Babyknijn gered van de dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riëtte

Babyknijn gered van de dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 07:21

Gister op de praktijk kwam iemand met 2 verstoten konijntjes van 1 week oud. Ze moesten maar dood. Nu had die persoon 2 vrouwtjes konijntjes bij elkaar in laten zitten en de "tante" heeft de jonkies aangevallen. vandaar dat ze verstoten waren. De een was er heel erg aan toe, was ook helemaal koud al. De ander was veel levendiger en behoorlijk tierig. 'k Heb tegen de d'arts gezegd dat ik die wel mee zou nemen en zou proberen groot te brengen.
Kortom we hebben nu een doos in de kamer met een kruik en een handdoek en daartussen zwerft een inieminie konijntje. Hij heeft zelfs de oogjes nog sicht. Gisteravond hetb ik hem gevoedt en hij dronk behoorlijk goed.
Ik hoop dat ie het gaat redden en dan kan ik een goed tehuis voor hem zoeken!

Marye78

Re: Babyknijn gered van de dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 08:14

goed van je! hoop dat ie het haalt. plaats anders wat fotos

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 08:18

Wat lief dat je het konijntje hebt meegenomen.
Ik hoop dat hij/zij het gaat halen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 09:58

Wat goed van je waren er maar veel meer van zulke mensen. Hoe ze soms met hun beesten omgaan, maar goed veel strekte en hou ons op de hoogte.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:05

Jeetje wat een mensen heb je er tussen zitten! Goed van je, en dat andere konijntje? Heeft ie het niet gered?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:18

Wat goed van je zeg! Konijntje heeft veel geluk op zijn pad gehad dat ie door jou gered is. Hopelijk redt hij het nu verder.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:39

Sneu zeg dat mensen het dan gelijk opgeven. Zet de mamma dan even apart van tante nijn ofzo...
Maar, niet vervelend bedoelt, maar hou er wel rekening mee dat die kleintjes het meestal niet redden zo... Dan gaat het goed en dan zijn ze toch ineens dood.
Maar wel veel succes iig!:)

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 19:05

Goed dat je 't gedaan hebt! Succes met je adoptie-nijn

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:03

AM-BB

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 21:27

Knijn doet het nog steeds goed. Heeft net weer zijn drinken op en legt heerlijk te maffen in de handdoek. Ik heb eindelijk foto's kunnen maken (niet zo heel mooi, met mijn mobieltje aangezien de accu's van de digi leeg waren) kan ik niet op mijnalbum komen. Jullie moeten dus nog even geduld hebben!

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:19

Wat goed van je zeg! ik hoop echt voor je dat de kleine knijn het haalt! Maar ik weet zeker dat hij een grote kans heeft door jou goede zorgen!!

Ik ben heel benieuwd naar de foto's!

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 14:06

Het konijntje heeft het niet gered.
Beetje onze eigen schuld, vrees ik. Hij was zo levendig als wat, dronk al zelfstandig van een schoteltje, leek dus tiptop te gaan. Vanmorgen kwam Marc beneden en vond hij het konijntje voor de bank in de woonkamer. We hebben hem al die tijd in een doos van ca 15cm hoog gehad, met een kruik en in een handdoek (die ook over hem heen lag, om het donkere van het nest na te bootsen). De doos sloeg ik aan de bovenkant dicht. De katten zijn er absoluut niet bij geweest aangezien de kamer deur dicht zat. Hij moet er dus zelf op acrobatische wijze uit zijn geklauterd/gesprongen, helemaal naar de bank zijn gelopen (ca 3 meter) en daar oververmoeid zijn blijven liggen. Hij leefde dus nog wel, ik heb hem meteen in mijn handen opgewarmd en vervolgens bij een warme kruik gelegd. Geprobeert te voeden, maar hij wou niet. Vervolgens moesten we weg, en toen we net terug kwamen lag hij dood in zijn bak (had nu een grotere en hogere bak voor hem genomen, waar hij zeker niet uit zou kunnen komen.)

Je snapt dat ik er enorm van baal, hadden we hem maar eerder in de grotere bak gezet, dan was het misschien goed gegaan. Pokkezooi....