kuikentje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rakkertjuuhh

kuikentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 21:37

ik krijg over 1week een kuikentje maar nu een vraag hoe krijg je zo'n best tam ben zo bang dat die later dan weg vliegt ofzo en moet je kippen ook laten inenten enz?we heben een hele groote schuur helemaal uit geruimt en een kippe hok van gemaakt wie heeft hier verstand van plies help me en weet iemand mis een leuke naam als ik hem heb zou ik wel wat foto's laten zien greettzzz

EveliNero

Re: kuikentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:39

krijgen jullie maar 1 kuikentje? je kan er echt beter meerdere nemen!

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 21:41

EveliNero schreef:
krijgen jullie maar 1 kuikentje? je kan er echt beter meerdere nemen!

we heben genoeg beesten dus alleen zijn zou die niet en later wil ik er ook meer maar me vader wil eerst met 1beginnen bedankt voor je reactie

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:43

ik heb mijn paaskuiken kip kerrie genoemt, is echt een grappig beest, maar je kan ze niet echt tam maken, je kan er wel voor zorgen dat hij het lekker gaat vinden om gekroelt te worden, en elke keer als hij bij je komt iets lekkers geven.

veel plezier nog met je kuiken!!
Laatst bijgewerkt door meisjj op 02-10-05 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:46

trouwens, kippen vliegen niet zo ver, zijn ze te lomp voor, dus lekker de deur open laten dat ie al wel naar buiten kan en lekker laten scharrelen, wordt hij ook gelukkiger van!! en op vaste tijden voeren zodat hij rond die tijd al naar je toe komt rennen na een tijdje

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:46

toch doe je er goed aan wat meer kuikens te nemen. al neem je er 2 het is toch veel beter voor het beestje om met soortgenootje op te groeien. dat kuikentje komt van al zijn broers en zusjes en wordt opeens geplaatst. een kuiken heeft ook een maatje nodig om warm te blijven (zelfs al heb je een warmte-lamp ed)

wel belangrijk om te weten voor ons is hoe oud het kuiken is.

ik raad je echt aan een maatje voor hem mee te nemen. dit is ook veel beter voor zijn sociale vaardigheden en zometeen de 'intergratie' in de groep.

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:50

inderdaad minstens 2, desnoods 1 van een ander soort, maar minstens 2, anders denk ik dat je kuiken niet zo heel oud wordt mischien.

je hebt kans dat hij dan in de stres raakt, en niet meer wil eten o.i.d

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:54

Riep er iemand?? Ik ben best tam hoor!!

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:09

jaja, de TS heeft wel 17 min. op je moeten w88

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:12

Dan had ze iets duidelijker moeten articuleren! Dacht dat ze mijn andere ei-genoten bedoelde

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:18

Had je je niet beter van te voren wat meer kunnen inlezen?

Het komt op mij in ieder geval over alsof je niet echt verstand van kippen hebt.

Maar idd, lijkt me ook stukken beter als je er 2 of meer neemt

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 06:02

Een kuikentje kan best alleen zijn... Het is natuurlijk leuker voor 'm als ie er een soortgenoot bij heeft. Kippen zijn namelijk gezelschapdieren. En je kan het kuikentje makkelijk tam krijgen. Als ze zo klein zijn dan vinden ze het juist wel gezellig om bij je te zitten. En dan het liefst onder je shirt of als je lange haren hebt, onder je haren. Zie het maar als moeders vleugels. En kippen (kuikens ook) slapen vaak op dezelfde plek. Ik heb 72 kippen en iedere avond zit iedereen op z'n eigen plekje.
Veel plezier straks met je kuikentje en het is te hopen dat het een hen is. Krijg je straks lekker eitjes van je eigen hen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 08:16

en een klein kuikentje wat alleen zit moet wel warmte hebben geloof ik, dus even een lamp ophangen.

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:53

en/of een lekkere grote zachte knuffel in het hok neerleggen onder de lamp (pas wel op voor brandgevaar!!!) , dat heb ik ook gedaan met me valkparkiet toen die klein was, en die kruipt er nu nog steeds tegenaan bij het slapen gaan!!

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:13

of je neemt er een haantje bij,,.. heb je later nog meer kuikens

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 18:14

maar ook een broedse kip die niet meer van het nest afwilt, en die je dus de heledag door water en voer meot geven

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:06

meisjj schreef:
inderdaad minstens 2, desnoods 1 van een ander soort, maar minstens 2, anders denk ik dat je kuiken niet zo heel oud wordt mischien.

je hebt kans dat hij dan in de stres raakt, en niet meer wil eten o.i.d

Soms lukt het wel hoor, wij hebben 1 kuiken, is opgegroeid tot een mooie grote kip:D Maar ze zat bij ons id kelder met een warmtelamp, maar ze piepen wel hard, ze stond in mijn zus haar kamer in een hamsterkooi en mijn zus kon er niet bij slapen en toen ben ik erbij gaan slapen, nuja, na een tijdje werd ze wel rustig

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 18:26

Ik vind persoonlijk ook dat je beter twee kuikentjes kan nemen.
Het zijn gezelschapsdieren. Als je m nu alleen houdt, kan het best zijn dat het beestje vergeet hoe het zich als een kip moet gedragen en kun je er later geen meer bij zetten...

paardje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:53

ik heb een eendje tam gemmakt (hij wandelt en volgt en fladdert op commando ga er soms wel eens mee wandelen al loslapend
de eerste dag laat je heml een beetje aan ijn kooi wennen en daarna pak je hem eruit en knuffelt het goed
dit die je een uurtje en het beedstje denkt al dat je de mama of papa bent volgt je echt overeal al piepend
en de rest gaat gewoon vanzelf

MissJapke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:32

gewoon er lief voor zijn, en je er veel mee bezighouden!