No Smell, iemand bekend mee???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

No Smell, iemand bekend mee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 15:05

Hallo, ik heb al eerder ene berichtje erin gezet dat ik dacht dat mijn hamster plukte, nu zijn we erachter gekomen dat ie allergisch is voor zaagsle. Nu heb ik dus NO Smell gehaald, een andere bodembedekking voor knaagdieren. nu wil ik eerst graga weten of jullie goede ervaringen hiermee hebben.

dit is het

Afbeelding
dat spul dan he

dit is de zak:

Afbeelding

Soprano

Re: No Smell, iemand bekend mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:42

Dit heb ik gevonden op een site van een rattery:

Als bodembedekker vind ik het niet zo goed, het absorbeert wel goed maar begint vlug te ruiken. Het is moeilijk te verdelen en de ratten schuiven het binnen de kortste keren terug bij elkaar. Ik gebruik het wel als extra nestmateriaal voor rittens, lekker zacht en warm

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:47

Ja, vond het vies spul, gat gauw stinken, en mijn ratten kregen mijt toen het in de kooi lag.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 18:12

ow... maar jullie hebben het niet bij hamsters geprobeerd??? het zit nu in het hok zeg maar, stinkt nog niet maar mijn hammie ruitk wel helemaal naar dat spul... best wel gatver, maar tja als dit beter voor Ziggy is... voor zaagsel is ze allergisch

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:18

Zijn beukensnippers niks dan? Want om dit nou overal in het hok te hebben liggen... Lijkt me niet echt iets voor overal in het hok, meer als nestje.
Kijk anders eens naar van wat voor bomen zaagsel komt, misschien is ze alleen allergisch voor de boomsoort.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:19

probeer anders eens vlasstrooisel, dat ruikt minder en wordt ook minder snel vies. gewoon dat spul wat tegenwoordig ook veel bij paarden wordt gebruikt (hemparade, lavor, etc.). dit is stofvrij, ideaal!!

ik kan je no smell ook echt niet aanraden, buiten dat het snel vies wordt gaat het ook heel ergerlijk om de tralies zitten wat ik bijzonder irritant vond tijdens het schoonmaken

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 18:32

tja het enige wat ze bij de dierenwinkel hier hebben is zaagsel en dat no-smell, zal de volgende keer als ik het hok weer verschoon eens kijken voor die beukensnippers. merk wel dat Ziggy nu helemala neit eer krabt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:40

Ik gebruik het in de dierenwinkel waar ik stage loop. De konijnen krijgen dit als onderlaag, met daar overheen een dikke laag stro.
De hamsters krijgen alleen no smell (aangezien die natuurlijk geen stro moeten hebben). Ik zou het nooit voor mijn eigen hamster nemen, hoogstens als nestmateriaal.
Als ik jou was zal ik beukensnippers kopen, werkt ook erg fijn. Het absorbeert natuurlijk niet heel erg, maargoed je kunt je hamster natuurlijk zindelijk maken, die van mij gaat ook op het wc'tje met daarin sivo-green korrels.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:49

Ik vind het ook een beetje irritant spul omdat het overal tussen gaat zitten en ze maken er inderdaad een grote bult van

Afbeelding

Op deze manier dus

Maar ze vinden het wel heel leuk spul en ze gooien het tenminste niet massaal naar buiten (deden ze met de beukensnippers wel)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:52

ik heb het 1x gebruikt
het absorbeert goed en is zacht maar ik vond dat er weinig in die zak zat en je er veel van nodig had dus nu gebruik ik het niet meer

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 22:38

a dat valt me trouwens wel op, ze gooien het neit naar buiten (ahum mijn hamster staat op het kastje naas tmijn bed en als ik s'avonds naar bed ga ligt mijn bed vol met zaagel, amar met dat no-smell doen ze dat niet) ja dat weinige vond ik ook wel erg, maar ik ga volgende keer gewoon een 16 literzak kopen, vee goedkoper uit. heb nu ook wat hooi erbij gegooid en toiletpapier en ze is nu een lekker nestje aan het maken tot nu toe bevalt het me dus wel.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:54

Ik heb No Smell voor mijn konijn, vind het ideaal spul Ik ben zelf erg allergisch voor stof, en heb hiermee nergens last van. Stuift niet, komt niet buiten de kooi, en is makkelijk schoon te houden.

Devilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:03

Ik heb het ook voor mijn hamster gehad, die kreeg ik van mn buurvrouw en ze had nog 2 zakken van het spul staan. Ik vind het opsich wel handig spul, mijn hamster vond het ook helemaal geweldig om er nestjes mee te bouwen en het overal heen te slepen. Als je zoals je aangeeft, geen zaagsel kan gebruiken dan is dit wel een goede oplossing in mijn ogen. Ik zou zeggen; probeer het gewoon en als het je niet bevalt dan op zoek naar iets anders Succes ermee!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 14:30

Oehh ik ben zo blij, Ziggy haar is weer ana het aangroeien (ze krabde op die plekken waar een hond ook altijd krabt met hun achterpoot dit deed ze ook precies zo) en ze krijgt dus nu weer haartjes ze heeft en heel nest gemaakt helemala onder het molentje door lief

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:58

hmm ben niet zo'n fan van nosmell.

houtsnippers vind ik stukke fijner, en no smell ev. als nestmateriaal.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:11

Ik heb net als experiment beukensnippers op de bodem gedaan met een laag no smell er overheen. Vind alleen beukensnippers zo hard, kan me niet voorstellen dat dat lekker ligt/loopt.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 18:28

ja dat zag ik vandaag in de dieren winkel dus ook al, ze leken me zo hard (ben naar een andere dierenwinkel gegaan). hou het voor nu nog maar bij no-smell

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 22:00

Nou, Ziggy is dus blijven krabben, ben nu bij de dierenarts geweest en er is iets waarvoor ze allergisch is. of het is het voer, of het is No-smell. Heb het nu allebei veranderd, ze heeft ander voer en als bodembedekking heb ik nu MiniHemp, zit iets van hennep in, haha straks heb ik een stonede hamster. De jongen in de dierenwinkel zei dat dit goed werkt, hij gebruikt het voorde hamsters daar ook...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 08:09

haha iets met hennep in
dan zal hij mischien gewoon niet meer raak krabben

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 10:40

ghehe, naja ga het er zo in doen dus hopen dat het werkt