Hoe zie je of een kat haar kittens afstoot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe zie je of een kat haar kittens afstoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:55

Bij Indie heb ik gister 4 kittens gevonden. Ze zijn circa 3 weken oud, ze lopen nog erg schommelend ...

Nou is het dus zo dat de moeder er geen zichtbare aandacht aan geeft. De kittens liggen in de stal...en zij is dan gewoon weg..

Komt ze er bij dan haalt ze uit en blaast ze naar de beestjes en die vallen dan dus om

Hoe kan je zien of die kittens wel eten krijgen? Wie weet hoe lang een kitten kan leven zonder eten?

Edit: Debiel foutje :p
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-09-05 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sapphire

Re: Hoe zie je of een kat haar kittens afstoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:59

hoelaat of hoelang? haha!
ik zou het iedergeval niet weten..

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:21

je kan zowiezo eerst kijken hoe de kittens eruit zien.
worden ze gewassen? hebben ze een lekker buikje.
en blijf alsjeblieft van de kittens af, dan gaan ze naar jouw ruiken en dat kan een reden zijn voor de moederpoes, om de kittens te verstoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:26

Saskia008 schreef:
je kan zowiezo eerst kijken hoe de kittens eruit zien.
worden ze gewassen? hebben ze een lekker buikje.
en blijf alsjeblieft van de kittens af, dan gaan ze naar jouw ruiken en dat kan een reden zijn voor de moederpoes, om de kittens te verstoten.

De kat komt altijd naar mij toe en wordt regelmatig aangehaald door ons en zal dus mijn geur wel herkennen.

Tevens kan het na een paar weken minder kwaad dan dat je dat helemaal in het begin doet...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:03

eigenlijk is t vrij simpel,
als de kittens tevreden bij elkaar liggen en geen geluid maken krijgen ze dus voldoende eten.

maken ze heel veel lawaai en zijn continue onrustig dan kan het zijn dat ze te weinig krijgen, je voelt dan ook dat ze geen buikje hebben.

dat ze ernaar uithaalt kan zijnd at ze haar pijn doen bij het drinken, probeer te voelen of haar tepels goed gevuld zijn met melk, eventueel de moederpoes dan extra blikvoer gaan geven om ervoor te zorgen dat ze voldoende melk krijgt.

kittens van 3 weken oud worden regelmatig alleen gelate, is niet erg hoor, ze houden elkaar wel warm, houd het even in de gaten of ze erg onrustig worden dan weet je of ze eventueel te weinig voeding krijgen