Mijn "wees" parkietje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Mijn "wees" parkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 20:53

Mijn vriend heeft vandaag een grasparkietje gevonden in een park waar hij altijd onze hond uitlaat, en hij heeft haar gevangen en meegenomen naar huis. Het is echt een zielig vogeltje, want ze heeft helemaal haar koppie kapot. We zijn langs iemand gereden die zelf parkieten heeft en heeft haar behandeld met een één of ander spulletje omdat ze dacht dat het exzeem was of iets dergelijks. Ik weet nu dat het een vrouwtje is en al op leeftijd. Nu nog een goed adresje voor haar vinden want we hebben zelf twee katten hier rondlopen......Ik heb haar Houdini genoemd, omdat ze gelijk tussen de tralies van het kooitje wou uitkruipen toen we haar daar in hadden gezet. En dat was bijna gelukt . Ik heb wel even een fotootje van haar gemaakt, wat niet echt mega scherp is geworden:

Afbeelding

Desiree

Re: Mijn "wees" parkietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:37

Het is dat ik zover weg woon. Maar ik kom wel eens ooit in Eindhoven hoor. Ik wil haar best. En dan komt ze in een kamer van 4 x 4 meter tussen andere parkietjes te vliegen.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 21:46

Desiree schreef:
Het is dat ik zover weg woon. Maar ik kom wel eens ooit in Eindhoven hoor. Ik wil haar best. En dan komt ze in een kamer van 4 x 4 meter tussen andere parkietjes te vliegen.

Ik woon in Apeldoorn , en het klinkt wel leuk voor haar, maar ik weet niet of ze iets besmettelijks heeft, het is niet leuk natuurlijk dat je andere parkietjes ook iets oplopen straks.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:00

nee, dat is waar. Kan ze gewoon niet nog een tijd bij jou blijven, "in quarantaine"? Om te zien of het uiteindelijk weggaat?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 22:10

Desiree schreef:
nee, dat is waar. Kan ze gewoon niet nog een tijd bij jou blijven, "in quarantaine"? Om te zien of het uiteindelijk weggaat?

We gaan morgen langs een kennis van mijn vriend, die heeft ook een heleboel parkieten, als ze daar mag blijven dan krijgt ze het ook heel goed, maar dat is nog even afwachten tot morgen. Anders wil ik haar wel in quarantaine houden, maar dan moet ik wel zeker weten dat ze wel opgehaald word. Anders staat ze ook maar in de slaapkamer, dat vind ik ook zielig.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:47

DAT is waar. Want parkieten zijn totaal geen solitaire beestjes. IN het wild leven ze zelfs met hele grote groepen bij elkaar in bomen.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 15:48

Desiree schreef:
DAT is waar. Want parkieten zijn totaal geen solitaire beestjes. IN het wild leven ze zelfs met hele grote groepen bij elkaar in bomen.

Ik heb een adresje voor haar gevonden , bij een heleboel andere parkietjes, dus ze gaat het goed krijgen.......gelukkig.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:59

Je hebt weer een mooie daad verricht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:23

Ach wat een zieltje.

Gelukkig heb je een goed tehuis gevonden.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 21:29

Zo wordt mijn lijstje gelijk weer wat langer , ik heb al gered:

Een klein poesje van 5 weken oud toendertijd, heeft ook een goed tehuis gevonden.

Een zwaar ondervoede (wedstrijd?) duif, naar een duivenmelker gebracht 15 km verderop, was aan komen vliegen.

Een hond, goed tehuis gevonden bij mijzelf

En nu Houdini het parkietje

En nu maar hopen dat er meer zielige beestjes op mijn pad komen, zodat ik ze kan helpen

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:35

haha inderdaad veel goede daden vericht zeg
gelukig heeft die ook weer een goed thuisje