mijn kat poept naast de bak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blackpegasus

mijn kat poept naast de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 16:08

hallo bokkers
ik heb dus een kat die wel op de bak gaat plassen maar poepen doet ze aan de andere kant van de gang. ik weet niet wat ik hier mee aan moet. ik haal elke dag de drollen weg en zelfs als de bak helemaal verschoond is gaat ze er nog niet op.ik heb al geprobeerd of ze erop gaat als de deksel eraf is maar dat helpt ook niet. heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
ik kijk uit naar de reacties.
groetjes

latnahc2

Re: mijn kat poept naast de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:11

wat je kan doen is de poepjes in de bak leggen zodat ze weet dat het daar hoort ook kan je eens ander vulsel gebruiken misschien vind ze deze niet fijn ook op de plek waar ze wel poept azijn smeren vinden ze vies.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 16:28

heb ik ook al geprobeerd maar dan is de bak weer vies en gaat ze er nog niet op. ik heb een bamboe vloer en daar mag niks opkomen dan alleen water dus ik kan ook geen azijn of zo'n geurtjes verwijderaar erop spuiten. en ze is al 9 en doet dit pas sinds een paar maanden. heel raar dus

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:51

andere kattenbak vulling gaan proberen of zand uit de tuin erin doen, laat haar eventueel ook nakijken, kan eventueel medisch zijn..

ander soort bak proberen kan ook, misschien zit er een geur aan die ze vies vind, probeer eens een ander bakje er neer te zetten of eentje er bij, een voor plassen en een voor poepen

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:54

peper strooien op de plaatst waar ze poept, goed veel, schijnt ook goed te werken en schaadt je vloer niet... of tijdelijk een kattebak daar neerzetten en steeds een stukjeverschuiven naar de richting waar hij moet staan..
misschien wel even een *sta in de weg* maar het helpt vast om haar op die manier te trainen.
Succes en laat je even weten hoe het gaat?

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:35

wat ik gehoord heb moet het wel zwarte peper zijn, of je legt op die plek waar hij poept folie neer. ik zelf heb ook zo'n kat die naast de bak poept en plast en in de bak slaapt maar ik wil deze tips ook gaan proberen.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 18:18

Sommige katten willen niet poepen op dezelfde bak als die waar ze in plassen...

Je zal wel denken, zo ineens...Maar katten veranderen ook...Net als mensen...ze komen in andere levensfases...
Sommige katten willen dus een bak om op te plassen en een om op te poepen...Lijkt me de moeite waard om te proberen...

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 11:03

bedankt allemaal. ik ga het zeker uitproberen

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 11:45

ja, zeker proberen andere vulling (fijner) te kopen, vele vinden te dikke koorels niet fijn.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 16:30

Folie ed verplaatsen het probleem alleen maar, ze lossen het niet op.

Hoeveel katten heb je? 1 of meerdere? Ik ga idd ook voor de andere vulling, maar in eerste instantie een 2e kattenbak op de plek waar ze poept. Ze is nu gewend om daar te zitten dus andere kattenbakvulling zal weinig helpen. Je kunt een 2e bak daar neerzetten met andere vulling dan in de eerste zit...

Succes ermee!

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 16:32

ik heb 2 katten en ik heb nog ergens een 2e bak staan dus daar doe ik dan wel andere vulling in. hoop dat het gaat helpen.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:41

Oh als je 2 katten hebt kan het ook zo zijn dat hij/zij niet op de bak wil poepen waar ook een andere kat op poept...Ik adviseer toch echt een andere bak erbij te nemen...

Ik heb ook 2 katten en maar 1 bak...Toch kan er iets bij een kat veranderen waardoor hij ineens niet meer op de bak wil poepen waar een andere kat ook op poept...

De bak kan nog zo schoon zijn...het kan nl best zo zijn dat de andere kat net op de bak gepoept heeft terwijl hij moet...en dan doet hij het binnen omdat hij het vies vind...Je kunt er nou eenmaal niet altijd op tijd bij zijn als er 1 gepoept heeft...

Andere kattenbakvulling kun je idd ook proberen...probeer eens zand uit de tuin...dat schijnen katten heel fijn te vinden...Het is te proberen...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:48

Ik zou idd dan een 3e bak neerzetten op de plek waar hij nu poept. De "regel" is 1 bak per kat + 1, dus 3 bakken in jouw geval. Zolang het goed gaat is het geen probleem natuurlijk... Ik krijg straks ook geen 3 bakken in huis, tenzij ik ze opstapel

Je moet ook eens even opletten waar je andere kat is als deze haar behoefte buiten de bak doet... Voor hetzelfde geld heeft die er iets mee te maken. Zoals al eerder gezegt: net op de bak geweest. Of bezig met het intimideren cq verjagen van deze...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 09:21

Koop valeriaan kruiden en strooi er wat van in de bak,katten zijn helemaal dol als ze die lucht ruiken.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 17:11

nou een 2e bak met andere korrels neerzetten hielp ook niet. dan poept ze gewoon weer op een andere plek.