Ktje schreef:Mijn dierenarts zei me net dat ik zo als ik mijn kat weer kan ophalen medicijnen mee krijg voor de hartruis. Verder is ze nu dus weg om d'r gebit te laten reinigen, ivm de redenen die jij noemt, maar ik ben wel zenuwachtig, want ineens is de narcose niet zo vanzelf sprekend meer.
Over het algemeen gaat de narkose wel goed bij hartproblemen daar en nu betere narcose middelen zijn voor dieren met dergelijke problemen. De medicijnen zorgen ervoor dat het bloed beter rondgepompt wordt zodat er minder kans is op problemen. Ken vele katten en ook andere dieren die zeer oud zijn geworden ondanks een hartprobleem. je weet het nu maar er zijn genoeg dierenbezitters die niet eens merken dat hun dier niet in orde zijn. En niet elk hartprobleem is hoorbaar met een stethoscoop. Zo hadden wij een oudere hond in huis genomen die een tumor bleek te hebben. Toen hebben we een foto gemaakt van de longen om te kijken of daar uitzaaingen zitten. Zien we een sterk vergroot hart, Dus een hartziekte. Was ook niet hoorbaar met de stethoscoop dus wordt bij toeval ontdekt.