onze poes echt vervelend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

niekie_luf

onze poes echt vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 19:55

Wij hebben dus een poes genaamd floortje

maar het is zo vervelend.. want wij hebben best veel vrienden die een hond hebben. En die honden kunnen dus niet mee omdat onze poes aanvalt.
Ze grijpt ze niet meteen bij hun nek. Maar als ze te dichtbij komen (de honden) dan gaat ze erop af en haal met 2 nagels tegelijk uit en dan ongveer 5 keer achterelkaar. (ja ze bewaakt haar terretorium)(geen hond durft meer naar binnen) Dus tantes enz kunnen niet lang bij ons blijven omdat hun hond niet meekan.
en als overmaat van ramp als de hond weg is. dus naar huis is. Dan gaat ze het hele huis onder plassen. Schoenen enz.. Ze is 01 jaar dus en ze is wel zindelijk.. ze doet het ongeveer 3 jaar.

dat doet ze trouwens ook als ze ergens niet mee eens is bijv. als wij een weekendje weg zijn en de buren haar eten geven enz.

of gewoon zomaar. Dus wij zijn naar de dierenarst geweest. En die zei dat katers dit eigenlijk doen dan plassen. En poezen over het algemeen niet.
ze heeft een of andere hormonen prik gekregen enz enz.. maar niks helpt
en niks is zo vies als je binnenkomt en het hele huis stinkt naar kattenpies.
de dierenarts zei dat dit stress of ze is ergens niet mee eens. (joost mag weten wat)

(voor de rest is het een lieve poes die graag op schoot komt enz..)

heeft iemand dus tips om:

dat plassen tegen te gaan
en misschien een manier dat poes en hond overweg kunnen (de honden kunnen allemaal wel met poezen overweg) ik denk eigenlijk niet dat er een manier voor is. Ze vecht trouwens ook alle katten en poezen de tuin uit.. maar daar heb ik niet zo moeite mee.

niekie_luf

Re: onze poes echt vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 19:56

ik bedoel ze is 10 jaar

MissJapke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:00

Ik vind het wel heel speciaal dat jouw kat zo dominant is tegen honden! Normaal zo het omgekeerd moeten zijn.. Misschien kan je jouw kat in zo een bak zetten (ben de naam even vergeten van die bak ) als je vrienden op bezoek komen, daarna mag ze er toch direct weer uit dus ik denk niet dat dat zo erg is!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:08

Ik vind het eigenlijk nogal oneerlijk om bij een poes die geen honden gewend is bezoekers honden te laten meenemen. Zij woont daar, die honden niet.

Laat die honden dan thuis! Een beetje hond kan gerust een middag thuis blijven (of desnoods even in de auto blijven).

De kat in een apart vertrek even opsluiten (of in een bench) als er hondenbezoek is lijkt me geen optie aangezien ze dan alsnog het halve huis gaat onder plassen om haar territorium weer af te bakenen.

Over dat plassen:

Citaat:
de dierenarts zei dat dit stress of ze is ergens niet mee eens

Daar zeg je het zelf al. Ze schiet in de stress als er honden op bezoek komen (en is het daar ook niet mee eens wellicht ). Als jullie een weekendje weg zijn dan is dat dus ook het geval.

Jammer, maar helaas is dat de aard van het beestje.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:09

Als ze er niet mee opgegroeid is (honden) er er nu zo fel tegen is..
Zal dat ook niet veranderern.

Eens zo, altijd zo. Dat verander je niet zomaar..

niekie_luf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 20:11

we hebben een paar keer gedaan omdat het gewoon niet anders kon dat die hond meemoest. Maar ik denk dat we ongeveer 2 jaar geen hond meer in huis hebben gehad.

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:02

Apple schreef:
Ik vind het eigenlijk nogal oneerlijk om bij een poes die geen honden gewend is bezoekers honden te laten meenemen. Zij woont daar, die honden niet.

Laat die honden dan thuis! Een beetje hond kan gerust een middag thuis blijven (of desnoods even in de auto blijven).

De kat in een apart vertrek even opsluiten (of in een bench) als er hondenbezoek is lijkt me geen optie aangezien ze dan alsnog het halve huis gaat onder plassen om haar territorium weer af te bakenen.

Over dat plassen:

Citaat:
de dierenarts zei dat dit stress of ze is ergens niet mee eens

Daar zeg je het zelf al. Ze schiet in de stress als er honden op bezoek komen (en is het daar ook niet mee eens wellicht ). Als jullie een weekendje weg zijn dan is dat dus ook het geval.

Jammer, maar helaas is dat de aard van het beestje.

Ben het hier mee eens