Katje poept zo vaak!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Katje poept zo vaak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 17:16

Ik heb al een aantal jaren een katje,
vroeger ging hij naar buiten, maar ik hou hem nu binnen omdat de buren hebben geklaagd.

Wat mij opvalt is dat hij echt enorm veel poept! ik haal elke avond de drollen eruit en de volgende dag liggen er weer 6 of 7???
Is dat normaal?

Daarentegen plast hij nauwelijks, en als hij plast dan doet hij dat in een plantenbak of op mijn slaapkamer (waar hij nu dus niet meer in mag).

Navidad

Re: Katje poept zo vaak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:26

als ik dit zo hoor denk ik vaak aan supermarkt voer. ik werk zelf in een dieren zaak en krijg best veel van dit soort klachten binnen. dit komt door supermarkt voer. daar zit veel zout in vermengt met water en afval stoffen.

dat is in de dieren zaak juist niet zo. daar hebben we best kwaliteit voer. voor de katten hebben we een best choice lijn. daarval zal ik je aanraden de smaak lam rijst, dat is erg goed voor de vertering, maar goed de best choice is best duur, we hebben ook een prins lijn. weet zo niet of we die in de lam rijst hebben staan. maar goed dat valt natuurlijk wel te bestellen. ik werk zelf voor pets place filiaal duiven en doetinchem. maar we hebben door heel nederland 118 filialen zitten dus ook best wel een bij jou in de buurt, en weet zeker dat dat soort voer daar te krijgen is, vraag er eens na.

daarnaast hebben we een soort middel dat honden en katten (geur) uit de buurt houd, keep off heet dat dus dat kan je gewoon rondom de planten spuiten, voor een mens stink dat niet. maar voor een kat of een hond is dat een erg vieze geur en is niet schadelijk, daarnaast hebben we ook nog een lokmiddel. kan je op de katten bak spuiten. geloof me je bent wel duurde uit maar ik garandeer je dat het allemaal helpt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 12:17

dus jij beweert dat mijn kat vaak moet poepen, doordat hij goedkoop voer krijgt? Is dat dan ook slecht voor zijn darmen of verdere gezondheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:24

is idd zo!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:26

Goeie vraag
Onze jonge poes (6 maanden) laat al sinds we haar hebben (6 weken, uit het asiel) hele vieze winden Was later ook aan de diaree. We geven nu alleen brokjes, speciaal kitten-natvoer en verse gekookte kipfilet. Diaree is vrijwel over, alleen die winden..... *knijpt neus dicht*

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:29

dat is waar, want wij geven alleen maar dure kattevoer aan onze kat en meestal gaat een kat vreselijk uit z´n mond stinken door die goedkope voer.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:31

laetitia schreef:
dus jij beweert dat mijn kat vaak moet poepen, doordat hij goedkoop voer krijgt? Is dat dan ook slecht voor zijn darmen of verdere gezondheid?

Klopt, goedkoop voer is meestal ook slecht voor de nieren. in het goedkope voer worden veel afvalstoffen verwerkt, dat word gemengt met water en zout. Zijn vaak wel dezelfde merken als in een dieren speciaal zaak. maar al het afval verwerking gaat naar de supermarkt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 09:46

ooh! ik koop altijd whiskas of felix. voor overdag brokjes en 's avonds van die maaltijdzakjes.

Is het beter als ik voor de brokjes een ander merk neem? Kan ik dan nog wel de maaltijdzakjes blijven geven?

En welk merk brokjes is goed maar niet belachelijk geprijsd?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:50

Elles schreef:
Goeie vraag
Onze jonge poes (6 maanden) laat al sinds we haar hebben (6 weken, uit het asiel) hele vieze winden Was later ook aan de diaree. We geven nu alleen brokjes, speciaal kitten-natvoer en verse gekookte kipfilet. Diaree is vrijwel over, alleen die winden..... *knijpt neus dicht*

Goh komt me bekend voor.
Mijn kitten laat ook steeds winden. Ze is nu 4 maanden.
Ze krijgt vanaf het begin speciaal kittenvoer, en vlees of blikvoer krijgt ze bijna niet.
Maar ze blijft winden laten...
Volgens mij is het normaal bij kittens die winden of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:54

Koop premium voer, is te kop bij de dieen speciaalzaak, is in aanschaf een hoop geld maar uiteindelijk veel goedkoper omdat je het moet afwegen.

Zelf gebuik ik technical.

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:26

Hill's of Eukenuba is goed voer.
Iedere dag blikvoer geven is trouwens ook niet heel erg goed.
Aan premium voer (brokjes) hebben ze genoeg.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:34

Hills of eukaneuba inderdaad goed voer maar zelf zal ik dat mijn dieren niet geven (ik verkoop het wel!) omdat er het allemaal op proefdieren word uitgetest.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:43

Mijn kat heeft in zijn eerste jaar diverse soorten supermarkt eten gehad (vriendje die dat al aan zijn katten gaf voordat de mijne geboren was), maar ben eigenlijk altijd al voorstander geweest van premium voer.

Het is per kilo wel stukken duurder dan supermarkt voer, maar je kat heeft er wel stukken minder van nodig. Ik gebruik zelf choice, dat kost ongeveer 20 euro per zak van 3 kg (als ik het goed heb). Daar doet mijn kat ongeveer 1 tot 2 maanden mee (nu langer want hij moet op dieet, lang leve de huisgenootjes die je kat vanalles toestoppen )

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:50

samantha23 schreef:
Elles schreef:
Goeie vraag

Goh komt me bekend voor.
Mijn kitten laat ook steeds winden. Ze is nu 4 maanden.
Ze krijgt vanaf het begin speciaal kittenvoer, en vlees of blikvoer krijgt ze bijna niet.
Maar ze blijft winden laten...
Volgens mij is het normaal bij kittens die winden of niet?

inderdaad bij kitten hoor ik het vaker, dat komt omdat die speciaal kitten voer krijgen (veel eiwitten en andere benodigde voedingstoffen) zitten in dat voer

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:46

Navidad schreef:
inderdaad bij kitten hoor ik het vaker, dat komt omdat die speciaal kitten voer krijgen (veel eiwitten en andere benodigde voedingstoffen) zitten in dat voer

Niks raars dus
Het gekke is alleen, dat die van ons ook in het asiel al met de pot mee-at, dus geen kittenvoer meer kreeg. En toch meurt ze als een beer

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:49

Royal Canin is ook goed voer. Toen wij onze kat pas hadden (was toen al volwassen, kwam uit het asiel) gaf het arme beestje heel veel over. Wij gaven toen ook Whiskas. De DA raadde aan om Royal Canin Sensitive (voor gevoelige maagjes ) te geven, en nu gaat alles al een paar jaar prima. Het is duur voer, maarja. Mijn kat krijgt ook alleen maar droogvoer (lust trouwens niks anders) en doet het er prima op en laat gelukkig geen windjes

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 14:03

Ik word helemaal gek van die winden de hele tijd.
Ze komt ook vaak op schoot zitten meuren.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat mijn andere katten dit ook als kitten hebben gedaan.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:50

mijn katten krijgen ook alleen maar hill's light brokken en dan koop ik een zak van 10 kilo die 48 euro kost. het is op dat momemt duur omdat je het in 1 keer betaald maar ik doe er bijna een half jaar mee voor 2 katten. als je dan gaat uitrekenen hoeveel je aan blikvoer en brokjes per jaar uitgeeft is de hill's toch weer goedkoper. en de mijne plassen goed en poepen zo'n 2x p.d. en de bak stinkt ook een stuk minder. zelfs als ze over hun nek gaan dan is het niet zo vies als blikvoer vind ik.
groetjes

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:53

Ik denk ook dat het aan het voer ligt.
Vooral van Whiskas schijnen katten vaak te gaan stinken of heel vaak te moeten.

Wij voeren al jaren Iams of Royal Canin en dan alleen maar droge brok.
Bevalt super. Onze kat poept maar 1x per dag. Dus je bespaart weer op je kattenbakvulling

_Juultje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:05

Ik geef mijn katten gourmet blikvoer en brokjes van whiskas of purina one en soms felix of gourmet. Dat is dus eigenlijk niet goed voor ze ofzo?
Navidad schreef : als ik dit zo hoor denk ik vaak aan supermarkt voer. ik werk zelf in een dieren zaak en krijg best veel van dit soort klachten binnen. dit komt door supermarkt voer. daar zit veel zout in vermengt met water en afval stoffen.
Schrik hier best wel van, en ik maar denken dat ik me katten goed(kwalitatief)te eten geef!

MissJapke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:36

ja kwaliteiteten is misschien wat duurder maar je voorkomt een groot aantal problemen..

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:13

juulx08 schreef:
Ik geef mijn katten gourmet blikvoer en brokjes van whiskas of purina one en soms felix of gourmet. Dat is dus eigenlijk niet goed voor ze ofzo?
Navidad schreef : als ik dit zo hoor denk ik vaak aan supermarkt voer. ik werk zelf in een dieren zaak en krijg best veel van dit soort klachten binnen. dit komt door supermarkt voer. daar zit veel zout in vermengt met water en afval stoffen.
Schrik hier best wel van, en ik maar denken dat ik me katten goed(kwalitatief)te eten geef!

inderdaad. ik heb een hond gehad, kreeg hele erge huidproblemen, daarnaast super veel ontlasting, en ik ook maar denken dat nat voer erg goed was (supermarkt) nu ze gewoon op droog kwaliteitsvoer staan heb ik er geen last meer van. en sinds ik in de dieren zaak werk weet ik ook de redenen