Ontwerp Caviahok

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_happy

Ontwerp Caviahok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 22:03

Hallo Allemaal!
Omdat ik nu best wel een kleine kooi heb, wil ik voordat ik er nog een cavia bij neem, een groter hok maken

Hier mijn ontwerp:
Afbeelding

Ik wil dus zeg maar dit hok maken met zo'n verdiepinkje erop, dat leek me wel leuk.
Ik (nou ja.. me neef ) wil dit dan van hout gaan maken, ik moet alleen nog even bedenken wat ik op de grond ga leggen ivm de viezigheid, plas en keutels...
Voor de rest wil ik aan de voorkant een deurmaken, die in een keer open kan met gaas ervoor. De hele bovenkant wil ik ook van gaas maken en aan beide zijkanten wil ik ook nog gaas hebben.

Afbeelding
Dit is Baco, de cavia in kwestie
Op de eerste foto is ze 4,5 maand oud en op de 2e foto 10 weken

Heeft iemand misschien nog handige tips/ opmerkingen? Dan hoor ik die graag!!

Alvast bedankt.

Groetjes Femke

Duppie_

Re: Ontwerp Caviahok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:28

ziet er leuk uit maar probeer hem zo groot mogelijk te maken!

Miss_happy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 20:48

Tuurlijk maak ik hem zo groot mogelijk

Heeft er nog iemand tips??

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:53

mijn buurman heeft op de bodem van zijn hok een stuk metaal liggen wat hij er met bodembedekking en al uit kan halen als hij de bak verschoond.

verder raad ik je aan het trapje niet te steil te maken. naar mijn weten hebben cavia's niet zo'n lef

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 02:50

Of beter gezegd kan je soms beter helemaal geen trappetje maken. Ligt natuurlijk ook aan de hoogte. Ik weet niet hoe hoog je je verdieping wil maken?

En verder zou ik ervoor zorgen dat je het gaas niet helemaal tot de bodem laat doorlopen. Het zaagsel (of wat voor ondergrond je ook gebruikt) gaat er dan natuurlijk uit.

Waarom maak je niet de frame en bodem van hout, de rest van glas, en de bovenkant helemaal open? Zo kan de cavia lekker rond rennen en popcornen zonder dat ze zo'n rotzooi er om heen maakt. Verder vind ik dat er ook veel netter uitzien dan alles van hout enzo. Ik zal wel een voorbeeldfoto proberen te zoeken voor je.

PaardenMeisJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:22

Zorg ervoor dat je hem makkelijk kan verschonen!
Ik heb gewoon zo'n normale 'rechthoekige'kooi en als ie stinkt dan zet ik mijn cavia's in een boodschappenkrat. Dan gooi ik la het strooisel weg en dan was ik de plekken weg. Zorg ervoor dat dit ook bij jou kooi kan!