Mijn hamster Snowy is ongv 1,5 jaar oud. Dit weekend was ik niet thuis. Toen mijn vader me toen straks kwam ophalen zei hij dat mijn hamster de heletijd zat te piepen. Toen ik net thuis kwam ben ik gelijk gaan kijken. Ze zat in haar molentje en te niksen. Normaal als ze wakker is zit ze als een dolle in het molentje te rennen. Toen ik aan het kijken was ging ze lopen en viel ze de heletijd bijna om. Toen ik haar probeerde te pakken ging ze weer als een gek piepen. Dit doet ze normaal helemaal nooit. Weten jullie misschien wat ik het beste kan doen? Of wordt ze nu te oud?
ik vrees dat het hersenvlies ontsteking is zo te horen... een hamster van 1,5 is ook al vrij bejaard, even langs de dierenarts en je weet meer, heel veel sterkte !
mijn rat had dit ook hij viel steeds om en alles we zijn naar de dierenarts gegaan en die zei dat hij er niks meer kon doen dus hebben we hem in laten slapen
Als je nagaat dat een hamster tussen de anderhalf a 2 jaar wordt, is ze dus al redelijk bejaard. Komt vaak voor bij oude hamster, dat ze abnormaal gedrag vertonen. Probeer haar/zijn voer frequentie te bekijken en probeer toch even te kijken of iets niet normaal is aan haar lichaam. Ik zou toch even een bezoekje naar de DA brengen.
Ik denk dat je hamster een hersenbloeding heeft gehad. Een van mijn vorige hamster heeft dat ook gehad en die liep steeds rondjes. Hij was ook al stokoud.