parkiet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

parkiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 14:20

Hoi, mijn zoontje heeft een blauwe parkiet, waarschijnlijk man die niet tam is zoals beloofd. Hij doet er ook te weinig mee en is er iets bang van. Ik zelf vind het zielig dat ie alleen zit en er nauwelijks naar omgekeken wordt en vind het lawaai ook vervelend, sorry! Ik zoek dus een goed huis voor hem met zijn gabberkooi tegen een kleine vergoeding. Of evt iemand die een hele tamme en hele rustige vogel wil ruilen. Omgeving Almere. Groeten

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re: parkiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 14:28

Als je het lawaai ook vervelend vind lijkt me het geen optie om te ruilen. Want alle parkietjes maken geluid.
Je woont voor mij iets te ver, anders mocht hij hier in de voliere vrij rond vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:07

Ruilen lijkt me inderdaad geen optie. Alle parkieten zijn luidruchtig en maken veel rommel.
Bovendien is het zielig om een parkiet alleen te houden, het zijn echte groepsdieren. Misschien kan hij bij iemand in de voliere (want kooivogels zijn het, vind ik persoonlijk, eigenlijk ook niet. Ze hebben veel beweging nodig en als de vogel niet handtam is kan hij natuurlijk niet los vliegen en zal hij wegkwijnen in het kooitje).
Als ik jou was zal ik kijken of hij bij iemand in de voliere mag die nog meer parkieten hebben. Dan zal hij vast heel gelukkig worden.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:55

Oei vervelende situatie.
Ik denk dat ruilen geen optie is maar gewoon eerlijk verkopen.
Via www.marktplaats.nl kun je dat doen.
Je moet er van tevoren ook goed over nadenken: Veel boeken lezen over parkieten, info zoeken op internet, en je kunt zelf ook bedenken dat het een vogel is en dus veel lawaai maakt. En natuurlijk moet het beestje ook zijn ontlasting kwijt. Die van ons maakt ook een hoop herrie, maar het is beter dat ie herrie maakt dan dat ie stil is.

Succes ermee.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 20:58

Hoi, ik heb al eerder vogels gehouden en idd met mijn zoontje boeken gelezen van de bieb. Hij mag wel los rondvliegen en komt wel op je schouder of op de hond. Ik heb geen last van rommel en dat valt ook best wel mee. Hij zou alleen tam zijn en dat is hij niet, dus kan mijn zoontje er weinig mee. Ik ben al een tijdje ziek en snel geirriteerd, maar kan ook slcht rusten af en toe met het lawaai. Ik hoorde van iemand dat er wel rustiger soorten vogeltjes zijn en als die dan jong of tam zou zijn. Ik wil hem wel verkopen naar een goed huis, want het is wel moeilijk. Natuurlijk is een voliere prachtig, maar als ze los mogen is een kooi ook goed. Daarbij ze worden soms zo slecht gehouden en in hele kleine hokken, nee, dan heeft ie het goed. Ik wil alleen het beste doen voor, m'n zoontje, de vogel en mezelf. iig bedankt

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:39

superpony schreef:
Hij mag wel los rondvliegen en komt wel op je schouder of op de hond.

Dit klinkt voor mij als een al aardig tamme parkiet. Die van mij heb ik als volwassen gekregen en ze durven nog net op een bakje voer snel te gaan vliegen wat ik vast heb. Op mijn schouder zouden ze echt niet doen en helemaal niet op de rug van Tibbe gaan zitten.
Het blijven toch vogels en niet elke vogel vind het bijvoorbeeld prettig om over zijn rugje geaait te worden. Wij hebben vroeger een hele tamme dwergpapegaai gehad. Vloog ook altijd los, ging op je hoofd en schouder zitten. Maar je kon haar niet altijd over haar rugje aaien, want dat vond ze soms niet prettig omdat ze je dan minder goed kan zien.
Hoe tam wil je hem hebben dan?

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:18

Annelou schreef:
superpony schreef:
Hij mag wel los rondvliegen en komt wel op je schouder of op de hond.

Dit klinkt voor mij als een al aardig tamme parkiet. Die van mij heb ik als volwassen gekregen en ze durven nog net op een bakje voer snel te gaan vliegen wat ik vast heb. Op mijn schouder zouden ze echt niet doen en helemaal niet op de rug van Tibbe gaan zitten.
Het blijven toch vogels en niet elke vogel vind het bijvoorbeeld prettig om over zijn rugje geaait te worden. Wij hebben vroeger een hele tamme dwergpapegaai gehad. Vloog ook altijd los, ging op je hoofd en schouder zitten. Maar je kon haar niet altijd over haar rugje aaien, want dat vond ze soms niet prettig omdat ze je dan minder goed kan zien.
Hoe tam wil je hem hebben dan?

Ja inderdaad, een on-tamme vogel krijg je echt niet zover om op een hond te gaan zitten hoor. Dus voor mijn idee is ie al redelijk tam.