amputatie van voorpoot van onze duitse herder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bonte_bente

amputatie van voorpoot van onze duitse herder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 12:19

jah hij is 1okt aangereden
en over gebracht naar utrecht daar hebben ze geprobeerd zijn poot te repareren, maar na de fotos bleek dat het bot tussen zijn elleboog en schouder helemaal verbrijzeld is ,we hebben ervoor gekozen om de poot te laten afzetten omdat hij pas 2 jr is zegt de dierenarts dat hij zichzelf hiermee makkelijk kan redden .

nu ben ik opzoek naar mensen die zoiets mee hebben gemaakt of wat jullie ervan vinden heb ik een goede keus gemaakt door hem die kans nog te geven ??????

gr chanty

ellepel

Re: amputatie van voorpoot van onze duitse herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:59

een kennisje van me had een hondje en die zijn voorpootje moest er ook af vanwege een ongeluk, je kon echt niet aan hem merken dat die poot er niet meer was, hij rende net zo hard als anders.

ik zou zeker die kans ook geven,een hond kan vrij makkelijk op 3 poten rondlopen, en hij heeft nog heel wat jaartjes voor de boeg

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:02

honden kunnen zichzelf inderdaad heel goed redden... het zal in het begin heel erg wennen zijn.. maar als hij de controle weer terug heeft gaat het waarschijnlijk steeds beter.,..

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:15

Hoi. Bij mijn werk als DA assistente. Heb ik ook eens een aangereden hond meegemaakt. ze hebben eerst zo geprobeerd de poot te redden samen met een hele goede Osteopaat.. Maar dat werkte niet. De hond merkte zelf dat de poot niet meer in orde was en begon er aan te bijten enz, Toen hebben ze besloten de poot tot in het ellebooggewricht te amputeren. Dat was een hele goede zet. Want de hond knapte er ontztettend van op. Wel belangrijk om het in het ellebooggewricht te doen daar de kans is dat ze er anders er ook weer aan gaan knabbelen. De hond die rent nu als vanouds. Echt je merkt er niks aan. Ik hoop dat het met jou Duitse Herder ook zo gaat, Heel veel succes en mooi dat je hem deze kans geeft. Hij is je er ddankbaar voor.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:00

Ja, je hebt er goed aan gedaan dit te doen hoor. Zoals anderen ook al zeggen, kunnen ze zich prima aanpassen naar verloop van tijd.

Heel veel succes verder! Alsie eenmaal weer speelt en rent ben ik benieuwd naar foto's ITP

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:18

Wow, welke idioot rijd dan ook een hond aan.
;t Gebeurt veelste vaak

Sterkte ermee..

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:29

Ik heb nog nooit een hond gezien met drie poten.

Wel een kat en die kon er zelfs prima mee rennen.
In het begin vond ik het wel raar om te zien dat hij maar drie poten had. Maar hij kon zich zo goed redden op die drie poten dat het later helemaal niet meer zo opviel. Ja je ziet het natuurlijk wel maar dat was dan niet meer het eerste waar je naar keek.

Denk dat je hond zich nadat hij er aan gewend is ook prima kan redden op 3 poten.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:37

je hebt zelfs protheses voor honden,als het met 3 niet lukt,
kan dit altijd nog een optie zijn.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:45

Onze kat had drie poten. Bij hem was een achterpoot er af ipv een voorpoot maar hij kon er ook prima mee overweg en is tot zijn dood de baas (en dus de sterktste) geweest in huis. Mijn oom had een kat die een voorpoot miste en voor zover ik weet heeft die zich er ook altijd prima mee gered... Het is niet helemaal hetzelfde als een hond maar ach, het lijkt allemaal op elkaar

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:23

Lianne007 schreef:
je hebt zelfs protheses voor honden,als het met 3 niet lukt,
kan dit altijd nog een optie zijn.

ik denk dat de hond zelf nog liever met drie poten loopt dan met een prothese maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit...
waar je wel heel goed op moet letten als hij straks een poot mist... is dat hij niet te dik wordt..... dan kan hij er wel problemen mee krijgen... maar dat heb je natuurlijk normaal ook als een hond te dik is .... (ik bedoel trouwens niet dat hij dik wordt als gevolg van de amputatie... )

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:04

Hebben ze je in Utrecht niet een filmpje laten zien van honden met drie poten? Die is er wel, en daarin zie je ook Duitse doggen die weer als een idioot rondrennen, je moet echt even goed kijken om te zien dat ze een poot missen. Een voorpootamputatie kost meestal iets langer om aan te wennen dan een achterpootamputatie, maar zelfs dan hobbelen ze meestal binnen een paar dagen al weer in het rond. Ik denk echt dat je er goed aan hebt gedaan om die poot te laten amputeren, als het goed is kun je nog jarenlang van je hond genieten.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:10

Ik denk dat dat best wel in orde komt inderdaad, die hond gaat zich prima redden. De goede keus!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:21

n hond van een kennis van ons is aangereden door jawel de pizzaboer op ze brommer.
hij mist ook n voorpoot maar hij rent en vliegt en springt en doet alles wat n hond met 4 benen ook zo doen.
die hond was 1 toen ze aangereden werd nu is zi n jaar of 9 .
ik vind dat je n goede keuze gemaakt heb beestje red het wel,en past zich zo aan in het begin wel met vallen en opstaan maar daarna issie er zo aan gewent echt waar.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:45

bij ons vorige his in de buurt liep ook altijd iemand met een hond die een voorpoot miste, die rende net zo hard als de anderen, en hij leek er echt geen last van te hebben, gelukkig maar!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:25

Heb er gister toevallig het 1 en ander over gezien. En daar was ook een hond met 3 poten kon zich prima redden (ook voorpoot geamputeerd).

Er was in dat programma zelfs een kat met 2 poten! De 2 rechterpoten waren geamputeerd en dat beestje kon nog rennen en vliegen. Met de staart om in balans te houden redden die katten zich wel
Heb zelf ooit voor de keuze poot amputeren bij mijn kat gehad, maar hebben we toch laten opereren met stalen pennen, omdat ik toen amputeren heel eng en zielig vond nu weet ik zeker dat ze ermee overweg kunnen.

Sterkte

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:50

ik denk ok dat je de juiste beslissing heb genomen en dat je hond je ook erg dank baar is en hond kan goed leven met 3 poten als hij er aan gewent is en dit lijkt me ook een betere oplossing dan je hond in laten slapen omdat hij 1 poot mist nu kan hij nog een heel erg fijn leven hebben ook met 3 poten en jij kan ook nog heel veel plezier met je hond hebben

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 11:45

Faniek schreef:
Heb er gister toevallig het 1 en ander over gezien. En daar was ook een hond met 3 poten kon zich prima redden (ook voorpoot geamputeerd).

Er was in dat programma zelfs een kat met 2 poten! De 2 rechterpoten waren geamputeerd en dat beestje kon nog rennen en vliegen. Met de staart om in balans te houden redden die katten zich wel
Heb zelf ooit voor de keuze poot amputeren bij mijn kat gehad, maar hebben we toch laten opereren met stalen pennen, omdat ik toen amputeren heel eng en zielig vond nu weet ik zeker dat ze ermee overweg kunnen.

Sterkte

bedankt voor je reactie
ik vond het amputeren ook heel erg eng en wist niet wat me te wachten stond
bij cesar konden ze niks meer met pinnen beginnen jammer genoeg het gewricht was al helmaal verbrijzeld dat er maar 2 keuzes over bleven en omdat de hond ons alles is wilden we hem laten leven ....

xx chantal