Red de Hondjes in Roemenië!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesandme

Red de Hondjes in Roemenië!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 17:12

Ik weet niet of jullie het programma Try Before You Die wel eens kijken.

Naja laatst was er iets dat ik me ogen niet droog kon houden
In Roemenië zijn zoveel straathonden dat ze worden gevangen en in hele kleine kootjes worden gestopt. Ik vond dit zo erg dat ik het zag. Ik dacht toen meteen aan mijn eigen hondje.
Zie je het al voor je mijn knapste in zon klein hokje. Me 100e honden bij elkaar. Te wachten op hun dood. Ze worden gepakt en de meeste zijn dan al half dood en dan worden ze gedood..
Echt afschuwelijk!!!

http://www.canibucarest.it/nederlands.htm
Afbeelding

http://www.savethedogs.nl/
er zijn mensen die met een kleine donatie deze hondjes kunnen helpen. Door ze te vangen en te castreren. Zo worden de zwerfhonden weer losgelaten.
Ook worden er soms hondjes geadopteerd..

Ik vond dit zo erg en weet zeker dat meer mensen dit vinden.

Ik kan hier echt boos om worden
Laatst bijgewerkt door Horsesandme op 18-10-05 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsesandme

Re: Red de Hondjes in Roemenië!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 17:13

Sorry als dit soort topics niet mogen. Maar ik vind dit echt heel erg. En wilde het toch plaatsen

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:16

ahh.. echt heel zielig.. het liefst ga ik naar alle plaatsen toe op aarde, en haal ik alle zwerfdieren, naar nederland toekomen, en die zelf gaan verzorgen, maar dat gaat niet echt makkelijk jammer genoeg,
ik snap echt niet dat je zoiets kan doen
Dan ben je echt ziek in je hoofd

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 17:18

ja echt. Die mensen zijn ziek.
Ik heb echt zo'n hekel aan dierenleed

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 17:38

Wil niemand hier wat over zeggen ofzo.
WE HEBBEN HIER TOCH ALLEMAAL DIERENVRIENDEN!!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:43

hey
dat is idd heel erg. Maar zelfs hier in deze landen, zijn er heel veel dieren die onze hulp nodig hebben. Heel veel honden worden achtergelaten in asielen. Zeker als het grote vakantie is...
En de katten als die naar het asiel gaan, is er zo goed als geen hoop...
Allemaal heel erg. Dus ik denk dat we eerst hier eens moeten gaan kijken. Want er zijn er heel veel die zich dierenvriend noemen, maar het eigenlijk niet zijn.
Ik vind het wel heel genereus van je dat je dat project wil steunen
xxx

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 17:45

ja klopt in nederland vind ik het ook heel erg. Bijv. in de vakantie dat ze hun dier gewoon aan een boom vast binden omdat ze hem nergens kwijt kunnen. Echt gewoon zielugg

Het liefst wil ik alle dieren steunen. Maar het kan niet. Het liefst wil ik al het dierenleed stoppe ik vind het zo erg.

Als ik iemand ook zie of hoor dat ie ze dier mishandelt heeft grote ruzie met mij ik word er echt boos om

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:29

Ik ga niet steunen... Ik steun maandelijks de WSPA en heb een Spaanse mishandelde hond geadopteerd. Kan -helaas- niet met de hele wereld op mijn nek lopen...

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 20:42

Quellian schreef:
Ik ga niet steunen... Ik steun maandelijks de WSPA en heb een Spaanse mishandelde hond geadopteerd. Kan -helaas- niet met de hele wereld op mijn nek lopen...

Ik begrijp het. Toch goed dat je helpt en het wspa steunt. Leuk dat je zo'n spaans hondje heb geadopteerd.

echt heel lief

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:09

In Nederland zitten de beestjes uit de nertsenfokkerijen ook in kleine hokjes...

Maar ik snap wat je bedoelt. Heel erg natuurlijk. Helaas zijn er op zoveel plaatsen zulke dingen dat je niet meer weet waar je er het beste iets aant kunt doen. Je kunt helaas niet alle dieren adopteren.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:51

Ik heb het ook gezien gister. Nouja, ik ben even weggelopen toen ze bij de killing pound kwamen. Uiteindelijk toch goed dat ze er 6 mee naar Nederland hebben genomen. Ik weet wel, als er later bij mij een hond komt, en er is nog geen verbetering in Roemenië, haal ik mijn doggie daarvandaan. En dan het liefst gelijk 2. Dat was mijn voornemen na dit programma. Zoiets zet je toch aan het nadenken en dat vind ik goed.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 12:58

Sandertjuh schreef:
Je kunt helaas niet alle dieren adopteren.

Nee daarom vind ik het zo verschrikkelijk
er moeten ook GOEDE regels voor dieren komen vind ik

ik kreeg de tranen in mijn ogen dat ik het zag. En ik krijg het nu bijna weer nu ik eraan denk

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:10

Horsesandme schreef:

Helaas is het met dierenrechten in deze wereld niet goed gesteld..
Wat ik wel weet is dat als ik later een nieuwe hond wil, ik die niet zo gauw meer van een fokker haal maar beter uit een asiel of een zwerfhond. Zij hebben de liefde van een goed baasje harder nodig dan een pasgeboren pup die nog geen leed heeft meegemaakt.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 13:45

Sandertjuh schreef:
Horsesandme schreef:

Helaas is het met dierenrechten in deze wereld niet goed gesteld..
Wat ik wel weet is dat als ik later een nieuwe hond wil, ik die niet zo gauw meer van een fokker haal maar beter uit een asiel of een zwerfhond. Zij hebben de liefde van een goed baasje harder nodig dan een pasgeboren pup die nog geen leed heeft meegemaakt.

ja dat is zo echt gewoon verschrikkelijk

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 18:05

Mijn hondje moet echt blij wezen dat hij in mijn gezin terecht is gekomen. Hij had t veel slechter kunnen hebben. Onze hond mag echt allus en word zoooo goed behandelt.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:29

Verplaatst naar Beestenboel.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:41

ik vind dat je dieren moet behandelen met respect.. en dat worden er zoooveel niet !
alle dieren hebben recht op een beetje respect.. en verzorging
zo heb ik altijd al gedacht over dieren .. en mijn hondje krijgt ook echt alles van me ! ik ben pas 15 en heb dus niet veel geld ( geen baantje ) maar als ik ook maar een beetje geld heb.. en ik zie iets leuks voor mijn hond.. koop ik het.. maakt niet uit of ik eigelijk met dat geld iets voor mezelf wou doen en met mn hamster ook hetzelfde.. mijn hondje is denk ik de verwenste keuter van alle honde die ik ken dag en nacht iemand thuis.. bij hem ( eige bedrijf ) iedere dag uitgelaten worden.. alle speeltjes die ie maar kan hebben.. elke dag nieuw eten en drinken.. en blikvoer... hij mag overal in huis komen.. hij mag echt alles

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:59

Natuurlijk is dit vreselijk maar alle arme dieren hier heen halen is ook niet de oplossing. In Nederland barst het van de asieldieren. Dieren hier heen halen is alleen maar de verplaatsing van het probleem! Het lost niets op. Beter is het om zoals brooke bijvoorbeeld doet het probleem daar aan te pakken.

Je moet gewoon accepteren dat ieder land op zijn eigen manier met dier omgaat. Natuurlijk is dat totaal anders dan hier. Maar dat zit ook in de cultuur. In veel landen zijn dieren onrein of alleen geschikt als consumtie. Die mensen vinden onze liefde voor dieren weer raar.

Daarbij zijn dit soort landen vaak straatarm. In nederland heb je makkelijk praten over dierenrechten etc. Maar in landen waar mensen zelf al niets te eten hebben of in een krot wonen... Daar zijn ze met andere zaken bezig en denken als eerste om zichzelf en de eigen familie in leven te houden. Wie zijn wij dan om anderen te veroordelen?

MissJapke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 07:34

er is overal gewoon een overschot aan honden aan katten.. kijk maar hier in de asiels! en de dozen met kittens die je overal vind.. ik vind het ook verschrikkelijk, maar ik denk wel dat we al veel diervriendelijker zijn dan vroeger!

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 11:29

Alchemy_Goth schreef:
ik vind dat je dieren moet behandelen met respect.. en dat worden er zoooveel niet !
alle dieren hebben recht op een beetje respect.. en verzorging
zo heb ik altijd al gedacht over dieren .. en mijn hondje krijgt ook echt alles van me ! ik ben pas 15 en heb dus niet veel geld ( geen baantje ) maar als ik ook maar een beetje geld heb.. en ik zie iets leuks voor mijn hond.. koop ik het.. maakt niet uit of ik eigelijk met dat geld iets voor mezelf wou doen en met mn hamster ook hetzelfde.. mijn hondje is denk ik de verwenste keuter van alle honde die ik ken dag en nacht iemand thuis.. bij hem ( eige bedrijf ) iedere dag uitgelaten worden.. alle speeltjes die ie maar kan hebben.. elke dag nieuw eten en drinken.. en blikvoer... hij mag overal in huis komen.. hij mag echt alles

ja dat vind ik ook. En mijn dieren worden echt als koning(in) behandelt af en toe.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 11:31

MissJapke schreef:
er is overal gewoon een overschot aan honden aan katten.. kijk maar hier in de asiels! en de dozen met kittens die je overal vind.. ik vind het ook verschrikkelijk, maar ik denk wel dat we al veel diervriendelijker zijn dan vroeger!

ja zoo zielug. Mijn vriendin haar zus had ook een jong katje van 3weken ofzo gevonden. Hij kwam zo uit de bosjes lopen. Kon bijna niet meer lopen en was hartstikke mager. Hun hebben het katje meegenomen. Ze denken dat daar gewoon ergens een doos met jonge kittens is gedumpt.

Ze hebben het katje heel goed verzorgt. Maar later bleek dat hij een open ruggentje had en is ze na een tijdje dood gegaan.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 16:33

flowerxxx schreef:
Natuurlijk is dit vreselijk maar alle arme dieren hier heen halen is ook niet de oplossing. In Nederland barst het van de asieldieren. Dieren hier heen halen is alleen maar de verplaatsing van het probleem! Het lost niets op. Beter is het om zoals brooke bijvoorbeeld doet het probleem daar aan te pakken.

Je moet gewoon accepteren dat ieder land op zijn eigen manier met dier omgaat. Natuurlijk is dat totaal anders dan hier. Maar dat zit ook in de cultuur. In veel landen zijn dieren onrein of alleen geschikt als consumtie. Die mensen vinden onze liefde voor dieren weer raar.

Daarbij zijn dit soort landen vaak straatarm. In nederland heb je makkelijk praten over dierenrechten etc. Maar in landen waar mensen zelf al niets te eten hebben of in een krot wonen... Daar zijn ze met andere zaken bezig en denken als eerste om zichzelf en de eigen familie in leven te houden. Wie zijn wij dan om anderen te veroordelen?

Maar in Nederland hebben ze het wel ffies beter als in roemenië.
En in nederland worden ze niet zomaar gedood omdat het er te veel zijn. Ok misschien hebben hier heel veel honden/katten geen baas. Maar ik weet cker dat ze het hier beter hebben als in Roemenië!!!!

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:41

In nederland worden er ook genoeg dieren gedood door asiels en fokkers omdat ze niet meer te verkopen zijn. Of omdat de hokken vol zitten. En wat dacht je van al die dieren die gedumpt/gedood worden door particulieren?

Je lost het probleem niet op door dieren hier heen te halen. Dat is gewoon verplaatsing. En zielig of niet je kunt er weinig aan doen behalve ter plaatse helpen of geld donderen. Wij kunnen hier niet alle zielige dieren van overal op de wereld opvangen.

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:43

Echt zielig dat ze gedood worden!
Kunnen ze daar niet een soort asiel op richten ofzo ?
Dat mensen ze kunnen adopteren ?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 07:31

Ik vind de vergelijking Nederlandse asieldieren en dieren uit Spanje en Roemnië geen vergelijking