Heb je papieren van je hond? Als je die niet hebt, dan heb je een probleem...Het ziet eruit als een stafford maar niet zuiver..Hij heeft een beetje bullterrieroogjes. Voor de zekerhied zou je dat na kunnen vragen.
Ik zou er echt Sh*t aan hebben Ik wil later een Mastino Napoletano, en die staan volgens mij ook op het lijstje als potentieel gevaarlijk. Zijn ze wel vergeten er bij te bedenken dat het altijd de baas is die hem vals maakt. Gezonde honden worden simpelweg niet vals geboren... En ik geloof dat Pitbulls ook op de lijst van verboden honden staan, maar ik zou me er verder geen zorgen om maken..
Nou lees bovenstaande!! En ja het klopt wel dat het aan de opvoeding ligt, maar deze honden zijn wel ooit voor een bepaald iets gefokt en dat zit er wel degelijk nog in. Als je consequent bent met je opvoeding, onderdruk je het wel!
Pitbulls zijn inderdaad illegaal in Nederland. Zonder papieren worden ze zonder pardon afgemaakt.. Weet toevallig iemand of het inderdaad waar is of bull terrier niet meer gefokt mag worden in nederland?
Als je een Stafford hebt zonder papieren, of een kruising, dan kan de hond nog zo leuk, lief en aardig zijn, als hij in beslag wordt genomen is het einde verhaal, want dan maakt dat niet meer uit.
hoi mijn ouders fokken bull terriers (met nhsb nummer=nederlanse honden stamboek) en dat mag gewoon, daar is niks verkeerd en onwettelijks mee. Kijk anders eens op www.bullterrierclub.nl
een bull terrier zonder papieren die valt wel onder de pitbull wet en mag dus zonder pardon in beslag genomen worden.
de bullen met papieren dus gefokt via de club zijn getest en gekeurd om een goe en vriendelijk ras te houden, met goede opvoeding heb je hier dus schatten van honden aan.
Kijk anders in mijn profiel voor foto van mijn bullen
Als je geen papieren hebt, en het is inderdaad een kruising met een Stafford of iets dergelijks, dan zou ik een goed huisje zoeken voor mijn hond in Belgie, daar zijn ze niet verboden. Je kan het beter een stap voorblijven, en het zou zonde zijn om het risico te lopen dat hij af wordt gemaakt.......
zo stom he, onze hond een tosa inu is in belgie verboden en hier niet, en de staff is hier verboden (zonder papier) en in belgie zijn ze van harte welkom.
Als je er geen papieren bij hebt is hij idd illegaal... en aan je verhaal te zien heb je er idd geen papieren bij... maar zolang je hond een goed karakter heeft en niemand klaagt of wat dan ook wordt hij niet zonder pardon afgemaakt, 1. ze kunnen niet alle honden aan gaan geven omdat de helft wél een stamboom heeft 2. er wordt vaak nog een karaktertest gedaan....
Over de Mastino Napoletano : we hebben er vroeger 1 gehad, zelf niet echt mee gemaakt ik kan het me niet meer perfect herinneren (ik was 4 ofzo) ontzettend schat van een hond, luisterde als geen ander, liep altijd gewoon lekker los mee... toen waren ze nog niet verboden..... het ligt idd altijd aan de eigenaar/opvoeding en ja sterk in je schoenen staan, je moet natuurlijk niet bang voor zo'n hond zijn maar als hij een normale opvoeding krijgt en gewoon goed kan luisteren hoef je niet echt "sterk" in je schoenen te staan... je moet gewoon geen situaties uitlokken
en @ Dieuwke : ik vind die opmerking van "ik zou er echt oliebol aan hebben" echt ontzettend dom en ik denk niet dat je er echt over na hebt gedacht of bij stil hebt gestaan... jou kan het geen oliebol schelen dan nee maar je hond wordt toch mooi weggenomen zonder stamboom ookal heb je er nog zo'n oliebol aan... beetje domme opmerking hoor
Hoi Meiden, nou ik heb Kaya al inmiddels bijna 6 jaar.. We hebben haar uit het asiel in zaandam. Ze is een kruising Bull X Staf (amerikaans). En iid er zit ZEKER GEEN papier bij.. Het is trouwens wel een super lief beest.. Ze is al vanaf dat wij haar hebben samen met toen een Basset Hound pup (inmiddels ook bijna ) en ze is zo lief voor hem ook...
Maar goed, ik denk dus dat ik echt een probleem met haar heb.. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht omdat we haar uit het Asiel hebben en daar heeft ze oko een karaker test gehad en ze is gesteriliseerd.. Dus ik dacht. no problem.. nou dus wel... WAT MOET IK NU???
zorg dat ze meestal netjes aan de lijn loopt,en dat ze geen mensen aanvalt...dan heb je echt grote problemen.
Verder heb je nu een hond met een pittbull achtig uiterlijk,daar kan je ten alle tijden op aangehouden worden en dan moet je papieren laten zien,als je deze niet hebt,dan is er een kans dat de hond in beslag genomen wordt...
zo ben ik dit jaar al 4x gebeld,door honden die in beslag genomen zijn,en of ik een stamboom kan regelen...
helaas is en blijft het zo dat deze honden afgerekend worden op hun uiterlijk,en dat de halve wereld zal roepen dat het logisch is..