Kat autistisch door val van balkon, 4 hoog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Kat autistisch door val van balkon, 4 hoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 10:12

Onze poes Abel is een aantal jaren geleden bij mijn vriend van het balkon gevallen . Ze lag heerlijk op de rand in de zon te slapen, toen heeft ze zich ws. omgedraaid en is ze van 4 hoog (flat) naar beneden gevallen. Gelukkig was er meteen iemand bij (ze viel bijna OP iemand ) en die is ermee naar de DA gegaan. Niets gebroken, alleen een wond op haar kin (dat waren meteen 6 van de 7 levens denk ik ).

Nu is Abel alleen een beetje vreemd geworden sindsdien . Ze heeft wat vreemde trekjes:
- op de bank zitten en haar hoofd tussen de verwarming steken als die gloeiend heet is
- ze kan niet echt meer miauwen
- heel vaak is ze "afwezig", niet bereikbaar, in zichzelf terug getrokken

Nou goed, wel meer dingen waar ik nu even niet op kan komen.

Iemand misschien ervaring met iets soortgelijks, waardoor je kat enorm van gedrag veranderd is? Vroeger, voordat mijn vriend haar kreeg, was ze een onhandelbare en wilde straatkat, nu is ze het liefste poesje wat we in huis hebben .

dems75

Re: Kat autistisch door val van balkon, 4 hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:24

Anoukie schreef:
Onze poes Abel is een aantal jaren geleden bij mijn vriend van het balkon gevallen . Ze lag heerlijk op de rand in de zon te slapen, toen heeft ze zich ws. omgedraaid en is ze van 4 hoog (flat) naar beneden gevallen. Gelukkig was er meteen iemand bij (ze viel bijna OP iemand ) en die is ermee naar de DA gegaan. Niets gebroken, alleen een wond op haar kin (dat waren meteen 6 van de 7 levens denk ik ).

Nu is Abel alleen een beetje vreemd geworden sindsdien . Ze heeft wat vreemde trekjes:
- op de bank zitten en haar hoofd tussen de verwarming steken als die gloeiend heet is
- ze kan niet echt meer miauwen
- heel vaak is ze "afwezig", niet bereikbaar, in zichzelf terug getrokken

Nou goed, wel meer dingen waar ik nu even niet op kan komen.

Iemand misschien ervaring met iets soortgelijks, waardoor je kat enorm van gedrag veranderd is? Vroeger, voordat mijn vriend haar kreeg, was ze een onhandelbare en wilde straatkat, nu is ze het liefste poesje wat we in huis hebben .

Mijn poes is vorige jaar uit het raam gevallen en heeft de hele nacht in een portiekje gezeten. Ook zij was op haar kin geland en is waarschijnlijk daarna in paniek de weg opgerend en aangereden. Resultaat: gebroken bekken.
Sindsdien moet ze niets meer van mijn andere poes hebben. Eerst sliepen ze altijd samen maar nu blaast ze continue naar die andere kat als deze te dichtbij komt.
Ze slaat die andere kat ook soms zomaar zonder reden.
Dit is nu een jaar geleden en ze blijft maar blazen naar die ander. Heel af en toe begint ze die andere poes heel lief te wassen en dan ineens, zomaar, haalt ze uit en begint ze te blazen. Heel vaag.
Die andere kat ben ik een keer een week kwijt geweest. Heb haar bij stichting zwerfdier weer opgehaald met een halfdoormidden gesneden pootje en allemaal verwondingen. Wat er gebeurd is, weten we niet maar deze poes is dus alleen maar liever geworden. Met haar kun je echt alles doen. Ze zal nooit blazen of uithalen.

LittleWillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:38

Hebben katten geen 9 levens?

Een van mijn katten heeft jáááren geleden (toen hij nog een échte kater was) eens een giga gat in zijn kop opgelopen tijdens een gevecht. Hij heeft toen dagen in een doosje voor de kachel gelegen en sinds die tijd heeft ook hij een paar rare trekjes gekregen. Zo kwijlt hij nu af en toe terwijl hij dat nooit gedaan heeft en kan hij zo ineens verwilderd opspringen uit een diepe slaap en wegrennen.

Verder hoort hij niet echt bij de anderen, beetje contact gestoord (hij vind de meeste mensen ook maar niets), maar het zou best kunnen dat dat gewoon zijn natuur is omdat hij destijds de enige kat was (toen hij 'tocht op z'n hersentjes' kreeg ) en ik dus niet weet hoe hij voorheen met andere katten omging... (vast niet goed, aangezien hij zn verwonding opliep in een gevecht... )

Maar vergeleken bij de veranderingen van bovenstaande katten valt het met die van mij nog wel mee... Bovendien zijn die van mij zowiezo al behoorlijk lijp van zichzelf!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 10:39

Ik dacht 7 levens, maar 9 zou ook best kunnen .

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:50

Anoukie schreef:
Ik dacht 7 levens, maar 9 zou ook best kunnen .

Jij dacht fout en LittleWillow dacht goed

@de TS, a;s ze 6 levens verspeelt heeft, dan heeft ze iig nog een paar reserve... Verder... als ze zichzelf geen schade aanricht (kop tegen de hete verwarming) en ze volgens de DA verder gezond is, dan zou ik me er niet aan storen. Wel gezellig dat ze nu lief is toch...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 10:52

Zeker, het is nu een heel aanhankelijk dier (soms iets té aanhankelijk, klitteband idee ) maar goed, het is wel vreemd natuurlijk.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:55

waar ik de paarden rijd hadden ze 2 katten. 1 van de 2 heeft een maand of 4 terug een ongeluk gehad (aangereden door een auto) deze heeft het gered en is er nu weer helemaal bovenop. die kat was ook behoorlijk wild voor die tijd en is nu veel aanhaliger.
de andere kat is 2 maand geleden aangereden door een scooter en die heeft het niet gehaald. die kat zat echt altijd bij je... als je de stallen aan het doen was zat hij op een staldeur, of op een van de balken van het hek van de bak als je aan het rijden was.
sinds die kat dood is is de ander nog weer aanhankelijker geworden, die kroelt nu constant tegen je benen aan, gaat nergens meer voor aan de kant en volgt je overal.

dus ik geloof het best

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:57

Een kat van een vriendin van me is ook vroeger ooit 3 hoog naar beneden gegaan. Beest is al best oud nu maar spoort echt niet. Heeft een heel raar lijf, kan niet goed op dingen springen en kan er dan ook niet meer af. Verder loopt ze niet maar waggelt.
Krijst om eten of als je d'r even aanhaalt. Ze klinkt nu niet zo gek maar is het echt wel. en ondertussen begint ze nog dement te worden ook om het allemaal nog vreemder te maken.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 13:50

Ojee dit komt me bekend voor.
Mijn grote stoere zwarte kater is een paar jaar geleden van het balkon gevallen, 3 hoog. Hij is erg hard op beton terecht gekomen. Hij had niks, alleen een beetje bloed aan z'n neus.
We merken wel aan hem dat hij erg raar is sindsdien. Hij gaat regelmatig boven op zolder of beneden in de gang in z'n eentje heel hard zitten mauwen, midden in de nacht.
Verder proberen we sinds we hier wonen om hem buiten te laten, maar het lijkt net alsof hij na 2 tuinen al is verdwaald. Hij gaat dan heel zielig mauwen en om zich heen kijken van waar ben ik. En dan gaan we hem halen en is het weer goed.
Zo kan ik nog wel tig dingen opnoemen aan hem die niet normaal zijn.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 16:06

Dat verdwaasde herken ik ook Sam! Zij kan ook liggen slapen, ineens wakker worden en dan echt om zich heen kijken alsof ze een nieuwe wereld ziet!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:10

Ja precies!
Hij lazert ook overal vanaf. Zo kan hij heerlijk op de vesnterbank liggen slapen, en ineens *knal* ligt hij op de grond.
Dat is in ons vorige huis (waren de vensterbanken hoger) heel vaak gebeurd.
Hij heeft trouwens sinds kort ook een hekel aan rode katten.
Als hij naar buiten zit te kijken en hij ziet een rode kat wordt ie helemaal gek, mauwen krabben tegen het raam. Doe je de deur dan open rent hij er als een gek naar toe en pakt hij die kat.
Terwijl hij altijd heel sullig doet tegen andere katten.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:26

kan ze geen hersenbeschadiging hebben opgelopen?

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:19

Onze kat kan ook niet meer miauwen en onze andere kat zit altijd met d'r kop tussen de verwarming; maar naar mijn weten is er niets met ze gebeurd

Wat zielig zeg; ik zie dat helemaal voor me zo'n katje wat naar beneden valt dan kan ik wel janken

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:37

onze kat doet dat ook. hoofd tussen gloeiend hete verwarming, en bereikbaar is die nooit.

Dyus onze poes gedraagt zich wel zo maar heeft nooit iets geks gedaan. ja 1 keer zich bijna opgehangen in zo'n elastiek spinnetje zal dat het zijn?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 09:06

Pellie schreef:
kan ze geen hersenbeschadiging hebben opgelopen?

Tja een hersenschudding kan natuurlijk altijd... Het is zo lastig te zeggen met een dier he!