Ik ben net verhuisd naar een appartement op de eerste en twede etage, en daar zit een leuk balkon bij. Mijn idee was dat dit een mooi plekje is voor een van mijn katten aangezien die de straat niet op mag. Hij is nl doof en vindt het leuk om achter alles aan te spingen wat los en vast zit. Krijg je niet zulke leuke dingen van.
Maar goed, balkon. Die kan van mij is ontzettend brutaal en springt overal op, ongeacht of hij nu weet wat er aan de andere kant zit. Dus hij sprong onmiddelijk op de ballustrade van het balkon. Dat ging gelukkig goed, ondanks dat dat alluminium is waar hij dus geen houvast op heeft. Maar toen begon het feest: Direct naast het balkon is een dun richeltje langs mijn raam. Dan hebben we het echt over een paar cm.
Maar kat vondt dat hij daar op kon springen en heen (vooruit) en terug (in de achteruit) kon lopen. Aan het einde maakt hij dan een rare halve draai op dat stukje en komt hij weer terug op het balkon. Ik was ondertussen al een jaar van mijn leven kwijt zoals je kunt begrijpen.
Ik had al besloten dat ik hem er dus niet meer op zou hebben (werd mij iets te link aangezien we op de eerste verdieping wonen, toch een eindje naar beneden, maar gister ontsnapte hij even aan mijn aandacht. Weer over het richeltje lopen, alleen dit keer is hij dus naar beneden gevallen in de tuin van mijn onderburen.
Vlug naar beneden gerend en kat - die gelukkig nog helemaal heel was - weer naar binnen gehaald.
Mijn vraag: ik wil heel graag dat beest op het balkon doen, maar zoals je merkt wil dit nu dus echt niet. Wie heeft hier ervaring mee en weet hoe ik beest op het balkon kan laten mbv iets op de leuning oid.
Alle tips zijn welkom!