vogel experts hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

vogel experts hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 18:28

Ik ben dus in het blije bezit van een schitterende buitenvoliere, waarin o.a. een kanarie, een koppel parkieten, een koppel dwergpapagaaien (forpus), goudbuikjes, oranjekaakjes, zebravinken, napoleonnetjes, diamantduifjes, etc.
Het "probleem" is echter dat geen van alle mak is, en als ik dus de ren inloop om te voeren, ze soms flink over de zeik gaan.
Ik zou het leuk vinden als ik (met name de dwergpapagaaitjes) ze tam zou kunnen krijgen.
Die tropische vogeltjes hoeven van mij niet op je hand te komen zitten ofzo, maar met de forpussen en parkieten zou dat wel leuk zijn.
Ik heb de meeste echter niet van jongs af aan, en op de vinken na zitten ze ook allemaal wel op of tegen een jaar qua leeftijd.

Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Anoniem

Re: vogel experts hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:11

Ik denk niet dat je je vogels nu nog tam gaat krijgen. Tam maken gaat het beste als ze bijv. tussen te 6 en 10 weken oud zijn (bij grasparkieten tenminste )
Bij oudere vogels is het denk ik heel erg moeilijk of zelfs onmogelijk om ze nog tam te krijgen..

Ik heb nu zelf trouwens grasparkietjes van 7 week, en die zijn al behoorlijk tam. Als je er van jongs af aan veel mee doet gaat dat gewoon vanzelf. Maargoed jij hebt ze al als volwassen gekocht.

Relliej

Re: vogel experts hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:12

Het kán wel, maar niet als je ze in de volière laat zitten. Dan zou je 1 dwergpapegaai in zo'n klein huiskooitje moeten doen en die iedere dag aandacht geven. Beginnen met dingen rondom de kooi doen, dan in de kooi, dan proberen uit de hand te voeren, en zo langzamerhand zal het moeten lukken. Maar als je ze in de volière houdt, zal het niet mogelijk zijn..