hond eet ontzettend veel gras

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

riskjuhruled

hond eet ontzettend veel gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 12:57

als ik onze hond uit ga laten en hij rent zo eens het veld op dan gaat hij gewoon gras staan eten, en niet een beetje maar gewoon echt net een , ik weet dat ze zeggen dat hij dan buikpijn heeft ofzo en dat ie het uit braakt, maar hij braakt het nooit uit en hij eet echt iedere keer als ik hem uitlaat gras. ik heb al geprobeerd het hem af te leren maar dat lukt echt niet, negeren ook niet. nou zat ik te denken om haar op andere brok te zetten, ze krijgt nu noblesse(purina) want zoiets moet toch iets te maken hebben met vitaminen en mineralen tekort ofzo? ze krijg 2 keer per dag een maatbeker brok.

hebben jullie misschien tips of zo? want het is nu gewoon niet leuk spelen met haar want als je een bal weggooit rent ze erachteraan maar pakt hem niet maar gaat gewoon gras staan eten en doet niks anders meer.

Desiree

Re: hond eet ontzettend veel gras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:03

Wat voer je je hond eigenlijk behalve brokken? Ik geef mijn honden ook brokken van Proplan/purina en dat is op zich een erg goed merk. Maar door de hond met alleen brokken te voeren (brokken zijn steriel) maak je de darmen erg zwak. Mijn honden krijgen 2 x daags te eten (niet 1x zoals zoveel honden). 's Ochtends een beetje brokken en s'avonds brokken aangevuld met wat avondeten. D.w.z. met wat groenten, vlees en aardappels. Overigens krijgen ze niet alle groenten. Sommige groentes krijgen honden wat moeilijker verteerd, vooral mijn senior. Zo geef ik ze geen spinazie bijvoorbeeld, maar wel bietjes, rode kool, erwtjes en worteltjes en dat soort dingen.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:23

Mijn honden grazen ook als koeien.. Ik heb het overlegd met mijn DA en die zegt dat ik gewoon door het avond eten van de dogs groene groenten moet koken en dat door het eten geven, Ze hebben blijbaar toch behoefte aan groenvoer... Succes

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:27

Mijn honden ook hoor, en komen toch echt niks te kort.....ik stoor me er niet aan!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:46

Die rottweiler van ons doet het ook. Hij komt niets tekort krijgt drie maal daags eten. Twee maal daags brokken en een maal daags warme maaltijd met vleesbrokken en sju.
Ik vind dat gras eten geen prbleem. Maar soms als die moet poepen komen er gewoon complete slierten aan de achterkant uit en dat is best een dom gezicht vooral als het dan ook nog zon beetje blijft hangen net als of de darmen het niet eens verteren ofzo.
Ik vraag me ook af wat het is. Hij is ook net een

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:51

Ja, de mijne doet het ook.
En niet zo'n klein beetje..
Volgens de dierenats kan het geen kwaad?
En ja, ze krijgen genoeg. Twee maal daags brokken die de da had aangeraden en eventueel nog wat boontjes etc als het over is.

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 17:54

hij krijgt gewoon 2 x brok en daarnaast als er over is van het avond eten. niet dat we speciaal voor de hond meer groenten gaan koken.

eerst stoorde ik me er niet aan maar het is de laatste tijd zo erg dat ik er gewoon niet mee KAN spelen want ze gaat alleen gras eten en zo is het ook niet leuk voor mij.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:09

Ten eerste wil ik graag benadrukken dat ik absoluut geen enkel verstand van honden heb, maar zo het niet zo kunnen zijn dat een hond in de natuur zijn prooi met huid en haar (en de meeste ingewanden) op eet en dat hij daardoor bepaalde mineralen/bouwstoffen mist? De website van waarvoor Maarten hier op Bokt werkt, meen ik, heeft daar een heel duidelijk verhaal over. Sinds mijn moeder hun voer aan de honden geeft is het over met paardenbloemen en raaigras eten.

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:11

Uhm.. ik weet er niet zo veel van mijn vader wel maare.. het is niet zielig maar als je hond niet kijken wat naar hem toe gooien maar hij mag niet zien dat jij dat doet... misschien als je dat een paar keer doet stoptie dan .. het is ook echt echt niet zielig als het natuurlijk niet een steen is ofso ..

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:55

Mij is altijd verteld dat honden gras eten wanneer ze buikpijn hebben.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:03

De groenten hoef je ook niet te koken, pureren is beter.
Alleen bij boontjes de kook er even overheen laten gaan, rest rauw.
Er zijn wel enkele dingen die je beter niet kan geven, zoals paprika, ui, prei etc.
Ook aardappels zijn niet geschikt voor een hond.

Maar ik denk niet dat hier tekorten door komen (aangezien een wolf ook weinig groenten eet, heel weinig en het darmgestel van een hond en een wolf zijn zo goed als gelijk) maar dat je naar wat anders moet kijken.

Als jij denkt dat de hond dit gedrag vertoont door het eten, zou ik overstappen op goed voer, niet op andere brok.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:36

am=>BB

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:05

Mij Da zegt dat ze het doen omdat het gewoon lekker is.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:19

ik weet niet hoe groot die van jou is, want wij hebben er eentje van 70 kilo en die gedraagt zich ook als een echt kalf. altijd gras eten tijdens het uitlaten maar nu heb ik zoiets van ja hij is groot dus duurt het allemaal wat langer voordat hij genoeg binnen heeft.

het lijkt mij geen kwaad kunnen als ze gras eten. poept hij het ook niet uit?? want ik heb ook weleens bij onze honden gezien dat ze gras bij de ontlasting hebben en deze braken het ook nooit uit.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:53

Die van ons poet het er inderdaad weer uit, hele slierten geen fris gezicht.
Hij weegt meestal tussen de 60 en 70 kilo.
Stom gezicht laatst ging ik met mijn paard lopen en de hond heb ik gewoon aan het ene touw een grazend paard en aan het andere een grazende hond

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 01:38

veel honden eten gras omdat ze het lekker vinden, ik stoor me er ook niet aan... maar... ik zou toch een andere brok dan wat je voert gaan voeren...

een hond mee laten eten met avond eten is niet zo veel zijdig, veelal gekookte of gebraden dingen zijn rond uit slecht voor een hond..

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:24

Wat ik ook voer die van ons blijft het gewoon doen. Soms lijkt het wel een gewoonte te zijn voor hem, ga je even staat praten of wachten tot bijvoorbeeld mijn dochter weer bijgefietst of gelopen is dan vangt meneer aan met eten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:51

Je doet Luca geen groter plezier dan ouwehoeren met iemand tijdens het uitlaten, kan zij lekker in het gras liggen eten!!!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 14:16

baroen schreef:
veel honden eten gras omdat ze het lekker vinden, ik stoor me er ook niet aan... maar... ik zou toch een andere brok dan wat je voert gaan voeren...

een hond mee laten eten met avond eten is niet zo veel zijdig, veelal gekookte of gebraden dingen zijn rond uit slecht voor een hond..

En wat dacht je van brok dan?
Ok vooruit, brok zal wel iets beter zijn dan met de pot mee laten eten, maar gezond oid? Nee.

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 20:16

ze is een golden retriever, ze weegt 30 kg ongeveer

het gras komt er ook gewoon weer met de ontlasting mee uit.

het haar afleren met straffen hebben we allemaal al geprobeerd.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:10

een hond gaat gras eten om het maagzuur te compenseren. dus dan word het zuur te zuur en dan gaan ze gras eten om dat dus te verminderen. Is niks erg hoor als een hond gras eet. ze hoeven meestal dan ook niet te braken. en de ene hond heeft het wel nodig en de andere niet. je zou ze af en toe boontjes kunnen geven dan zou het kunnen verminderen, maar ze zouden altijd wel gras blijven eten....

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 00:28

Maagzuur te zuur bij een brokkenhond???

apk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 00:44

1 van mijn honden doet dat ook, soms uit zichzelf, maar meestal doet ze gewoon de paarden na, (als klein hondje is ze daarmee begonnen) gaat ze tussen mijn grazende paarden ook staan'grazen'... ja mijn hond is gewoon gek:) maar in ieder geval, ze is er nooit ziek van geworden.

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 09:41

pubelia schreef:
een hond gaat gras eten om het maagzuur te compenseren. dus dan word het zuur te zuur en dan gaan ze gras eten om dat dus te verminderen. Is niks erg hoor als een hond gras eet. ze hoeven meestal dan ook niet te braken. en de ene hond heeft het wel nodig en de andere niet. je zou ze af en toe boontjes kunnen geven dan zou het kunnen verminderen, maar ze zouden altijd wel gras blijven eten....

dank je!!

die van mij word er ook niet ziek van, het komt er achter gewoon weer uit. heel zelden geeft ze een keer over maar dan zit er nagenoeg niet eens gras bij dus daar kan het dan niet aan liggen.