Onopvoedbare hond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

qwinty

Onopvoedbare hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 10:51

Nou de titel zegt het al , ik zit met een onopvoetbare hond.

Ze is nu 11 maanden we kregen haar toen ze 9 weken was.
Ze had al bij een ander gezin gezeten 2 weken vor wij haar gingen ophalen, hun hadden geen tijd voor haar en ze zat de heledag in de bench ( niet goed over na gedacht dus )..

Het kan een ontzettend lief beest zijn, maar ze heft volgens mij een tik ofzo in de hoofd.
Miss herrinerd iemand het topic nog over dat ze me telefoon kapot gebeten had? Nou het is van kwaad tot erger gegaan!
Omdat ik met een nieuwe opleiding begonnen ben en dus meer ben gaan werken mag ze alleen thuis blijven wel in een kamer appart.
Daar staat haar bench en haar bankje haar eten speeltjes enzo.
Het is groot zat voor haar ( ongeveer de groote van een redelijke slaap kamer )..
We zorgen dat ze al nergens bij kan niet bij de draden van de computer die daar ook staat en niet bij de pennen ( want die weet ze ook te pakken ) en alles wat op die kast staat.

Ze heeft al een paar keer een pen te pakken gehad of een stukje papier.
Maar nu heeft ze gewoon de hele vloer los getrokken ( zeil ) gewoon uit verveling denk ik :S?
Ze hoeft niet in de bench omdat we dat niet leuk vinden dat ze dan van 11 tot 6 uur savonds in de bench moet zitten , maar nu ze steeds weer wat doet denk ik er toch zwaar over..

Ook als ik of me vriend savonds even lekker rustig op de bank zitten komt ze meteen aan zetten met een speeltje en ja tuurlijk je speelt even met der want ja ze ook de hele dag alleen geweest.
Maar als je dan geen zin meer hebt houd ze niet op en dan word ze kwaad en gaat blaffen en speelend bijten!
Ze owrd gestraft voor slechte dingen en beloond als ze het wel goed doet , zo ook als ze lief is geweest de hele dag alleen.

Iemand tips? Kan ik ergens met der heen iemand of iets wat zou kunnen helpen , of zit het zo als ik denk gewoon in haar aard en der koppie?

Anoniem

Re: Onopvoedbare hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 10:59

Ik heb 1 tip voor je.
Direct verkopen aan iemand die wel tijd heeft en aandacht kan besteden aan een goede opvoeding van een jonge hond.
Denk je nu echt dat je zo'n jong dier alleen in een kamertje kunt laten en dat dan vanzelf alles goed komt

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 11:08

Wat denk JIJ dat ik mijn hond zomaar weg kan doen?
Ik dacht het niet!
Ze krijgt alle aandacht ( nu alleen wat minder ) en ze word gewoon uitgelaten tussen door!
Ik wist niet toen ik haar ging kopen dat ik weer naar school zou gaan en zo veel zou gaan werken!
Dit vind ik een beetje kort door de bocht sorry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:13

Ik vind dat als je een dier aanschaft je daar ook de volle verantwoording moet nemen.
Kun je hem niet de aandacht/verzorging/opvoeding geven die het dier nodig heeft moet je het weg doen naar iemand die dat wel kan.
Een jonge hond heeft iets meer nodig dan alleen uitlaten, overdag alleen in een kamertje en s'avonds even spelen tot dat jij er genoeg van hebt.........
Een hond is nu eenmaal een roedeldier.
Neem dan gewoon een kat als je toch wat wilt.

pammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:19

Er zijn wel gedrags terapeuten voor honden, mijn zus leert er ook voor, maar hoe heet weet ik zo niet.
Je moet er ook wel tijd in willen steken, anders heeft het geen zin en je moet er echt voor gaan om het af te leren.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:20

Ik ben het wel een beetje met Ilindra eens....maar ik kan me voorstellen dat je je hondje niet meer weg kan doen...en dat spreekt ook wel weer voor je.
Situaties kunnen veranderen maar ik vind ruim zes uur per dag alleen in een kamer ook wel erg veel. Is er niet een ouder of buurtgenoot die tussendoor met haar kan lopen of op haar kan passen?
Verder moet je op de momenten dat je thuis bent gewoon heel veel oefenen. Ik denk dat het hondje doordat ze van haar 7e tot haar 9e week in een bench heeft gezeten zich niet zo heel prettig voelt bij eenzame opsluiting. Probeer een oplossing te vinden want het kattekwaad dat ze uitvoert komt niet door een fout in haar karakter maar doordat ze gewoon te veel alleen is en te weinig prikkels krijgt.
Regel desnoods een uitlaatservice!

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:25

Als je de hond niet weg wilt doen kan je misschien een hondenuitlaat gaan zoeken, dan kan ze tenminste lekker met andere honden spelen.

En daarnaast gewoon nog meer aandacht geven aan het beest. Gewoon erg veel spelen zodat ze haar overtollige energie kwijt kan!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:28

Als je echt zo veel om die hond geeft, zoek dan een goed ander huis voor hem> De enige reden waarom hij (volgens jou) onopvoedbaar is, omdat hij zich verveelt en te weinig aandacht krijgt.

Jij vind dit kort door de bocht, ik niet. Dieren zijn er voor ons plezier en wij moeten ervoor zorgen dat er goed voor gezorgt wordt en dat je dier gelukkig is. Ik geloof niet dat jou hond gelukkig is als hij tussen 11 en 6 in een kamertje wordt opgesloten. Dan is het dus van belang om zijn situatie te verbeteren. Of jij neemt meer vrij en geeft hem meer aandacht, of je zoekt een ander tehuis.

Sorry, maar ik kan er niet goed tegen als mensen naar mijn idee, hun hond de schuld geven van iets dat ze zelf verkeerd doen.

Elsjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:38

Ik vind niet dat je direct zo negatief moet oordelen over haar!
Het betekent niet dat als je elke dag gaat werken dat de hond
niet genoeg verzorgd word eh.
Ik heb altijd al een hond gehad en die zit door de dag ook alleen thuis
en ik heb nog nooit problemen gehad, zolang als je terug thuis bent en
de hond genoeg aandacht geeft zou dat toch geen problemen mogen geven.
Als iedereen weg is zetten we hem gewoon in een bench met al zijn
speeltjes en hij vind dat helemaal niet erg, hij jankt toch niet ofzo.

Je kan bijvoorbeeld in het weekend naar de hondenschool gaan of een
spray halen voor overal op te spuiten zodat die nergens meer aan
knabbelt. En je kan hem veel speeltjes geven zodat hij iets anders
heeft voormee te spelen

Ik hoop dat mijn tips helpen

XX Elsjeuh

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:52

Elsjeuh schreef:
Ik vind niet dat je direct zo negatief moet oordelen over haar!
Het betekent niet dat als je elke dag gaat werken dat de hond
niet genoeg verzorgd word eh.
Ik heb altijd al een hond gehad en die zit door de dag ook alleen thuis
en ik heb nog nooit problemen gehad, zolang als je terug thuis bent en
de hond genoeg aandacht geeft zou dat toch geen problemen mogen geven.
Als iedereen weg is zetten we hem gewoon in een bench met al zijn
speeltjes en hij vind dat helemaal niet erg, hij jankt toch niet ofzo.

Je kan bijvoorbeeld in het weekend naar de hondenschool gaan of een
spray halen voor overal op te spuiten zodat die nergens meer aan
knabbelt. En je kan hem veel speeltjes geven zodat hij iets anders
heeft voormee te spelen

Ik hoop dat mijn tips helpen

XX Elsjeuh

Ik geloof echt wel dat ze om die hond geeft en dat ze het beste met hem voor heeft. Maar het werkt gewoon niet, naar school, werken en een hond. Dan moet je een hond hebben die daar idd goed tegen kan. Ik werk ook fulltime en heb ook een hond. Mijn hond gaat mee naar het werk, Dat vind ze harstikke leuk. Ze ziet veel mensen, collega's en ik spelen ondertussen met haar en e heeft de ruimte.
Maar de TS heeft een hond met gedragsproblemen en een achtergrond. Die kan je gewoon niet zo houden. Die hebben veel meer aandacht nodig. Ik zou zeggen ga kijken naar een ouder klein schoothondje. of doe er 2, dat ze ook nog wat aan elkaar hebben.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:56

hai hai,

Ik denk dat het puur verveling is. Doordat ie zich verveelt gaat ie om aandacht vragen, zowel negatieve als positieve aandacht. Een jongen hond moet leker kunnen spelen, je kunt een hond wel zo lang alleen laten, maar dan zou ik het rustig op bouwen, en ik denk aangezien je met school bent begonnen dat dat van het ene op het andere moment is gebeurd.
Kun je de hond als je naar school.werken moet niet naar je ouders doen ofzo? ergens waar hij de ruimte heeft?

succes ermee

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:57

Zou denk ik ook een optie kunnen wezen. Kan die hond als jullie weg zijn niet naar iemand anders?

Elsjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:58

wreckh schreef:

Ik geloof echt wel dat ze om die hond geeft en dat ze het beste met hem voor heeft. Maar het werkt gewoon niet, naar school, werken en een hond. Dan moet je een hond hebben die daar idd goed tegen kan. Ik werk ook fulltime en heb ook een hond. Mijn hond gaat mee naar het werk, Dat vind ze harstikke leuk. Ze ziet veel mensen, collega's en ik spelen ondertussen met haar en e heeft de ruimte.
Maar de TS heeft een hond met gedragsproblemen en een achtergrond. Die kan je gewoon niet zo houden. Die hebben veel meer aandacht nodig. Ik zou zeggen ga kijken naar een ouder klein schoothondje. of doe er 2, dat ze ook nog wat aan elkaar hebben.

Ja als haar hond er dan echt veel problemen mee heeft dan kan ze best
een kameraadje zoeken voor hond.Dan kan ze hem tenminste houden
want hem wegdoen zou toch de laatste oplossing moeten zijn.
Want dat is voor de hond ook een hele aanpassing.

XX Elsjeuh

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 12:00

Ik werk 4 dagen waarvan 2 dagen meestal in het weekend vriend werk van dinsdag t/m vrijdag.
Smaandags zit ik op school is vriend thuis.
dus hond is 2 dagen alleen , word wel uit gelaten en word ook heus niet meteen weer terug gestopt.
Ook toen ik alleen de weekende werkte en ik dus veel thuis was , mocht ze ook alleen zijn om te kijken hoe dat ging en toen deed ze prcies het zelfde.
Het ligt niet aan dat ze zo lang alleen is , waar het wel aan ligt weet ik dus ook niet.
Jullie bedoelen het allemaal wel goed, maar je kan je hond niet zomaar weg doen en dus het "probleem" naar iemand anders verplaatsen die "zegt" dat hun wel die tijd te hebben.
Ik wandel elkedag een uur altans dat probeer ik.
ik speel veel met der ze mag alles heeft heel veel spleetjes die ook maar een dag mee gaan omdat ze het meteen weer molt maar goed.

Ik wil voor der gaan voor de vechten maar ze werk niet mee ze wil niet, het ging zo goed de laatste paar dagen ze was zo lief geweest maar nu is de maat vol.
En ik zit gewoon met tranen in me ogen en te denken om haar toch maar weg te doen , maar dan?
Je houd van zo'n beestje ..
En er nog een bij nemen is geen optie daar is het te klein voor. en het is zelf een labrador dus een kleintje schiet ook niet op

Mijn ouders wonen niet in de buurt en ouders van vriend heeft ook geen tijd voor laat haar wel uit maar moet ook werken enzo..

En nee het is niet van de een op de andere dag gegaan dat ze alleen zat , we hebben geoefend door als ik naar de winkel ging haar alleen te zetten en als we weg gingen dus ze wist dat er wat ging gebeuren.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:05

Ben je ook al met haar naar een honden cursus geweest? Vaak kunnen zei ook al heel wat aan problemen doen bij honden.

Wij hebben ook een pup gehad een kooikerhondje, die was idd gek in de kop, die luisterde nergens naar, het duurde een jaar voordat ze de a cursu had, de hele tuin maaktze kapotm, zodra er een mooie bloem tevoor schijn kwam was die al weg. Ze beet ook veel, alleen als je er een uur mee gerend had en ze geen energie had was ze even lief. uiteindelijk hebben we haar terug gedaan naar de fokker, daar bleek ook dat ze niet luisterde.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:06

Als je overdag zoveel weg bent, moet je 's avonds wat leuks met dat dier gaan doen. En dat is niet een kwartiertje spelen, maar dat is een uurtje wandelen, liefst met andere honden zodat hij even kan uitwaaien.
Verder, leer je hondje dat je bench leuk is, voer hem in de bench, geef hem een groot bot om op te kauwen in de bench, koop een Kong, verzin wat leuks. Zodra je hond de bench leuk vindt, kan hij die 2 dagen prima in de bench zitten. Scheelt je in ieder geval een boel ellende. Wel langzaam opbouwen natuurlijk.

Dit is absoluut geen onopvoedbare hond, hij komt alleen aandacht te kort op de momenten dat hij alleen is. Daar zul je wat aan moeten veranderen.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 12:18

Mensen lees alsjeblieft wel even alles ..
Ze heeft genoeg speeltjes zo ook een kong ( die gaat tenminste niet kapot) haha..
Ik probeer elkedag een uur met der te gaan wandelen ( ze kan niet los loopt weg )
Ze krijgt heel veel aandacht als me vriend er om 6 uur weer is en hij moet nog even weg gaat ze mee , ze vind dat helemaal geweldig.

De bench leuk vinden lijkt me niet een optie wat als ze een leer goed stout is? waar en hoe moet je haar dan straffen? Dan kun je haar niet in de bench doen want de bench is leuk? maar toch ook weer niet.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:23

ik heb wel wat tips.

1. een labrador heeft veel beweging nodig en dat is minimaal als jullie weg zijn. dus zorg ervoor dat op de dagen dat je wel thuis bent voldoende beweging krijgt. koop een bal oid en gooi die op een veldje in het park vaak weg. en dat een 2 keer op een dag.

2. ga geen sprays oid kopen een labrador geeft daar meestal niks om. vooral jonge labradorren niet. jong en onbevangen honden zijn het die dus bijna nergens om geven. en meestal is zo'n spray ook niet zo heel erg goed voor de gezondheid.

3. koop een bal waar je snoepjes in kunt doen. labradorren zijn meestal veel vraten, dus die eingelijk heel erg op voedsel zijn gericht. en daar blijven ze dus een hele tijd mee zoet.

4. ga onder een honden cursus bij een honden school bij jou in de buurt. Jij weet nog niet veel over het gedrag van een hond eruit ziet.dat is heel belangrijk. als je stopt met het balletje spelen en hij begint te blaffen en spelend bijten dat mag nooit en te nimmer in een spel met een hond. Een spel met hond en baas is altijd een uit probeersel van de hond om een trap hoger te komen in de roedel. dat lukt al aardig bij hem.

5. Als je er niet uit komt zoek een gedrags therapeute op. ( ik weet nog wel iemand als je die nodig hebt)

6. Ik heb mijn tips enkel en alleen uit jou tekst op gemaakt. Dus ik kan niet van uit deze afstand zien wat er precies aan de hand is. Mocht je nog iets meer willen weten hoe je iets het beste aan kan pakken hoor ik het wel via pb.

7. Heel veel succes!!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:29

qwinty schreef:
Ze heeft genoeg speeltjes zo ook een kong ( die gaat tenminste niet kapot) haha..
Ik probeer elkedag een uur met der te gaan wandelen ( ze kan niet los loopt weg )
Ze krijgt heel veel aandacht als me vriend er om 6 uur weer is en hij moet nog even weg gaat ze mee , ze vind dat helemaal geweldig.

De bench leuk vinden lijkt me niet een optie wat als ze een leer goed stout is? waar en hoe moet je haar dan straffen? Dan kun je haar niet in de bench doen want de bench is leuk? maar toch ook weer niet.

Dat zie je fout. Een bench moet een plaats van rust zijn. Als je haar wilt straffen door haar in de bench te doen, doe dan het volgende:
Je straft haar voor de bench, en je laat haar er uit zichzelf ingaan. Dan laat je haar met rust (ook niet meer mopperen, heeft toch geen zin!). Zo ervaart ze de bench niet als straf, maar als een veilig plekje.

Maar om een hond als straf in de bench te doen...Nee, daar ben ik zeker niet voor! Een hond is immers na 3 tellen alweer kwijt waarom hij nou eigenlijk in de bench zit. Geef m op z'n donder als hij wat fout doet, en doe een paar seconden later weer normaal tegen hem.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:32

En dat hij onder andere een Kong heeft, dat kan ik natuurlijk niet uit je tekst opmaken. Koop speeltjes/botjes waar ze langer mee doet (Nylonbone bijvoorbeeld), en waar ze ook in de bench mee uit de voeten kan. Is zindelijkheid geen probleem, zorg dan dat je een flink ruime bench hebt, zodat ze nog ietwat ruimte heeft.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:44

qwinty schreef:

Je hond heeft dan wel genoeg speeltjes maar ze wil aandacht van haar baas.
Misschien moet je proberen om meerdere uren(Verspreid over de dag) met haar te gaan wandelen of een speelmaatje zoeken waarmee ze kan ravotten.

Ga lekker met haar oefenen om los te lopen, dan kan ze daarna lekker los achter een bal aanrennen ofzo

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:46

Hoi,

Ik heb een mechelse herder teef van nu iets meer dan 2 jr oud. Zij kan er goed tegen alleen te zijn zo ie zo is zij 3 dgn in de week 8 uur alleen thuis samen met de kat met wie ze de grootste lol heeft en ook flink door het huis rent. Deze hond laat ik dus die 3 dgn uit voordat ik naar mijn werk ga en als ik uit mijn werk kom gaat ze altijd mee naar het park en daar rent zij flink achter ballen aan en speelt ze met andere honden.

de overige 2 werkdgn is zij 5,5 uur alleen thuis maar zodra mijn vriend thuis komt gaat hij ook altijd flink lopen met haar.

In de weekende wordt bij redelijk weer met deze hond gefietst.

Zij heeft met het alleen thuis zijn geen probleem, is zindelijk en vermaakt zich prima met de kat en haar kong.

Een hond die alleen thuis moet zijn is niet zielig, mits hij daarnaast gewoon voldoende beweging heeft !!! Wat wel sneu is (vind ik) een hond die altijd alle aandacht heeft en nooit alleen thuis is geweest in 1x 8 uur alleen laten, mijn hond hebben we dit netjes afbouwend geleerd, eerst kwam mjijn schoonvader tussendoor haar uitlaten en dat steeds minder tot ze dus 8 uur alleen kon blijven.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 12:53

Zinga schreef:

Je hond heeft dan wel genoeg speeltjes maar ze wil aandacht van haar baas.
Misschien moet je proberen om meerdere uren(Verspreid over de dag) met haar te gaan wandelen of een speelmaatje zoeken waarmee ze kan ravotten.

Ga lekker met haar oefenen om los te lopen, dan kan ze daarna lekker los achter een bal aanrennen ofzo

Die krijgt zo ook meer dan genoeg , en daarom is het zo raar dat ze zo doet.
We hebben haar niet zomaar van de een op de andere dag alleen gelaten maar steeds iets langer tot ik echt aan het werk moest zo vroeg en daarom hebben we speciaal voor haar onze eet kamer verbouwd voor haar kamer.

We zijn aan het proberen haar los te laten lopen en het is een paar dagen goed gegaan, tot dat ze weer weg ging renen en je weer achter der aan moest omdat ze echt niet komt als je der roept.
Ze heeft het zelf eens geflikt om weg te rennen toen ik naar binnen liep haar los deed en toen is ze zo tussen me benen door weer naar buiten gerent.

Ze kan oooooo zo lief zijn maar ook oooo zo NIET luisteren..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:59

qwinty schreef:

We zijn aan het proberen haar los te laten lopen en het is een paar dagen goed gegaan, tot dat ze weer weg ging renen en je weer achter der aan moest omdat ze echt niet komt als je der roept.

Ik denk dat je nodig op cursus moet met je hond.

Zodra je hond wegrent, en je gaat erachteraan, vind je hond dat natuurlijk helemaal geweldig, en speelt een spelletje met je.

Oplossing: Laat haar lekker loslopen, neem een hele zooi kleine lekkere dingen mee (kleine stukjes kaas, of kleine stukjes worst), en ga er eens lekker op uit.
Zodra je ziet dat je hond niet meer op jou reageert, en je uit het oog verliest, ren je eens heel hard, en vrolijk (!!) haar naam roepend, de andere kant uit. Zul jij zien wie er heeeeeeeel snel bij je is! Zodra ze voor je loopt, doe je een paar passen achteruit, met je handen met lekkers voor je buik. Dan gaat ze vanzelf zitten, en geef je dat haar.

It's as simple as that!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:01

Hej,
Ik vind dit een heel moeilijk verhaal voor je. Ik snap het allemal wel, zowel van de hond zn kant als die van jouw. Nou, hier komen mijn tips:
* Wij hebben een shi- tzu, en die straffen we wel door haar in de bench te zetten. Omdat ze naar andere honden uitvloiegt vanaf de bank, zetten we de bench op de bank, en dan kan ze dat niet meer. Helaas is zij zo koppig dat het niet veel uitmaakt, maar goed.
*Je zou idd op een cursus kunnen gaan. Dit kan ook nog wel eens goed zijn, om te leren ophoden met spelen. Want dat moet ze dan (meestal) ook leren, want spelen is daar een beloning, en als je dan verder gaat, moet het spel worden afgebroken
*Verder vind ik ook, dat de hond wegdoen of er een andere bijhalen idd geen optie is. Want als je hem wegdoet, dan voel jij je ook niet fijner erop, en als je er een bijhaalt (niet vervelend bedoeld) heb je er misschein straks twee die je niet goed aankan.
*Ik denk misschien inderdaad dat de hond het kapot trekt uit verveling. Je zou misschien kunnen proberen, om voordat je weggaat, een wandeling met hem te maken. Dan is de energie er misschien al een beetje uit, en dan doet hij het misschien minder. Anders zou je ook kunnen spelen ofzo.
Dit was wat ik je wilde zeggen. Als je nog iets wilt weten, mijn pb is vrijblijvend. Ik wens je veel succes. Laat je het weten als het vordert, of juist helemaal niet? Ow, nog een ding. OVer dat niet ophouden met spelen. Ik denk dat je hem het beste kan negeren, en als hij dan vervelend gaat doen, hem straffen. Misschien kan je een afwasfles met water vullen, of een plantenspuit. Dit wil nog wel eens helpen als laatste redmiddel. Nogmaals succes.
Groetjes, Barbara