help pers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bolletje

help pers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 23:29

Mijn vriend heeft een pers, maar sinds dat ie klein is is ie al aan de diaree dun dan iets dikker, kip of rijst helpt niet echt. Hij is echt ontzettend lief katertje, doet niemand kwaad maar irriteert hun wel erg nu dat ie zo blijft, dierenarts ziet ook niks, nu willen ze hem weg doen, hij heeft echt een leuk koppie lekker kroelerig, heb hem zelf geknipt laat alles toe, heeft geen papieren hij is zilver grijs , bruine oogjes echt plat neusje, nu ben ik op zoek naar een goed tehuis waar ie kan blijven en iemand die goed voor hem zorgt hij plast en poept buiten, soms op de bak maar dan loopt ie erin draait ie niet om dus vaak op het randje. Het is gewoon zielig, maar financieel zitten ze aan de grond en ze willen niet blijven gaan. Heb hem nu een diareeremmer tabletje gegeven een halve voor mensen eigenlijk. Maar hij is zon schatje, jaartje oud echt een kroellie en is erg gehecht aan me , mag thuis hem niet houden, hij mouwt ook als ik er niet ben dan zoekt ie je. Mag weg alleen naar goed tehuis

Ibbel

Re: help pers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 08:40

Hoort hier niet, heb al geTemd.

Is het beest ooit al eens goed ontwormd?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 09:10

Vreemd hoor, idd, is hij al eens goed ontwormt?
Dat de DA er niets aan ziet vind ik ook erg vreemd, zeker als hij er niet op door wil gaan, dier mankeert iets, dat is zeker.
Ik heb al mijn hele leven perzen en andere ras katten maar zo iets heb ik nog nooit meegemaakt.
Ben geneigd om te zeggen dat het wellicht een doorfok probleem kan zijn, daar het diertje ook geen papier heeft, veel mensen denken dan een goedkoop mooi katje te kopen maar komen helaas bedrogen uit als het dier dan veel duurder blijkt te zijn door de vele DA kosten.

Ik vraag mij trouwens af waarom je hem zelf geknipt hebt? Het is toch geen poedel? een pers hoor je te kammen/borstelen.

Bij mij worden ze ook wel eens geknipt hoor, als ze in de drek hebben gelegen en de boel is vast gaan zitten/gaan klitten, dan vind ik het vriendelijker om te knippen i.p.v. de klitten eruit te kammen maar knippen moet je dus niet voor de lol gaan doen (zal in jouw geval denk ik ook niet zo zijn maar zo kwam het even over op mij)

Hoe is het trouwens met de traanbuisjes van het diertje? Je schrijft dat hij een mooi echt plat neusje heeft maar ook voor een pers is dat niet wenselijk, wat vele mensen ook denken, het neusje hoort platter te zijn maar een doorgefokte té platte neus geeft ook vele problemen en kan een drama worden voor het dier.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 10:19

ja hij komt bij een fokker vandaan de papieren zouden opgestuurd worden maar nooit gekregen ze willen er ook geen moeite voor doen, ze borstelde hem iedere dag maar de vacht klitte zo erg buitenkat dus nam zoveel vuil mee, hij heeft inderdaad een plat koppie ze hebben er meer, die hebben een mindere platte kop, ze geven hem wel gewoon een bakje voer omdat de rest het ook krijgt, wil hem graag in huis nemen maar vinden me ouders niet goed

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:31

Wat voor voer krijgt hij eigenlijk? Misschien moeten ze eens een ander merk proberen?
O nog een tipje, hoeft niet zo te zijn natuurlijk maar je weet maar nooit, mijn katten kunnen absoluut niet tegen blikvoer met vis en dan vooral de variant zeevis staat garant voor alle katten aan de diaree, misschien bij dit katje ook het geval?

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:52

bolletje schreef:
ja hij komt bij een fokker vandaan de papieren zouden opgestuurd worden maar nooit gekregen ze willen er ook geen moeite voor doen, ze borstelde hem iedere dag maar de vacht klitte zo erg buitenkat dus nam zoveel vuil mee, hij heeft inderdaad een plat koppie ze hebben er meer, die hebben een mindere platte kop, ze geven hem wel gewoon een bakje voer omdat de rest het ook krijgt, wil hem graag in huis nemen maar vinden me ouders niet goed

Als hij bij een fokker vandaan komt die er zo laks over doet met papieren, dan geloof maar niet dat het een goede fokker is, Dat noemt men ene BROODFOKKER, die beloven altijd dat je papieren krijgt, maar die papieren zijn er helemaal niet...