Een van onze katten heette P.C. Dit omdat we haar in huis hebben genomen omdat ze bij de dierenarts zat en die er niets meer in zag. Ze was aangereden op de parkeerplaats van een ziekenhuis en daar heeft ze uren in de brandende zon gezeten voordat iemand haar naar de dierenarts ertegenover bracht.
Daar zag mn moeder haar zitten toen ze bij de dierenarts was. Helemaal nog onder het bloed. Ze heeft toen besloten om haar mee te nemen als de dierenarts haar wat op zou knappen.
Toen kreeg ze de naam P.C. Poor Cat.
Ze had een kapotte kop door de aanrijding.
Een van haar ogen traande heel erg.
Een andere dierenarts heeft haar onderzocht en er moesten tanden getrokken worden.
Dit is in totaal 5x gebeurd. Oorzaak: Osteomylites. Ontsteking in het bot die de botten "wegvreet".
Vandaar het tranende oog.
Aan een kant van dr mond had ze geen tanden meer over.
Bij de laatste operatie was er het gevaar dat bij het tanden trekken de kaak zou breken, zo rot waren de botten geworden.
Na de 3/4e operatie knapte ze goed op. Ze kon weer eten zonder al te veel pijn. Doordat ze zo opbloeide, werd het P.C. Pretty Cat.
Ze heeft hier langs de grachten gelopen, later alleen nog in de afgezette tuin gespeeld.
Maar na 3.5 jaar was het geluk voor haar op.
Haar oog begon steeds meer te tranen. Een teken dat het weer niet goed zat in de kaak. Opereren was geen optie meer. Kaak en de andere botten in vooral dr kop waren zo broos.
Ze veranderde weer in de P.C. Poor Cat die ze in het begin was.
Eten deed pijn, liggen deed pijn, geluid deed pijn, alles deed pijn.
Ze wou zelf ook niet meer.
Toen ik vrijdag thuis kwam, kreeg ik te horen dat het gewoon niet meer ging. En dat we haar maandag in zouden laten slapen.
Dit is nooit leuk, maar wel het beste voor dr.
Het weekend was waarschijnlijk een hel voor dr. Heel de tijd heeft ze doelloos rond gelopen.
Van het vrolijke, pratende kamerolifantje(zachtjes lopen deed ze nooit) was niets meer over.
Deze fotos zijn zaterdag gemaakt. Van de kat van toen was nog maar een klein deel over.
We hadden 6 katten, maar door alles wat zij heeft meegemaakt was zij toch wel de speciaalste.
Een echte huiskat is ze nooit geworden, vermoedelijk was ze een wilde of gedumpte kat toen ze werd aangereden.
dr gewone oog
en dr traanoog
Ze is 4.5 geworden.
eindelijk rust, maar van het oorspronkelijke beestje niets meer over
dit was ze, ik schat, een half jaar terug