Vraagjes over vruchtbaarheid van honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stumper_

Vraagjes over vruchtbaarheid van honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 15:35

Vandaag toen ik met Chica, mijn teefje, in de duinen liep, kwam er opeens een andere hond aan. Hij 'bereed' haar. Ze hebben niet 'aan elkaar vast gezeten', dus ik weet nu niet of ze wel of niet gedekt is.
Mijn teefje is vandaag 4 dagen NIET meer loops. Nu is dus de vraag... is ze nu vruchtbaar? En is het nodig dat de honden 'in elkaar zitten'?

Ik en het baasje hebben allebei geprobeert om de honden van elkaar af te halen en ik wil zeker geen nestje. Dus ik zou hier graag een antwoord op willen hebben, zodat ik nog snel een 'spoelmiddeltje' kan halen. Weet iemand ook waar die te halen zijn?

Alvast bedankt, en ik wacht op het antwoord!

Nouska

Re: Vraagjes over vruchtbaarheid van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:44

Ik zou toch echt denken dat ze niet vruchtbaar is als ze niet meer loops is. Plus als hij er maar heel even "op heeft gezeten"...

Onze twee honden (teef + reu) zijn 12 jaar samen, ook als zij loops was, maar toch waren ze niet handig genoeg om op eigen kracht pups te krijgen Wil niets zeggen natuurlijk. Maar ik zou me niet druk maken. Als je het zeker wil weten moet je toch echt naar de DA. Maar als ze echt niet loops is kan ze ook niet drachtig worden hoor.

-x- Nouska

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 15:46

Oké, heel erg bedankt voor je berichtje!

Mijn moeder dacht namelijk dat er wel een kans was omdat mensen pas vruchtbaar zijn een tijdje na de menstruatie.

Fuzza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:24

Met mensen is het ook wel eens zo dat ze 'het' dan proberen maar dat ze dan ook niet de eerste keer meteen zwanger zijn, dat zou hierbij ook heel goed het geval kunnen zijn:P

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 16:29

Haha, ja, dan is mevrouw nu op 11 maandige leeftijd ontmaagd!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:35

Hoe bedoel je niet meer loops? Dat er geen bloed meer afkomt? Want als er bloed afkomt heeft de reu geen interesse in de teef. Dus de eerste paar dagen nadat het bloeden is gestopt wil de reu wel en de teef ook meer. Dus ja je moeder heeft gelijk zodra het bloeden is gestopt is de hond het vruchtbaarst!

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 16:37

Maandag was het 3 weken na de eerste keer bloedverliezen. Het is in het midden van die 3 weken een tijdje opgehouden met bloedverlies, maar toen begon het weer. Maandag is het dus helemaal gestopt.
O, ok. Weet je dan waar je een spoelmiddel kan halen? voor de zekerheid? Of tenminste, is het echt nodig dat ze nog even aan elkaar blijven zitten? Of zijn ze anders ook al bevrucht?
[edit: verkeerd gelezen]
Laatst bijgewerkt door Stumper_ op 21-10-05 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:39

JA dan zou ik dat voor de zekerheid maar gaan doen! Het kan nooit kwaad! Als de hond echt drachtig is zit je met de gebakken peren! Ow en hoe ik dit weet? Wij fokken zelf honden!

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 16:41

oké, bedankt. Heel erg zelfs! Op de sites die ik tot nu toe kon vinden, zag ik juist dat ze gedekt werden in de loopsheid. Nouja, zal wel aan mij liggen.
Dit was mevrouw haar eerste loopsheid, hierna wordt ze gesteriliseert. Weet je toevallig ook waar ik een spoelmiddel kan halen?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:44

Als je naar je dieranarts gaat die geeft haar een spuitje en als het goed is blijft ze dan niet drachtig. Dit weet ik niet helemaal zeker. Maar in ieder geval naar je dierenarts gaan!

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 16:50

Ik heb even voor de zekerheid de leidster van de hondenschool gebeld, om het zeker te weten. Die zei dat het waarschijnlijk toch een gebaar van dominantie van de reu was. Want ze hebben dus niet aan elkaar gezeten en Chica lag daarna ook meteen op haar rug. Ze noemde ook meer dingen, maar die ben ik alweer vergeten. Dus waarschijnlijk is ze het niet. Gelukkig!
Toch nog heel erg bedankt voor je adviezen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:11

Je vragen zin al duidelyk.

Na de loopsheid is een hond dus niet meer vruchtbaar!
En 'aan elkaar vast zitten' moet niet altijd dus het zou wel raak geweest kunnen zijn als ze in de 2e/3e week van de loopsheid zat

Geen zorgen dus, let alleen op op een schijnzwangerschap!

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 20:19

Wat moet ik me precies met een schijnzwangerschap voorstellen?

(offtopic: wat heb je leuke honden, rakkertje13! Ik ben helemaal fan van Kooikers )