ouders op vakantie, dierenzorg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

ouders op vakantie, dierenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 16:40

Hoi,

Mijn ouders zijn nu een week op vakantie en komen volgende week pas terug. De afgelopen paar dagen slaap ik bij mijn vriend. Mijn broer slaapt gewoon thuis met zijn vriendin, die gister vertelde dat Goldie sinds afgelopen maandag aan de diarree was.
Gister en vandaag heeft ze ook nog overgegeven, verder weet ik niet of mijn broer nog eens heeft gezien dat ze heeft overgegeven.

Maar toch maak ik me eigenlijk wel zorgen, normaal geeft ze nooit zoveel over en is het alleen bij iets verkeerds te hebben gegeten. En aan de diarree is ze ook nooit.

Nu kan ik ook te bezorgd zijn na de dood van mijn pony.
Ze heeft een schrale huid en zag ook al dat haar tepel bloedde, ze krijgt daardoor erg jeel jeuk, vlooien heeft ze niet. ze is ook erg mager en eet bijna niet (dat deed ze al niet), het aaien is gewoon eng, je voelt de botten en alles zo goed, ze lijkt trouwens niet mager omdat ze veel haar heeft.

Mijn ouders weet ik; zouden zich geen zorgen maken..

Help wat moet ik in deze situatie doen?

mirre

Re: ouders op vakantie, dierenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:49

Als je het niet vertrouwd zou ik zeker naar de dierenarts gaan, liever een keer teveel dan te laat. Als je geweest bent en ze krijgt behandeling of de dierenarts laat weten dat er niets aan de hand is ben je zelf ook veel geruster er over!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:12

Naar de dierenarts!!

Ik denk dat je hond last heeft van heimwee..??

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:14

Ik zou voor de zekerheid even naar de dierenarts gaan.
Want dan weet je tenminste zeker dat er niks is.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 17:16

@ mirre: Dan ben ik er inderdaad geruster over, ik denk alleen dat ik hiermee op mijn donder krijg van mijn ouders zodra ze terug komen.

@rakkertje13: Heimwee is het naar mijn idee niet, mijn ouders zijn vaker weg geweest voor een langere tijd.
Eten doet zij zowieso al heel erg slecht, maar ik zie de hond wel steeds magerder worden, ik maakte me al zorgen voordat ze op vakantie gingen, maar naar de dierenarts gaan vonden ze ook niet nodig zeiden ze.

Ze is verder wel heel vrolijk!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:21

mmmm, tja, op gezeur van je ouders zit je natuurlijk ook niet te wachten, maar ja, (oke, het ziet er nog niet heel ernstig uit) als het straks mis is dan ga je je ook heeeeeeel schuldig voelen. Als je ouders terug zijn weten ze toch ook niet precies wat er aan de hand is geweest, dus dan zou ik gewoon zeggen, ik vertrouwde het echt echt niet en het zag er gewoon niet goed uit. Voor je eigen geruststelling zou ik gewoon gaan met het motto liever voor niks dan dat het straks te laat is.
Het lijkt ind. erg veel op heimwee, maar zoals je zei denk je zelf dat dat het niet is dus toch even langs de dierenarts zou ik zeggen.
succes ermee!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:23

Stomme vraag, maar kun je je ouders niet gewoon bellen met de vraag wat te doen? of in ieder geval overleggen met je broer?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 17:25

Welshcobfan, We mogen helaas mijn ouders niet bellen
Mijn broer zie ik heel weinig, ik weet dat hij het er van de week wel over had om even langs de dierenarts te gaan maar dit is niet gebeurd.
Ik probeer hem al wel elke keer te bereiken op zijn mobiel maar helaas staat die uit.

Edit: ik geloof dat ik mijn broer hoor binnenkomen, ik ga gelijk even overleggen

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:32

Ik vind het een beetje raar dat je je ouders niet mag bellen, stel dat er bv iets ergs aan de hand is
Als je het niet vertrouwd zou ik inderdaad gewoon even langs de DA gaan.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:34

Ga NU naar je ouders huis en haal die hond op. Breng hem onmiddelijk naar de dierenarts. Niet wachten op je ouders of broer, dat kan de dood van die hond betekenen. Dit is niet meer een kwestie van 'als ik het nou niet vertrouw', dit klinkt als een (dood)zieke hond.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:35

En? heb je met je broer overlegd? wat gaan jullie doen?

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:36

Ik vind het ook een beetje raar dat je je ouders niet mag bellen.
Zou denk ik wel even langs de dierenarts gaan. Bloed uit een tepel in combinatie met steeds dunner worden lijkt mij niet goed.

Blijkt het allemaal mee te vallen dan ben je in ieder geval gerustgesteld dat er niets met je hond aan de hand is.
Mochten je ouders er achteraf niet mee eens zijn kun je altijd zeggen ik dacht dat het nodig was en ik mocht toch niet bellen om te overleggen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:38

Drinkt ze wel?
Want als ze niet of weinig drinkt en ze is heel erg aan de diarree en braken dan kan ze uitdrogen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:49

Cow_horse schreef:
@ mirre: Dan ben ik er inderdaad geruster over, ik denk alleen dat ik hiermee op mijn donder krijg van mijn ouders zodra ze terug komen.

Dan zou ik vreselijk je ouders op je donder geven! Ze zouden je ook vreselijk op je donder geven als de hond goed ziek blijkt te zijn en je niks gedaan hebt.

Gewoon naar de dierenarts ermee. Het klinkt niet goed, en ach, wat kost 1 bezoekje nou... De gezondheid van je hond is veel meer waard!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 18:06

Ik ben het er helemaal mee eens dat de hond naar de dierenarts moet.

Ik heb met mijn broer gepraat, hij wilt het aankijken tot maandag! (?) Betadine opsmeren of uierzalf en als dat er niet is, niveacreme.

De hond heb ik net even aan het eten gekregen, helaas lag het direct ook naast de bank er weer uit. Ze heeft naar mijn idee heel erg last van de buik? darmen?
Toevallig belde mijn moeder net op, ik heb het haar direct van de hond verteld en het enige wat ze zei was: ach jeetje nog steed! Ja ik kan van hier uit niets doen. En begon toen over een ander onderwerp.

Ze drinkt goed, ze is net ook buiten geweest en diarree heeft ze eigenlijk niet meer.
Ik maak me erg veel zorgen nu (zeker nu ze net eindelijk wat had gegeten en direct overgaf).. ik ga nu gelijk met haar naar de dierenarts toe

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 18:08

Quarterh0rse schreef:
Ik vind het een beetje raar dat je je ouders niet mag bellen, stel dat er bv iets ergs aan de hand is
Als je het niet vertrouwd zou ik inderdaad gewoon even langs de DA gaan.

Op zich mogen we wel bellen als er iets heel erg aan de hand is, maar de telefoon staat uit van hun.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 18:52

Kleine update:

Ik heb toch wel steun aan jullie berichten gehad! Ik ben net naar de kliniek geweest, ik kwam binnen en het eerste wat hij zei: Ha Gwen! ik heb je de hele dag geprobeerd te bellen. (Over een leerbedrijf, goed daar helemaal blij mee), op kijken naar Goldie. Uitslag: ze heeft last van vlooien; ik heb haar daarop gekeken maar heb niets kunnen vinden. Ik heb daar voor pilletjes meegekregen, ze kreeg bij ons al pipetjes tegen vlooien, maar dit was een verpakking voor honden en katten.. dit kon dus al niet zei de Da. honden hebben iets anders nodig dan katten.
En ze heeft een spuitje gehad tegen misselijkheid, mocht ze na 3 dagen nog niets eten of veel overgeven moet ik even terug

Hij keek ook even naar het gebit, onze hond heeft onder 2 tandjes naast elkaar, de melktandjes zitten er nog, dit niet bij alle tanden. De dierenarts wilt graag dat deze eruit gaan, mijn ouders hadden altijd zoiets van: die vallen er zelf wel een keer uit of, daar heeft ze geen last van. Volgens de Da kan ze hier heel veel last van hebben, er kan eten tussen komen en dat is ook allemaal niet goed. Dus als mijn pa en ma terug komen, mogen ze van mij gelijk door naar de Da.

Op de terugweg naar huis speelde Goldie wat met de riem en in een keer liet ze los en hoorde iets op de grond vallen. Er viel een tandje uit! (niet een van de 2 van onder, maar een melktandje).

Pff wat een last valt er nu van mijn schouders, ik ben ontzettend blij dat ik ben geweest!
Laatst bijgewerkt door Marchador op 29-09-05 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:55

Goed dat je dat hebt gedaan, je bent erg verstandig geweest.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:59

Goed dat je best geweest. Dan ben je iig gerustgesteld!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:37

Ik heb je topic verplaatst van AM naar BB.