Cavia's "spelen" met kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cavia's "spelen" met kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:40

mijn kat, nouja kat het is een kitten van 5 maanden. springt op de kooi van de cavia's.. nou zou je denken de cavia's schrikken zich rot, maar nee hoor, ze gaan hem uitdagen en staan op de pootjes en hem proberen te pakken!

waarna de kat teleurgesteld afdruipt. ik heb de cavia's nu 2 dagen.
Is dit normaal? ik dacht dat ze super bang zouden zijn voor de kat..

Duppie_

Re: Cavia's "spelen" met kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:26

kan wel eens dat de cavia's wenne aan je kat maar ik zou het toch goed in de gaten houden je weet maar nooit met katten:P

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:25

Ja, het komt misschien ook omdat ze nog maar 5 maand oud is. En de caafjes moeten zelf nog aan vanalles wennen (vermits ze nog je ze nog maar 2 dagen hebt) Later kan het weleens anders gaan lopen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:24

Bij ons ging t ook altijd goed. Wij hebben een grote kat, een echte muizenvanger. De cavia's liepen altijd los op het gras. En ze speelden altijd met de kat. Hij rende er was achteraan en de cavia's renden lekker wat rond hun kooi enzo, en als ze het zat waren gingen de weer lekker grazen en ging de kat een stukje verderop in de zon liggen.
En als ze binnen zaten in de kooi ging de kat er vaak tussen liggen in het warme zaagsel. Dan lagen ze gewoon lekker tegen elkaar aan. Is altijd goed gegaan. Zeker als ze het van kleins af aan gewend zijn zal het vast goed gaan. Cavia's zijn normaal wat te groot om als prooi gezien te worden volgens mij.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:19

Volgens mij kan dat heel goed hoor
Mijn vriendin heeft ook een cavia en een hond, en die kunnen het samen ontzettend goed vinden
Zetten ze daar de cavia ff buiten neer in de zon, komt de hond eraan dribbelen, cavia word omgerold(zachtjes) beginnen elkaar kusjes te geven, hond bovenop cavia liggen 'warmhouden' etc...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:48

Mijn cavia's zijn ook TOTAAL niet onder indruk van mij poezen. Als ik soms niet oplet steekt 1 van mijn poezen zijn poot helemaal door te tralies, maar zelfs daar zijn ze niet van onder de indruk. Als ik het zie stuur ik mijn poes ook weg hoor (is alleen een beetje een eigewijs ding).
Ben alleen nog een keer bang dat mijn cavia mijn poes in zijn kussentje onder de voeten bijt. Maar gelukkig nog nooit gebeurt.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:12

het kan goed gaan.. maar kan ook fout gaan.. mijn hamster loopt ook gewoon over de kat van mn vriend heen

MissJapke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:03

ja dat is absoluut normaal! Wij hadden juist hetzelfde probleem. Hoe is dat opgelost .. wel de kat was ineens verdwenen (onder een auto gelopen, verdwaald.. ik weet het niet!)