met welke leeftijd castreren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

met welke leeftijd castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:20

wanneer kan ik mijn kater het beste laten castreren?

Anoniem

Re: met welke leeftijd castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:21

hij is nu 4 bijna 5 maanden oud...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:25

Onze Jimtown was ongeveer 9 maanden toen hij gecastreerd is. Hij is heel mooi uitgegroeid, Veel mensen denken dat hij laat gecastreerd is.
De VA kan castreren zodra de testikels zijn ingedaald. Op jonge leeftijd is de ingreep maar een fluitje van een cent. en de dieren kennen ook nog geen hengsten gedrag doordat ze nog geen last van de hormonen hebben gehad.

Ik zou het meteen weer doen als we weer een veulen hengst zouden hebben.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 08:50

Katers kun je volgens mij het beste laten castreren op een leeftijd van ong. 1 jaar. Dus dan moet je nog even wachten

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 10:27

Hier staat er 8 tot 10 maanden voor.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 10:45

Je kunt ze zelfs al vanaf 12 weken (of nog iets eerder) laten helpen. Dat katers niet goed uit zouden groeien is een achterhaald iets. Het blijkt totaal niet te kloppen en het is zelfs zo dat ze vaak langer doorgroeien.
Het probleem is alleen een dierenarts vinden die een kitten zo vroeg wil helpen het is nl een priegel werk als alles nog zo klein is...Ik ken fokker die kittens gecastreerd verkopen. Dan gaan ze dus ook met 13 a 14 weken naar het nieuwe baasje maar zijn wel al ervoor gecastreerd. Het grote voordeel is dus ook dat ze veel minder last hebben van de narcose en de ingreep zelf...

Als je het pas met 1 jaar doet...kan het dus zo zijn dat de kater sproeit en dit na de castratie nog steeds doet uit gewoonte...Wees er dus altijd op tijd bij...