Poes vermist.. (Zwolle) *edit* teruggevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gabbertje

Poes vermist.. (Zwolle) *edit* teruggevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 10:10

Sinds 20 september zijn wij onze poes kwijt. Het is een poes van 6 maanden oud. Gisteren nam amivedi contact met ons op dat ze gevonden was! Wij waren natuurlijk heel erg blij en we konden haar om half 5 ophalen. Dan was er iemand thuis. Ze was opgevangen door een gezin met nog 2 katten. Ze was hier al een aantal dagen. Toen we daar aankwamen hoorden we dat onze poes door een klein raampje was ontsnapt.. nu zijn we haar dus weer kwijt en loopt ze ook nog in een hele andere buurt. Het was natuurlijk heel lief dat deze mensen haar opgevangen hebben maar ik baal wel een beetje van dat raam. We weten gelukkig wel dat ze gisterochtend nog wel in leven was, dat is weer de positieve kant van het verhaal.
De kans dat jullie haar gezien hebben is natuurlijk heel klein maar wel het proberen waard! Het is een lichtbruin (beetje gelig), gestreepte, cyperse poes. Ze is net gesteriliseerd en haar buikje is nog kaal. (geen hechtingen meer) het is een iele ranke poes.
Voor bekenden uit Zwolle: ze woont in de wipstrik en ze was opgevangen in de Pierik. Grote kans dus dat ze in de Pierik loopt.
Laatst bijgewerkt door Percy op 30-09-05 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

LiefsteIwan

Re: Poes vermist.. (Zwolle)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 12:29

Een vriendin van mijn moeder is ook haar kat kwijtgeraakt...
Ze heeft een paar dagen de kat van de buren bij haar in huis gehouden (omdat die heel erg op hem leek).
Deze heet Swieber, en heeft een chip!
Ik weet niet of dit hier bij mag, anders open ik wel een ander topic
Heel veel succes met 't vinden van je poes.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:03

heb je al contact opgenomen met amivedi?

die registreren ook vermiste en gevonden dieren...

ik zou toch een tijdje in die omgeving gaan zoeken waar ze t laatste is geweest, eventueel iets mee nemen om mee te rammelen, voerbakje o.i.d.

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 14:50

Ze is aangemeld bij:

Amivedi
dierenasiel
dierenarts
rova (haalt dode dieren op)
marktplaats
plaatselijke kabelkrant op tv
riemax.nl
en op bokt nu dus

Verder hangen er overal in de omgeving A4tjes met haar foto en een omschrijving. Mijn moeder gaat iedere ochtend en middag in de buurt kijken en roepen en ik ga 's avonds altijd nog kijken.
Dus ik denk dat we er al alles aan gedaan hebben.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:12

Zag in je eerste bericht dat je poes al een paar dagen bij die andere mensen zat. Toen kon ze natuurlijk niet terug naar huis. Nu ze ontsnapt is uit het raampje is ze misschien wel weer op weg naar huis. Wie weet zit ze vanavond gewoon weer voor de deur.

Wat amivedi betreft heb je haar ook voor de tweede keer aangemeld want als ze je hebben gebeld dat ze is gevonden strepen ze je naam daar natuurlijk door.

Toen mijn kat kwijt was heb ik als tip gekregen om 's avonds laat tegen uur of 11, 12 te gaan zoeken. Eerder durven ze vaak niet tevoorschijn te komen omdat het dan nog te druk is op straat.
Als je gaat zoeken mandje of e.d. meenemen. Anders kom je haar misschien tegen in die andere buurt en kun je haar niet meenemen naar huis.

Succes en ik hoop voor je dat ze snel terug komt.

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 16:00

@Lindsey Wij hopen eigenlijk ook heel erg dat ze nu naar huis aan het lopen is.. maar de buurt waar ze was is nogal een stuk van ons huis vandaan en dan moet ze een aantal drukke wegen oversteken. Maar wie weet. Ik hoop het.

Ze is nog steeds geregistreerd bij Amivedi. Ze staat ook op de site.

Ik ga inderdaad 's avonds aan de late kant kijken en roepen, net wat je zegt dan is het rustiger. Wij hebben 2 katten met beide een eigen reismandje. We hebben ook 2 auto's, 1 mandje staat in de auto van mijn ouders en het andere mandje in 'mijn' auto (=boodschappenauto van mijn moeder maar hoofdzakelijk door mij gebruikt). We hebben altijd iets bij ons om haar te vervoeren.

Bedankt voor alle tips!

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 20:39

Poes is weer thuis!!

Mijn moeder ging vandaag wederom kijken in de buurt waar ze het laatst gezien is. Na een aantal keren heel hard roepen is ze weer in de auto gaan zitten (ivm regen). een paar seconden later hoorde ze miauwen. Onze poes zat naast de auto! Dus snel mee naar huis genomen. Ze heeft lekker gegeten en ligt nu heerlijk te slapen op de bank!
Bedankt voor alle reacties.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:46

Wat super, zeg, dat ze zo naar je moeders auto toe kwam! Hopelijk heeft ze voor de rest van haar leventje genoeg avontuur meegemaakt en blijft ze voortaan netjes thuis .

Gabbertje

Re: Poes vermist.. (Zwolle) *edit* teruggevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 14:21

Volgens mij heeft ze gewoon iets van herkenning in die auto gezien. Best vreemd eigenlijk.
Ik hoop ook dat ze nu niet meer wegloopt. Dit was al de tweede keer...
De eerste keer was ze 3 nachten weg, daarna is ze gesteriliseerd omdat we dachten dat ze op vrijersvoeten was maar jammer genoeg is ze dus voor een 2e keer weggelopen. Ze was nu 9 nachten weg. Ik hoop ook dat ze nu thuis blijft.

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:27

Zoo wat een geluk !! Het had ook anders kunnen aflopen.
Echt heel fijn dat ze terug is !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:30

Nou als dat geen geweldig einde van het 'verhaal' is!!