Grrr, dan neem je toch geen kat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tommycat

Grrr, dan neem je toch geen kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 10:04

Krijg net een mailtje van m'n zusje met foto's van een kitten, die ze gisteren bij een dierenwinkel gekocht heeft (is dat trouwens niet verboden, dat een dierenwinkel kittens verkoopt?). Ik wist helemaal niet dat ze dat van plan was, ze heeft me er ook niets over gezegd, waarschijnlijk omdat ze wel weet dat ik het er echt niet mee eens ben. Ze heeft notabene een week geleden net een aantal goudvissen gekocht die ze in een kom heeft gestopt.
Ze woont op een ieniemienie kamertje op 6 hoog, kat kan de gang niet op want huisdieren zijn officieel verboden. Kat heeft dus hoogstens 9 vierkante meter tot zijn beschikking Kan niet naar buiten, geen balkon ofzo. Daarbij is ze bijna nooit thuis, gaat ze veel stappen, is ze vaak weekenden weg.
Ik heb haar verteld dat ik niet blij voor d'r kan zijn, dat ik het vanuit dieroogpunt echt niet vind kunnen, dat je een dier niet zomaar even neemt omdat het je wel leukt lijkt om wat gezelschap te hebben als je eens een keer thuis bent. Nou ja, dat zag ik verkeerd, ze had er heus wel goed over nagedacht en als ze weg is komt iemand anders hem eten geven. Valt niet over te praten dus.
GGGrrr, ik zou dat kind af en toe.

Farouche

Re: Grrr, dan neem je toch geen kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:09

Ja... dat is niet slim van je zus...

En helaasik geloof dat het niet verboden is jonge dieren verkopen... Bij ons verkopen ze pup's, en die zitten in een glazen bak
Ik en mijnvriendin er heen en echt zo zeggen: ahh kijk dat zielige hondje, ze denken zeker dat het een vis is, hij zit in een aquarium.. Ahhh arme hond zo alleen.. nou je had die kop van de kassiere moeten zien.. lachen!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:12

tsss. sorry maar ik vind dat je volkomen gelijk hebt Tommycat! Ik woon in een apartement van 60m2, katten zijn toegestaan en ik vind katten de allerliefste beesten die er bestaan (op paarden na dan ) maar BEWUST neem ik geen kat omdat we teveel weg zijn en omdat ik langs een drukke weg woon..

Swintha_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:15

dam he! dat arme beest!! sorry hoor maar vind dat echt zielig
mmm hij zal wel gaan wegkwijnen als hij weinig aandacht krijgt.. ik heb ook sinds een paar dagen een kitten en k weet nu hoeveel aandacht zijn lief beestje nodig heeft maarja ik hoop dat het allemaal goed komt met je zus en de kitten!

Tommycat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 10:27

Tsja, sommige mensen kopen gewoon ff een dier. Omdat ze het leuk vinden die paar avonden in de week dat ze thuis zijn gezelschap te hebben. Een kat is ver**mme een roofdier, dat moet kunnen lopen, rennen, klimmen etc. Niet op 6 hoog op 9 vierkante meter alleen af en toe kunnen knuffelen met een baasje. Ik vind het dierenmishandeling (of ben ik nu heel erg penny?). Ik heb pas een kat genomen toen ik een tuin van 100 vierkante meter had. Ik weet dat er meer katten niet buiten komen, maar die hebben dan in ieder geval altijd meerdere kamers en grotere huizen tot hun beschikking, en meer gezelschap van het baasje.
De vissen heeft ze genomen omdat dat 'zo stylish' staat in d'r inrichting en dan nu weer een kat. Ik kan het d'r moeilijk verbieden, ze is volwassen, maar ik vind het zo stom
Lastig, familie waar je niets van begrijpt.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:49

ach ze merkt het zelf wel.... de kat zal alles slopen uit verveling.. (gnagna)

Tommycat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 13:48

Citaat:
Rhiannon: ach ze merkt het zelf wel.... de kat zal alles slopen uit verveling.. (gnagna)

Inclusief haar dure kleren en laarzen. Dan vindt ze het vast niet zo leuk meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:53

Ja, maar dan? Wordt het arme beest dan naar het asiel gebracht? Ze had gewoon beter na moeten denken en hard de andere kant op rennen toen ze bij de dierenwinkel was.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:00

en dan ook nog een jong katje. Dat ze dan een ouwe sok uit het asiel had gehaald die daar heel tevreden mee is.... Ze denkt inderdaad wel alleen aan zichzelf.

Tommycat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 14:11

Citaat:
Desiree:Ze denkt inderdaad wel alleen aan zichzelf.

Ja absoluut. Dat maakt me ook erg kwaad. "Ik wil een kat, dus ik neem een kat". Verdiept zich totaal niet in het hoe en wat van een kat.
Een hoop mensen nemen veel te makkelijk een huisdier, en zo raken de asiels overvol. Ze vindt notabene dat ze de kat gered heeft uit de dierenwinkel, want 'hij zat zo zielig in een kooi.'Geprobeerd uit te leggen dat zulke misstanden blijven bestaan zolang mensen kittens in die dierenwinkel kopen, maar ja, ik moet me er niet mee bemoeien.
En als ze erachter komt dat het toch niet werkt, gaat ze ervanuit dat ze die kat wel kan 'dumpen' bij mij of bij onze moeder. (wat ook zo is, want naar het asiel laten gaan laat zowel ik als m'n moeder niet gebeuren, maar kunnen wij haar probleem dus oplossen). Maar ze zal 't nooit toegeven als 't niet werkt..

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:42

Arme kat !
Sommige mensen denken inderdaad niet na over het kopen van een dier.
Zo heeft mijn schoonzus vorig jaar een hengstenveulen gekocht terwijl ze net een half haar rijd

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:10

Ahhh wat sneu voor die kat.. als ie niet eens naar buiten kan, echt dierenmishandeling dan..

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:15

ja das bruut...

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 01:43

Kan niet echt achter deze actie staan.
Een kat heeft veel aandacht nodig, in ieder geval een uur per dag.
En dan ook nog een jonkie, nou zodra die erachter is dat ie nageltjes heeft gaat der huisraad eraan.
En iemand anders voor de zorg van het eten geven laten opdraaien vind ik ook geen instelling.
De kat zelf eten geven is wel het minste dat je voor em mag doen.
En dan nog zo'n stink kattebak in een klein kamertje pfffffffff.
Ik vermoed dat ze binnen 3 maanden spijt heeft van der keuze.
En dan maar hopen dat ie een goed huisje vind.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 01:47

Desiree schreef:
en dan ook nog een jong katje. Dat ze dan een ouwe sok uit het asiel had gehaald die daar heel tevreden mee is.... Ze denkt inderdaad wel alleen aan zichzelf.

Ja inderdaad wij hebben toen z'n oude gehad.
Opa hebben we hem genoemd.
Hij was gevonden in het zwembad van een pretpark.
had lang wit haar onder de knuppen en geen tanden meer.
Het beestje was waarschijnlijk 20+.
Die had zich wel vermaakt in een kamertje..
hij heeft helaas nog maar een jaartje van onze aandacht kunnen genieten.
Toen wou hij niet meer eten en drinken.