Vergassing van honden in Nord-Carolina

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Austria

Vergassing van honden in Nord-Carolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 22:23

Heb vandaag een mail ontvangen van Rosa Mertens (dierenrechtenactiviste) met de vraag om een petitie te tekenen, gericht aan de gouverneur van Nord-Carolina. Zijn er hier ook bokkers die deze petitie willen tekenen?

Hier eerst een link van een filmpje van hondenvergassingen (niet voor gevoelige kijkers)
http://tinyurl.com/9nze8

En hier de petitie
http://www.thepetitionsite.com/takeaction/832620530
>

Girl In The Mirror

Re: Vergassing van honden in Nord-Carolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:59

hmm echt dierontvriendelijk vind ik het niet geen eens... Tja wat moeten ze met al die honden? Er is gewoon een enorm overschot aan honden, dat doen ze niet zomaar.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:09

Nou wat dacht je van een spuitje om ze in te laten slapen!! Dat vindt ik toch een stuk diervriendelijker dan ze met zijn allen in een of ander hok te proppen, helemaal in de stress te laten schieten om ze vervolgens te vergassen!!
Nee sorry, maar Amerika heeft voor mij helemaal afgedaan als vakantieland ! (ook na het zien van die beelden hoe kippen, varkens en koeien daar "geslacht"worden)

Ik heb de petitie getekend hoor.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 23-09-05 22:19, in het totaal 2 keer bewerkt

saszkiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:14

IK KAN ME HIER ZOOO KWAAD OM MAKEN, WAAR WOONT DIE DIKZAK IK SCHIET HEM EEN KOGEL DOOR ZIJN KOP GORE DIKZAK IK DOUW HEM DAAR IS EVEN LEKKER IN IK STEEK DIE DIKZAK NEER DAN MOET IK VAAG STEKEN MET AL DAT VET VAN HEM KLOOTZAKKEN

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:18

Eh, ik snap dat je kwaad bent, maar hier zo schelden heeft weinig zin en is niet de bedoeling. Je helpt meer door de petitie te tekenen.

saszkiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:36

zal ik even doen ja sorry werd gewoon even zo boos

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 00:14

Tja... ik denk nou niet dat het voor de honden veel uitmaakt, een spuitje of dit. Ze worden niet op een erg dieronvriendelijke manier in die container gedaan, bij een pup zag je dat die man hem nog even een aai over zn koppie gaf. Misschien is het eventjes een vervelend moment voor die honden als ze in het donker zitten, maar dan nog hebben mensen een heel andere belevenis bij "donker" dan honden volgens mij. En het is een snelle dood zonder pijn denk ik. Het is natuurlijk sneu, en t zou niet nodig moeten zijn, maar er zijn wel enorm veel zwerf- en asielhonden op de wereld die geen nieuw thuis vinden.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 11:12

Geen pijn? Die honden zitten niet voor niks te janken denk ik zo!
En ik denk dat dood door verstikking(want dat is het met dat gas) echt wel pijnlijk is. Een spuitje is imo veel vriendelijker omdat ze en niet in de stress worden gejaagd met zijn allen in zo klein donker hok en ze slapen rustig in.

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:28

Honden janken niet alleen als ze pijn hebben hoor. Waarschijnlijk omdat ze met zn allen in een donker hok zitten, en je hoort denk ik ook nog geluiden van de honden die nog in de buitenhokken zitten. Als je in een asiel loopt hoor je overal jankende honden, die hebben echt geen pijn hoor.
Een beetje research over Carbon Monoxide gedaan, ja als je een lichte vergiftiging op loopt, dat zal niet erg prettig zijn. Maar volgens mij gaat dit zo snel dat de honden er niet erg veel van voelen.

Hiermee zeg ik niet dat ik er voorstander van ben, absoluut niet. Maar er zijn ergere dingen.

Over t spuitje, dit zijn volgens mij stuk voor stuk gezonde honden, er zullen er bij zitten die zich echt wel tegen een spuitje verzetten, en dat lijkt me een ergere lijdensweg voor je dood gaat.

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 15:37

Volgens mij zijn er manieren die nog veel minder dieronvriendelijk zijn dan deze en ook heel wat sneller gaan. De puppie's bovenop de dode honden, nee ik vind dat niet kunnen. Grootmacht Amerika lijkt steeds meer op een ontwikkelingsland.
Een spuitje zoals in volgend filmpje, daar heb ik minder problemen mee.

http://tinyurl.com/byaoq

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:33

Die zullen er waarschijnlijk wel zijn, maar het kan erger.

Anyway ik teken de petitie ook, want het zou niet moeten gebeuren. Maar ik denk dat het vele malen erger kan.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:49

Tuurlijk kan het erger, maar alsnog hoeft het niet zo te gebeuren. er is ook een overscot aan mensen, en die proppen we tog ook niet met ze 20-en in een hok, er vergassen dan maar? Geef ze dan idd dan liever een spuitje, dan zijn ze ook niet zo in de stress. En terwijl ze in dat hok zitten, kunnen ze elkaar mss ook wel verwonden, of vertrappen! Ik vind het echt onzin, als je denkt het kan erger, dus dit is dan niet zo erg.

Ik teken de petitie !!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:02

Ik vind beide manieren echt vréselijk, maar ik denk dat het beide manieren niet echt heel dieronvriendelijk zijn...

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:19

Sabien_Horsi:
Ik heb niet een keer gezegd volgens mij dat het niet erg is? Ik heb de petitie ook getekend, dus ik snap niet helemaal dat je zo heftig reageert. Ik zeg alleen dat er ergere manieren zijn om die honden dood te maken. Over een spuitje heb ik ook al mijn mening gegeven. Daarbij, denk je nou echt dat zo'n hond niet voelt wat er gaat gebeuren voor ie een spuitje krijgt? Ik denk t wel hoor.

Over die mensen, zou nog niet eens een slecht idee zijn. We hebben het er laatst op school nog over gehad, een nieuw format voor een tv-programma: "Expeditie Jack the Ripper" ofzo. Alle zware criminelen met zn allen op een eiland met camera's en dan kijken wie er het laatst overblijft. Zou veel oplossen.
Maar dit wordt niet gedaan want dat mag natuurlijk niet (als t aan mij lag wel).

Ik zou mijn posts nog maar eventjes over lezen, want je begrijpt me denk ik een beetje verkeerd. En als ik heb gezegd dat dit niet erg is, sorry daarvoor, dan neem ik dat terug.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 03:31

voor de mensen die hier roepen dat dit niet dieronvriendelijk is, of dat het erger kan... leer een hond kennen, ten eerste het bij elkaar in een donkere kist is vreselijk... het duurt echt wel even langer als dat er op het filmpje te zien is voordat alle honden dood zijn.... daarna worden er pupjes boven op dode soortgenoten gezet... hoe verwarrend en naar kun je een einde maken...
je ziet zelf ook dat honden er uit willen kruipen..vast niet omdat ze daar zo graag willen zitten.. zo hoeft geen dier aan zijn einde te komen... met stress en angst...

maar goed dit is al een vrij oud filmpje, wat niet weg neemt dat het nog steeds gebeurt en gewoon walgelijk is... massa vernietiging, de levens van de enkele hond waren geen reet waard... er word niet gekeken naar een oplossing voor een overschot, nee ze doen het gewoon zo... walgelijk...

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:46

Toch kan ik me ergere dingen verzinnen om een einde aan het leven van die honden te maken. De stress van tevoren zou niet moeten gebeuren, en ik ben er nog steeds absoluut geen voorstander van.

De mens is een vreselijke diersoort, die denkt dat ze andere dieren mag domineren. Ooit is moeder natuur dat zat, dat durf ik te zweren.

Anyway, ik blijf bij mijn mening, en hou ook op met discussieren erover.

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 21:40

Heb met wat verbijstering enkele reacties gelezen. Het kan altijd wel erger maar in een land als Amerika hebben ze echt wel middelen om het nog diervriendelijker te doen. Bovendien denk ik dat ze niet genoeg doen om een oplossing voor hun "overschot" te zoeken.
Iedereen die de petitie heeft getekend of evt. alsnog wil tekenen wel heel hard bedankt.

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:28

Ze doen nou hetzelfde als met de Joden.. Daar mag het toch ook niet meer bij ? waarom wel bij die zielige honden? ik heb deze filmpje al vaker gezien ( op t.v ) daar zag je het pas echt duidelijk..
Kijk ik snap dat sommige mensen dit nog niet erg zielig vinden, Het kan natuurlijk altijd erger.. Maar ik snap niet waarom ze dan of b.v alle teefjes/reutjes zo en zo op staat laten steriseren ( ofzo ) of zendt ze naar het buitenland uit als asiel hond.. Of geef ze gewoon een spuitje.. Het gaat echt te ver dat ze ZO veel honden enzo ook in 1 zo een container gooien.. Die beesten gaan al dood door zuurstofgebrek...

Nouja ik teken mijn petitie

Groetjes

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:34

Bij mensen werkt het anders dan bij dieren, dieren hebben niet het vermogen om na te denken zoals wij dat doen, zij weten niet wat gebeurd.Om jouw voorbeeld aan te halen amandatjuh, in concentratiekampen was de exacte hoeveelheid zyklon B niet bekend/berekend om mensen te doden. Bij deze honden wel (de CO2, dan), aangezien en hond veel kleiner is zullen ze snel aan hun einde komen. In principe maken ze het vertikkende effect niet zo mee, ze worden snel bewusteloos en sterven dan pas.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:31

@Welshcobfan: Nee, een hond merkt er uiteraard niks van als ze met een hele roedel in het donker worden gepropt. Ookal kunnen ze niet bij zichzelf denken: "Hé, dit vind ik niet fijn!" Ze kunnen wel bang worden van dingen. En van zoiets doen zij het dus letterlijk in hun vroek.

Een voorbeeld: onze hond moest van de week naar de dierenarts. Toen hij de wachtkamer zag, rook en voelde, ging haar staart tussen de benen en wilde ze ertussenuit. Dat kan dus zijn omdat:

1) Ze weet van haar controle van de vorige keer. (Denk het niet, te lang geleden. )

2) Ze voelt de stress van andere honden.

De tweede optie denk ik eerder. Dieren kunnen dus ook voelen als er iets gaat komen of aan de hand is. Bah, zo stom als mensen denken dat de intelligentie van een dier even groot is als dat van hun teennagel...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:26

tja maar donker is toch juist iets waar ze rustiger van worden omdat ze dan niet alles zien? En dieren zijn niet echt intelligent te noemen. Honden leer je dingen door ze te conditioneren, niet omdat ze het zelf uitvinden. Ze kunnen niet nadenken en reageren voornamelijk uit instinct...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:52

Tja ik vind het ook heel vreselijk, maar dacht je dat die mensen het ook leuk vonden om te doen? Die vinden dat ook heel erg....
Op beide filmpjes kun je zien dat ze allemaal nog een aaitje krijgen oid. En het is ook klote... maar over het algemeen schreeuwt iedereen maar heel hard, maar eet er niet een boterham minder om. (oftewel: je kunt ook je centjes aan een asiel geven, zodat zij goed voor de dieren kunnen zorgen)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:50

ongelofelijk sommige reacties, ja het kan altijd erger, als dat een reden is om iets niet erg te vinden of om iets niet walgelijk te vinden en er iets aan te willen doen, is 80 % van het nieuws op tv en in de kranten niet zo erg, want tja het kan altijd erger...

een hond is wel intelligent, nee misschien niet zo op de manier waarop wij mensen denken, maar als diersoort zeker een dier met veel gevoel en besef....

en de mensen die dit doen? dat die dit ook naar vinden? ach jee zeg zou het? nee hoor het intereseerd ze geen reet, het is werk, het is ff doen en daarna een biertje pakken, donder op met symphatie hebben voor zulke mensen...

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 23:53

Jemig Baroen, je moet wel lezen.
Ik zeg volgens mij al 3 keer dat ik het nog steeds erg vind, ook al kan ik me er minder druk over maken dat bontboerderijen in China, of stierenvechten en fiesta's waarbij allerhande dieren gemarteld worden hier in ons eigen Europa.
Ik zeg niet dat, omdat er ergere manieren zijn, dit niet erg is. Dat maak jij ervan.
Ik heb de petitie getekend (heb ik ook al eerder gezegd) want het is natuurlijk beter als dit niet meer gebeurt.
Zoals welshcobfan zegt, heel snel raken de honden buiten bewustzijn, en dan merken ze niks van hun dood. Een tijdje geleden nog mensen in een dorp verderop die dood zijn gegaan aan CO2, een behoorlijk snelle dood volgens mij. Moeder, vader en dochtertje worden blootgesteld aan CO2, broertje komt binnen en krijgt ineens zijn familie niet meer wakker. Dit is over mensen, op kleinere zoogdieren zoals honden werkt dit nog sneller. Ja, er zijn ergere manieren voor die honden om aan hun eind te komen, zoals ze laten wegteren in die hokkies die je op de achtergrond ziet.

Maar hiermee praat ik het hele gebeuren dus niet goed, dus hou eens op met dat te beweren. Nou dit is echt het laatste wat ik erover zeg, ik wou alleen maar even duidelijk maken dat je wel even goed moet lezen voor je gaat beweren dat me dit allemaal maar koud laat, want dat is niet zo. Misschien is het door dingen die ik heb meegemaakt of gezien heb dat ik hier beter tegen kan dan andere mensen, maar dat maakt geen gevoelloos persoon van me. Misschien bedoel je dat niet, maar zo'n indruk wek je wel een beetje.

Truste!

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 01:15

Ik heb liever dat ze zo geslacht worden, dan die beelden van die kippen, varkens en koeien!!! Hun hebben echt zooooo'n enorm pijn geleden. En niet voor 5 seconden, maar echt een langere tijd! Tuurlijk vind ik dit ook erg, tuurlijk! Liever een spuitje! Maar dan zie ik dit toch liever dan die andere beelden. Verder ben ik het ook helemaal eens met Welshcobfan.. Ik zal overigens ook tekenen in de petitie.