaan...de schat...
Ook heb ik een vrouwtje...en dat is echt een vinnig beest...Wild en wil absoluut niet geaait worden...Nam haar oen ze klein was altijd op schoot maar tam is ze nooit geworden...Ook hebben wijfjes kuren...
Je kunt het vergelijken met een paard...Hengsten kunnen heel lastig zijn zijn ze gecastreerd kunnen ze heel makkelijk zijn...Merrie's hebben veel meer last van hun hormonen...en kunnen de ene dag voor je door het vuur gaan en de volgende dag net doen of ze je helemaal niet begrijpen en gewoon niets doen omdat ze er geen zin in heeft...

Dat is natuurlijk niet bij alle paarden...maar over het algemeen...

Ik zou iig altijd voor een mannetje gaan...maar vind dat konijnen niet alleen moeten zitten...alleen is maar alleen...Dus een gecastreerd mannetje met een vrouwtje...Kijk is heb niet veel met mijn vrouwtjeskonijn (voedster) maar dat maakt niet uit zolang ze het samen maar gezellig hebben...

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:19

Ik heb nu ook een jong mannetje. En 2 wat oudere dames.

Het mannetje krijgt nu ook wat meer streken hoor, zal wel beetje aan het puberen zijn ofzo Maar verder erg lief ding

Die dametjes zijn ook niet de liefsten hoor, bijten niet, maar het zijn zeker geen schoot konijntjes

Mja, mijn mannetje gaat wel gecastreerd worden als het mee zit, want ik wil 'm graag bij de dames in hebben. Maar geen idee of ie daar dan nog weer rustiger/liever van wordt.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:24

Mlies schreef:
Ik heb nu ook een jong mannetje. En 2 wat oudere dames.

Het mannetje krijgt nu ook wat meer streken hoor, zal wel beetje aan het puberen zijn ofzo Maar verder erg lief ding

Die dametjes zijn ook niet de liefsten hoor, bijten niet, maar het zijn zeker geen schoot konijntjes

Mja, mijn mannetje gaat wel gecastreerd worden als het mee zit, want ik wil 'm graag bij de dames in hebben. Maar geen idee of ie daar dan nog weer rustiger/liever van wordt.

Ja mijn mannetje had toen hij aan het opgroeien was ook wel maffe dingen...zo probeerde hij de poes te dekken ...whahaha...toen heb ik hem laten castreren ook met het idee dat er dan misschien later wel een vrouwtje bij zou komen...wel zo gezellig...
Mijn vrouwtje bijt ook niet hoor...(al heb ik ooit wel een bijtkonijn gehad...) Ze rent gewoon heel hard voor je weg als je haar wil aaien...Verder niet erg...Alleen als ze naar de dierenarts moeten is het een heel gevecht om haar te pakken...In haar nekvel en dan onder haar kont....Op een andere manier gaat gewoon niet...Dan moet ik haar nog tegen de grond drukken anders gaat ze wild doen en probeert ze dus weg te komen...

Dat zou gezellig zijn...kunnen ze lekker met zijn 3en in een hek...

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:46

Mijn ervaring is dat rammetjes liever zijn, maar ik heb maar ervaring met een ras (Nederlandse hangoordwerg) dus bij de Hollander kan het weer anders zijn misschien. De meeste voedsters zijn erg op zichzelf en soms zelfs wat schichtig, terwijl rammen echt het tegenovergestelde zijn. Sommige voedsters gedragen zich weer wel als een ram hoor en zijn ook echte lieverds, maar ik denk dat het van nature vrij logisch is dat de voedster zich wat meer beschermd aangezien ze dat ook moet doen als ze jongen heeft.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:29

Chichiba schreef:

Ik zou iig altijd voor een mannetje gaan...maar vind dat konijnen niet alleen moeten zitten...alleen is maar alleen...Dus een gecastreerd mannetje met een vrouwtje...Kijk is heb niet veel met mijn vrouwtjeskonijn (voedster) maar dat maakt niet uit zolang ze het samen maar gezellig hebben...

Amen! MAar meestal kopen mensen voor hun konijn een klein rothokje want dat het is het goedkoopste. En daar passen geen 2 konijnen in. Mijn konijnen heb ik echter ook neit alleen zitten, zelfs mijn dekrammen zitten niet geheel alleen: alleen maar gescheiden middels tralies van andere konijntjes.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:49

Mijn 1ste konijn (rammelaar) heeft 2,5 jaar lang in een hok gezeten van 50 bij een meter...Hij liep vrijwel altijd los met een ren om zijn hok...Ook hadden we toen nog een kat waar hij heel graag mee om ging...Ze zijn samen opgegroeid...lagen altijd bij elkaar...De poes is toen overleden en hebben we er een vrouwtje bij gezet...Inmiddels waren we ook verhuist...Dus nog steeds hetzelfde hok met 2 konijnen...vrij klein dus...maar wel met een giga ren eromheen waar ze de hele dag vrij inliepen...Alleen 's nachts ging het hok dicht...
Mijn vriend leek in het voorjaar alleen steeds meer last te krijgen van hooikoorts en leek dus ook last te hebben van de konijnen...
De konijnen wonen dus vanaf de zomer op het balkon...Mijn pap heeft een giga hok gebouwt...50 bij 120 en dan 1 verdieping hoog...dus beneden een ren en boven nachthok en gewoon stuk met gaas...
Eigenlijk hebben ze er maar 2 weken ingezeten...om te wennen...Daarna hebben we het hok permanent open gezet...Ze kunnen in en uit...en hebben nu dus het hele balkon van 2x2 tot hun beschikking...Het deurtj is altijd open en heb er zelfs afgelopen week een zijkant (beneden) uitgehaald zodat ze aan de andere kant er ook in kunnen...
Ik vind zelf de regen erg naar...maar het lijkt hun niet te deren...ze blijven gewoon buiten zitten...tenzij het te erg plenst en dan gaan ze het hok in...Het lijkt mij dus ook een paleisje voor nijnen...

Mooi dat je er ook voor gekozen hebt je dekrammen niet alleen te laten zitten...ze hebben dan toch sociale contacten...en liggen ook tegen elkaar aan ook al zit er tralies tussen...Is veel gezelliger...en ook gezonder lijkt me...

Wat voor konijnen fok je?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:22

je wilt niet weten hoeveel konijnen ik heb. Allerlei rassen eigenlijk, weners, bruine tan, belgische haas (kastanjebruin), dwergjes (zitten met 4en samen) en bovenal rexen. En met name die laatste fok ik. Heb momenteel een nestje zitten met dalmatierrexen. Ik wil ook nog een keer een nestje fokken met mijn bruine tan voedster.

MissDonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:12

je moet ze alleen wat beter schoon houden.. Ze stinken iets ( beetje veel ) meer

BlueLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 15:15

oke bedankt voor je tip
dat wist ik nog nie

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:41

MissDonna schreef:
je moet ze alleen wat beter schoon houden.. Ze stinken iets ( beetje veel ) meer

Bedoel je dat mannetjes meer stinken dan vrouwtjes? Mijn ervaring is het tegenovergestelde...Mijn vrouwtje sproeide namelijk...Nou ik weet niet of je dat weleens geroken hebt...Niet fijn...Dat deed ze dan ook vaak vlak nadat ik het hok had verschoond...Net lekker fris en schoon en zij begon te sproeien...Stinken!!!....Mijn kereltje heb ik echt nooit geroken...

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:07

Hai hai,
Ik zelf zou altijd voor een mannetje kiezen.
Mijn eerste nijn (mr nijn) was zoooo super lief..heb hem gekocht op de markt toen hij 3 weekjes(veel te jong) was..
Hij was zo lief en zindelijk...ondanks dat het ook de grootste kneus op aarde was..vaak kiezen knippen..dan weer niet willen eten...dan weer verstopt...dan weer een snotneus...altijd wat.
Maar at zijn geweekte hapje van een theelepel..ging gerold in een theedoek naar de dierenarts en daar zat hij altijd los op schoot.
Hij overleed uiteindelijk aan een zware longontsteking..door zijn slechte weerstand..toen was hij 6.
Heb ook een franse hangoor gehad..dit ik ook echt een super ras..heel lief lomp..uiteindelijk heb ik hem aan andere mensen moeten geven omdat ik ging verhuizen..en het gewoon te klein was voor zijn hok en super grote ren..nu loopt hij buiten in een ren samen met een maatje...heb nog steeds contact met die mensen.
groetjes keetie

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:24

Vandaag bij iemand ene prachtige konijnenheuvel gezien. Lekker konijnvriendelijk, nooit hoeven te verschonen dus nog gemakkelijk ook. Dat wil ik hier uiteindelijk ook gaan aanleggen. en dan een hoop konijntjes samen doen. Proberen tenminste of dat lukt.

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:33

haha, een vriendin van mij had een rammelaar.
En hij viel gewoon haar vader en haar broer aan!
Nu hij gecastreerd is hebben ze er geen last van.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:58

en ik vind mannetjes juist veeeeel liever dan vrouwtjes!!!
vrouwtjes zijn vaak supersjaggie als ze schijnzwanger zijn en ik vind ook dat ze hun hok meer verdedigen dan een mannetje..

nee, geef mij maar een kerel!

Jeannet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:01

Ik heb ook een mannetje.. en die is niet gecastreerd en echt heel lief!

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:33

rammetjes zijn meestal liever dan voedsters ik heb ook een rammetje en hij is super lief hij is nu 1 jaar en hier voor ehbben we ook een rammetje gehad ook super leif en geen van beide gecastreerd en hij is wel 8 geworden

oxborn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:19

Het hangt heel erg van het konijn af.
Ik heb een rammetje gehad en die viel alleen maar aan, ook na castratie werd het niet veel beter.
Maar mijn andere nijn was een superlief konijn, je kon er alles bijzetten van ram dan, dat accepteerde hij allemaal, ook liep hij gewoon los door de tuin.
Het rammeetje wat ik nu heb, is echt een bangerd, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er op het moment weinig mee doe, al heeft hij wel gewoon lekker de ruimte en een vrouwtje aan zijn zij.

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:58

mijn ervaring is dat mannen liever zijn. Mijn oude konijntje (vrouw) was echt heel vinnig, op schoot was ze lief, maar als je in dr hok kwam moest je cht oppassen.
Nu hebben we een ongecastreerde man en je kan er alles mee doen, hij is echt een schat.

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:17

wij hadde vroeger een superlief rammelaartje. nu hebbe we twee mannetjes (1 gecastreerd (omdat we ook twee vrouwtjes hebbe) en een mannetje van 6 maanden) dus daar kun je niet veel over hebben. maar knorretje (de gecastreerde) is niet veel verandert. allen minder gestressed zo van 'ik moeeeet naar die vrouwtes' zeg maar. dus wel iets rustiger maar dat is gewoon door die stress die hij had.

maar da rammelaartje die we vroeger hadden was wel erg tam hoor.

BlueLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 21:00

bedankt voor jullie reacties!!!

Mijn mannetje is echt n schatje ook al is hij nog maar 2 maandjes
hij is super lief en komt ook naar je toe als je m roept!
Hoop dat hij echt n lieverd blijft ben echt dol op hem hihi...

Maisie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:08

al mijn konijen zijn lief. maar vind wel dat rammen over het algemeen liever zijn dan voedsters omdat voedsters hun hok nog wel eens willen verdedigen.

ik fok zelf dwergkonijntjes dwerghangoren leeuwekopjes en wil er nog kleurdwergjes bij.

maar veel plezier met je nijn