Kat heeft iets geks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SassieSjaak

Kat heeft iets geks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 12:21

Hallo bokker,

Whaaaaaaaaaaaa ik heb een probleem ( geen geld) en mijn kat moet naar de dierenarts wat een slechte baas ben toch?! Ik weet t.

Waarschijnlijk heeft mijn oudste kat een krentensik!!! zondag was het nog een klein plekje onder bij haar neus en nu zit haar hele kant al onder de rare gekke korstjes, en de dierenarts die wil me wel laten komen maar kan geen acceptgiro sturen GRRRRRRRRRRRRRRR ben zo kwaad he en wat als het toch besmettelijk is voor mijn andere kat?! en nijn wat dan...

Weten jullie wat te doen tegen een krentensik en helaas sorry geen foto!!!!

Adviezen zijn welkom....

IcePrincess

Re: Kat heeft iets geks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:27

Mijn kat had dit ook, het kwam en het ging met vlagen, maar mijn andere katten hebben het nooit gehad.
Dierenarts zei ook dat er niets aan te doen was, het gaat vanzelf weer over, komt vaak voor bij katten met stress. Alleen als het echt te erg wordt (dicht bij de ogen bijv.) dan zou ik terug moeten komen.
Misschien dat je daar wat aan hebt?

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 12:38

Owh nou gelukkig dat het volgens jou niet besmettelijk is... mijn katten hebben geen stress het is een heel rustig huis alleen ik denk dat het gewoon van iets te eten komt
ofzo ik zou het anders ook niet weten?!

Maar inderdaad als het vanzelf weer overgaat waarom dan naar de dierenarts gaan.

Toch bedankt he?!

Maar je weet wel wat ik bedoel toch het begint met kleine korstige plekjes en dat wordt erger en gaat weer over!!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:45

krentenbaard of impetigo kun je gewoon behandelen met betadine zalf of andere zalf die goed ontsmet.

een zalf tegen schimmel kan ook, of met bijvoorbeeld wat imaverol, of hydrocortiderm.
ook schoonmaken met een doekje met een beetje spiritus kan ook, dan trekt het wel weer weg.

t komt soms wel weer terug hoor, en volgens mij is t wel degelijk besmettelijk dus wel een beetje uitkijken.
je kan ook gewoon even bij de apotheek vragen of ze er een zalf voor hebben, bij kinderen komt t namelijk ook vaak voor, dus die hebben er wel wat voor.

ohw...je was blut he?

nou ja, schoonmaken dus en een zalfje erop, je hebt vast wel iets...

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 12:50

Wat het vervelende van alles is het zit precies op haar lip bij haar snorharen enzo je weet toch wel wat ik bedoel?!
Dus het schoonmaken kan wel afgekookt lauw water en een watje maar betadine zalf enzo ik weet t niet ze likt t toch ook schoon daarzo?!

Ik vind het ook zo gek dat ze het heeft mijn katten komen nooit buiten kan niet.... eten nooit iets geks behalve dat die kleine kat van mij gek is van chocolade!!!

Mijn die oudere dus echt niet gewoon een oude theemuts is het, dus ik snap het gewoon niet heb al naar die kleine gekeken maar die heeft gelukkig nog niets!!!!

Maar bedankt voor het advies.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:01

Geen chocola geven hoor! Dat is giftig voor dieren, kunnen ze zelfs dood aan gaan.

Maar bij mijn kat was het dus allemaal van die zwarte kortjes op haar kin en zo af en toe spreide het uit naar de bovenlippen, ze had een wit snoetje dus kon je het heel duidelijk zien.

Vorige week nog ben ik bij iemand geweest en die had ook een kat met hetzelfde, maar dan veel erger. Die kreeg het altijd nadat ze op vakantie waren geweest naar Frankrijk en als ze dan weer terug in nederland waren kreeg de kat die korsten, duurde dan een paar weken en dan ging het weer weg.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 13:06

Ach ja ik weet t chocolade is slecht!!!!! Ik had een foutje gemaakt!!! had een reep laten liggen op tafel andere dag lag me hele huis onder de chocolade en natuurlijk bijna op maar daar hebben ze niets van het zijn katten van de straat hahah!!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:11

Als je geen geld hebt voor een dierenarts moet je erg geen beesten op na houden.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:17

Ik las in je profiel dat je van shoppen houd. Voorlopig maar even wat minder gaan doen en dan gaan sparen. Dit gaat misschien nog vanzelf over maar wat als je kat wat ernstigs krijgt?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:18

Ik verplaats het even naar BB

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 13:20

lindsey schreef:
Ik las in je profiel dat je van shoppen houd. Voorlopig maar even wat minder gaan doen en dan gaan sparen. Dit gaat misschien nog vanzelf over maar wat als je kat wat ernstigs krijgt?

Haha indd.... daar heb je gelijk in maar het is het einde van de maand en normaal gesproken hebben mijn dieren nooit iets dus waarom dan sparen???!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:21

Omdat er altijd iets kan gebeuren, het zijn dieren. Misschien een idee voor volgende keer, nu is het niks ernstigs, maar er kan altijd wat gebeuren.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:43

Plucker schreef:
lindsey schreef:

Haha indd.... daar heb je gelijk in maar het is het einde van de maand en normaal gesproken hebben mijn dieren nooit iets dus waarom dan sparen???!!

Voor als er zoiets is als nu misschien????

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 13:55

INDERDAAD !!! JULLIE HEBBEN GELIJK!!!!

Maar goed dat ik geen paard heb hahahah

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:12

Misschien een idee om te zorgen dat je rood kan staan...? Ik vind het iig prettig, want als ik een DA o.i.d. nodig heb, dan kan dat gewoon. Dan schiet ik het mezelf voor als het ware.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 14:12

Jep!!! Goed idee

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:16

Nee lijkt mij geen goed idee.
Ken je natuurlijk helemaal niet en misschien heb ik het hartstikke fout maar volgens mij ben je iemand die zijn geld uitgeeft tot het op is.

Als je rood mag staan ga je al gauw uitgeven tot het bedrag dat je rood mag staan.

Dan heb je nog geen reserve maar heb je wel meer kans om te maken te krijgen met schuldproblemen. Als je eennmaal flink rood staat is het best moeilijk om weer bij te komen.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:20

Ik herken het wel, Plucker, ik moet eigenlijk ook met m'n kat naar de dierenarts (gewoon ter controle, kat is gewoon gezond), maar omdat ik te laat ben geweest stufi aan te vragen, kan ik me op dit moment alleen eten veroorloven voor mezelf en de kat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:48

buiten het 'ze heeft geen geld/ga maar rood staan/ shopt teveel verhaal om.
De aandoening ken ik niet echt, maar het klinkt als een koortslip bij mensen, zou zoiets als zovirac of vectavir niet kunnen helpen bij de kat?

PS ik herken het geldprobleem, ben blij dat de VA altijd giro's stuurt....

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:33

Ik zou toch naar de DA gaan. Wij kunnen zo over de computer niet bepalen of iets behandeld moet worden en je hebt kans dat des te langer je wacht des te erger/moeilijker te behandelen het wordt.

En meid, spaar alsjeblieft! Niet alleen voor je kat, maar ook voor jezelf. Juist omdat je nooit weet wat er kan gebeuren. Ik ga met mijn nieuwe kat morgen al voor de derde keer deze maand naar de DA ... dat tikt wel aan. Terwijl ik met mijn vorige katten haast nooit naar de DA hoefde.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:12

nou, ik ben helemaal geen typje wat om de haverklap naar de veearts gaat hoor, probeer eerst altijd zelf wel wat ...

enne als je nou even krentenbaard en poes intypt op google vind je wel wat info erover...

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 11:29

ellepel schreef:
nou, ik ben helemaal geen typje wat om de haverklap naar de veearts gaat hoor, probeer eerst altijd zelf wel wat ...

enne als je nou even krentenbaard en poes intypt op google vind je wel wat info erover...

Dat bedacht ik me gisteren ook nog, normaal doe ik dat altijd stom stom stom ik ga gelijk even kijken thanx

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 11:45

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:01

Ja die dierenartsen, wat een hufters zijn het toch, waarom doen ze niet gewoon alles gratis

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:00

Nooit naar de dierenartsen gaan hoor !!!!!!!!! Dat zijn echte geldwolven. Gewoon zelf de kat met de hersens tegen de muur aanpleuren. En als troost een leuk shirtje kopen.

Sterkte met je beslissing....