Mijn hond moet weer eens ontwormd worden, en aangezien het een ontzettend vindingrijke, niet al te kleine hond is, geeft dit altijd de nodige probleempjes
Ik krijg die pillen er namelijk met geen mogelijkheid in
In zijn eten mengen is het meest logische, maar op de een of andere manier vist hij ze er gewoon tussenuit en eet alles op en laat de pillen liggen, ook het in een stuk worst stoppen helpt niet, hij eet het gewoon niet op of laat het op de grond vallen
In de houdgreep zetten en dan pil in zijn bek is ook geen doen, aangezien hij er 4 moet en het een uit de kluiten gewassen Herder is. En ik woon op mezelf, en elke keer dat gehannes met die pillen word gewoon een marteling.
Dus nu zat ik er aan te denken om het mijn dierenarts te laten doen. Ik moet sowieso even langs omdat hij een dikke staartwervel lijkt te hebben, maar is het raar als ik die man vraag om mijn hond gelijk even te ontwormen zodat ik zelf niet in een knokpartij hoef te gaan?
zou wel makkelijk zijn 
Dus vandaar dat mijn vraag is of dierenartsen ook voor je ontwormen
) Je wacht...de hond zal wat tegenspartelen misschien maar zorg dat je met je stem hem zittend houdt. Dan zal de hond willen halen en wat hij dan eerst doet is slikken....YES! En dan laat je hem los, dan zal hij ademhalen...dit duurt slechts enkele seconden...dus het lijkt misschien in mijn verhaal alsof je de hond laat stikken of zo, maar zo is het niet. In eht reflex om adem te halen gaat de hond dus slikken...en dat is de truc. Daarna uitgebreid belonen...bouw een feestje...geef desnoods wat lekkers en je zult zien dat het steeds gemakkelijker wordt....
) dat doe je gewoon in de nek. Het is tegen wormen, vlooien, mijt, tegen praktisch alles. Ik weet niet of dit voor honden ook bestaat?
Tip andere herder nemen