Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chrystal-gek schreef:Als een hond honger heeft, is die vaak veel actiever.
Dus als je een lange wandeling gaat maken of trainen, voor de tijd geen eten geven maar na de tijd pas.
Daarbij zorgen dat je hond enthousiast wordt, dat hij actief is voor een bepaald speeltje of snoepje of andere beloning.
Niet iedere hond vind een bal leuk, of vind een snoepje een beloning.
Zip schreef:Hoe oud is het hondje?
Ik heb ook een maltezer, die is 7 jaar oud, (ik heb hem uit het asiel gehad en heb hem nu 1,5 jaar) en die speelt dus ook niet, alleen als hij zijn gekke 5 minuten heeft.
Maar hij doet wel alles voor koekies. Ik leer hem vanalles en dat vind hij helemaal geweldig, ik heb een paar behendigheids spullen, dat vind hij ook hartstikke leuk, en een Flybalbak, ook daar is hij heel fanatiek in.
En ben ook met hem naar de gehoorzaamheids trainingen geweest. Vond hij ook hartstikke leuk.
Wandelen vond hij in het begin ook niks, maar hij gaat wel elke dag mee, en inmiddels is hij ook daarin fanatieker geworden, alhoewel hij nooit stokken zal aporteren ofzo. Hij vind het leuker om gewoon wat rond te snuffelen en zijn eigen gangetje te gaan, zo af en toe eens een sprintje te trekken enz.
Maar zo is zijn karakter en ik vind dat goed zo. Mijn hondje is natuurlijk ook al 7 jaar oud, met een jonger hondje is het misschien alweer een heel ander verhaal.
dienetje schreef:
Hij is 4 jaar volgens mij. En met wandele moet die wel mee anders gaat die in de tuin poepe dat is ook niet te bedoeling.
Maar zal het gaan proberen een beetje behendigheid. Is dat ook dingetjes als dingen zoeken enz.?
Cayenne schreef:na het eten spelen wil er nog wel eens voor zorgen dat hij zijn eten eruit gooit
Zip schreef:
Behendigheid is over hindernisjes springen enzo.
En verder leer ik hem dingen als rondjes draaien en achteruit lopen e.d. Maar ook zit en af enz.![]()
Met wandelen bedoel ik echt elke dag een uur erop uit. Naar het bos, of strand enz.