R.i.p. Sascha

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myra87

R.i.p. Sascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 16:09

Naar aanleiding van dit topic viewtopic.php?f=73&t=464877 wil ik zeggen dat mijn lieve schat het niet heeft overleeft
Ze moest vanmorgen geopereerd worden aan een lever aandoening, maar omdat haar lever geen bloedplaatjes meer aanmaakte, kon het bloed niet stollen en zou ze bij een bloeding doodbloeden.
Vanmorgen om 9 uur zou ze onder narcose en zou de operatie beginnen
De da had eerst een gezwel bij haar lever weggehaald, maar hoe meer hij bij het hart kwam, hoe erger het werd, het bleek dat ze ook leukemie had.
De da belde mijn moeder, hij had de operatie stop gezet, en gezegt dat het er niet goed uitzag, mijn moeder vroeg wat hij zou adviseren, hij zei het is beter om haar in te laten slapen, als je het niet doet, dan zou ze aan de morfine en pretnison moeten, tegen de pijn, en uiteindelijk zou ze kunnen stikken, nou dat is ook geen leuk einde voor je hond en voor ons
Vanmiddag zijn we er heen gegaan, ze lag nog onder narcose, hebben afscheid genomen, wat erg zwaar was..
Hier had ik niet aan durven denken
Ze lag er mooi bij, je zag niet verwondingen enzo.
We moesten haar er achter laten, en zou de da een spuitje geven
Ik wou haar zoo graag meenemen, ook al was ze overleden, en laten cremeren bij een huisdierencrematorium, maar het was een berner sennen, die kan je niet zo even vervoeren.
Ik mis haar zo, zo stil, overal word je aan haar herinnerd, hondenharen, haar botje, die ik overigens bewaar enz enz.
Ze was nog maar net 2 jaar, en dit komt haast nooit voor bij zulke jonge honden.
Ik moest het even van me afschrijven
Word een moeilijke tijd, geen hond die op je wacht en blij is enz enz

04-08-2003 15-09-2005

Ik mis je lieverd

Mischa

Re: R.i.p. Sascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 16:42

Och wat spijtig zeg
Wat een rotziekte is het toch ook he onze hond is er ook aan overleden...maar zij was bijna 10, dus dan kan je het makkelijker accepteren maar 2 jaar echt verschrikkelijk.
Zoiets gaat echt door merg en been... een aantal jaar geleden hebben wij onze 1-jarige hond moeten laten inslapen...nou, het is echt een troosteloze zaak...maar wij zijn er erg bovenop geholpen door onze nieuwe hond.
Natuurlijk kan niks of niemand je oude vertrouwde beestje vervangen...maar iets kan je wel troosten.

Tsja, wat kan je nog zeggen....
Het zal een zware tijd worden waar je je doorheen zult moeten slepen...het is helaas niet anders.
Ik wil je in ieder geval wel graag een heleboel sterkte wensen ik leef met je mee.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 17:05

We zitten er ook aan te denken om over een tijdje een nieuwe hond aan te schaffen, of het een berner word weet ik nog niet, het is echt mijn lievelings hond, maar toch heeft iets me afgeschrikt
Tuurlijk, het hoeft niet altijd zo te gaan, maar toch
Het is zo leeg hier, ze hoorde er echt bij, met het avond eten lag zo onder te tafel, dat zal ik ook missen
Het verdriet zal idd slijten, maar het is nu nog zo vers, je moet er aan wennen dat je je hond nooit meer ziet, niet meer bij het hek je op wacht, en zeggen tegen je hond van de baas komt er aan, en ze blaffend naar buiten rent

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:04

Ja dat zijn inderdaad van die dingen die nu anders zijn...
Bij ons is het precies zo, de dieren horen echt bij de familie.
Een hond brengt zoveel leven in huis.
En als hoe jij het beschrijft denk ik dat jij er zeker van op zult knappen als er weer een hond in het plaatje komt
Natuurlijk is het nu nog erg vers en wil je er liever nog niet aan denken...maar het komt wel.
Toen onze oude hond overleden was hadden we naar 2 weken een andere hond gekocht...en bij onze laatste hond die ingeslapen is na 3 weken.
Dat klinkt misschien erg snel maar voor ons was het wel de beste manier omdat de stilte toch weer opgevuld is.
Je denk nog wel aan je oude vertrouwde beestje...maar je word ook afgeleid, en dat is echt goed hoor

Maar probeer het eerst maar een klein beetje te verwerken...voor hoever dat mogelijk is...
Ik hoop echt dat je er snel weer bovenop komt

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 18:09

Dank je..
Ik denk dat het verdriet idd minder word, en je afleiding hebt, natuurlijk, niemand kan mijn Sascha vervangen, maar toch.
Ik zou toch dolgraag weer een hond willen hebben, zodat het plaatje toch weer "compleet" lijkt..

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 09:39

Aah meis.. Sterkte
Een nieuwe hond kan ook helpen tegen verdriet hoor... Niet dat een andere hond zijn plaats in kan nemen oid.. Maar het zou een goeie troost voor je zijn.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:23

Heel, heel veel sterkte.. Het is altijd rot om een huisdier te verliezen..

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:33

meid..

heel veel sterkte bij dit grote verlies..
je hond is toch je maatje..

sterkte!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:40

Heel veel sterkte

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:26

Heel veel sterkte met het verlies!!

Heb trouwens verhalen gehoord over de huisdierencrematorium.
Blijkt dat ze alle dieren op een hoop in de oven gooien. En dan krijg je je as terug.. maar grote kans dat het niet van je hond is. Maar ook van een poes, ander hond, konijn ofzo. Schandalig als dit inderdaad zo is

Maar sterkte ermee!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 12:56

Sja, we hebben haar laten afvoeren bij de dierenarts vandaan
De da zei dat het wel anders gaat als met koeien enz enz.
En.. het gaat om de mooie herinneringen, en moet er niet teveel bij nadenken wat er met haar lichaam zou zijn gebeurd

We nemen binnenkort wel weer een nieuwe berner sennen, we missen Sascha erg, en een nieuwe hond zal het verdriet meer doen afnemen
En je bent zo uit het ritme, anders was ik allang even gaan wandelen