Mijn konijnen geboren april 2003 worden 2 x per jaar ingeent. Zo ook 28 september jl. Nu wonen mijn konijnen bij mijn ouders in de tuin in een groot hok met ren eraan en zie ik ze alleen in het weekend. Tot mijn schrik zag ik gisteravond dat het vrouwtje met haar achterbenen raar over de grond sleept ze gebruikt ze maar iets. Weet niet wanneer dit begonnen is mijn ouders verschonen het onderhok wel iedere dag en voeren ze ook maar ivm de regen zaten ze veel binnen dus zeker weten hoe lang ze het hebben weten we ook niet. Nu is mijn zus vandaag met haar naar de dierenasrt geweest. Mijn zus vertelde dat ze net van de week geent was maar de dierenarts dacht dat ze misschien iets met haar rug had maar wat wist ze niet. Nu moet ze 2 weken rust met pijnstiller en dan maar duimen dat het goedkomt. Het is juist zo sneu dat het juist Jippie moet gebeuren toen ze klein was heeft ze haar voorpoot gebroken in de schouder dus die gebruikt ze ook al amper. Met 3 benen was goed te leven maar met 2 of 1 Die enting knaagt aan mij voor de enting was ze gechecked op tanden, tumoren en conditie en alles was goed, kan het niet toch met enting te maken hebben maar dat de arts dit gewoon verzwijgd?
Ik zou het niet weten, ik ent mijn konijn nooit. Mijn vorige konijn is ook nog nooit geent en is toch nog 8 jaar geworden. Op welke plek word een konijn altijd geent?
Nek/schouder geloof ik maar ben er al een tijd niet meer bijgeweest alleen de 1e keer.
Onze honden hebben het ook gehad. Ze waren geënt en begonnen heel hard te janken terwijl ze dat nooit deden met enten. En 2 van de 3 die konden ook bijna niet lopen en liepen alleen maar te janken van de pijn. BIj de 1 was het de volgende dag over maar bij de ander duurde het zeker 5 dagen eer dat het over was. Ze liepen ook echt kreupel en deed heel erg pijn ook door entingen. Dus dat zal het wel geweest zijn. Gaat vanzelf weer over.
Het kan een reactie op het enten zijn geweest (enten kan hele nare reacties veroorzaken) maar het kan ook wat anders zijn. Dat kun je vanaf hier niet zeggen, behalve dat het wel mogelijk zou kunnen zijn...
Een dier kan janken bij het enten daar er een spier geraakt kan worden. Dat kan ook een paar dagen aanhouden. Dat kan o.a. gebeuren als het dier tijdens het prikken beweeegt. Daar kan de DA eigenlijk niks aan doen. Verlamming is niet echt een bijverschijnsel vn de enting. Het lijkt erop dat hij zicht heeft versprongen of gevallen of iets dergelijke en daarbij een rugprobleem heeft opgelopen zoals een hernia. je zou dan een röntgenfoto moetn maken.
De dierenarts dacht dat het een probleem was in de rug. Foto's maken doen ze daar eigenlijk niet de vorige keer toen haar voorpoot gebroken was in de schouder toen dachten ze eerst aan een spierkwestie na 2 weken toch teruggegaan omdat ik het niet vertrouwde en toen vroeg ik ook om foto's maar dat raadde ze af. Volgens hen kon zetten toch niet en voor een foto moeten ze onder narcose en dat is gevaarlijk bij konijnen. Maar als ze einde van de week niet verbeterd op de pijnstillers dan ga ik zelf nog een keer terug en verder onderzoek eisen.
Kun je eigenlijk nog wat doen aan een hernia als dat het is? Geld speelt geen rol (ok geen duizenden).
Nee, in principe niet. Een mens kan je opereren maar dat kost duizenden euro's en bij een konijn is alles zo klein. Ik denk dat ze dan weinig meer voor jje konijn kunnen doen. Ga anders eens naar een andere DA. Misschien kijkt die er heel anders tegen aan. Succes
Zat ik ook al aan te denken ook al komen we er al jaren. Hoop dat ze opknapt maar zie het ook wel een beetje somber in omdat ze al een lam voorpootje heeft en nu wil dr achterhand ook al niet meer maar ja kijkt het nog een week aan (ook al zij de da 2 weken) en dan laat ik ze weer onderzoeken.