Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
scaleo
Berichten: 20
Geregistreerd: 15-09-05

Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:04

Ik ken mensen die een hond hebben die al zeker 6 katten heeft verscheurd,en ze lachen er gewoon om ,persoonlijk vind ik dat schandalig.
Die mensen moeten hun verantwoordelijkheid nemen en die hond een muilkorf omdoen,maar zei zeggen alleen dat die katten dan maar niet op hun erf moeten komen.(dat erf is Ong. 2 hectare)
Maar het vervelende is dat ik die mensen goed ken,wat vinden jullie moet ik dit aan hun buurtgenoten vertellen die hun katten nu missen,of moet ik dit gewoon stilhouden?

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:05

vertellen, kom nou, dan moeten ze die hond maar in toom houden, ik zou tevens de dierenbescherming even laten weten dat dit niet kan!

daffodil

Berichten: 10456
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:11

Dierenbescherming oke, maar wat dacht je van de politie??? Actie ondernemen, je zou toch ook willen dat een ander dat deed als één van jouw dieren hiervan de dupe was??

scaleo
Berichten: 20
Geregistreerd: 15-09-05

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 09:20

Gelukkig,er zijn dus mensen die ook vinden dat dit niet kan,en om eerlijk te zijn heb ik ook verschillende buurtgenoten via een briefje laten weten wat er met hun kat is gebeurd,dus ik hoop dat er nu iets mee gedaan wordt.
Sommige mensen zeggen dat dit toch niet mijn zaken zijn,maar als je over alles zwijgt verandert er toch nooit iets

Puce
Berichten: 95
Geregistreerd: 19-12-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:37

Ben het helemaal met bovenstaande reacties eens. En de dierenbescherming inlichten èn de politie.
Wat een zieke mensen bestaan er toch!
Lijkt me trouwens wel een behoorlijk agressieve hond, nu pakt hij nog katten wie weet dat hij straks ook naar kleine kinderen gaat grijpen..... hadden die dan ook maar niet op hun erf moeten komen???

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:51

Hmm lastig zeg! Ik zou er zeker wat aan doen, vooral omdat je het weet.
Brr ik weet niet wat ik met die hond had gedaan!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:52

Tja, ik had laatst mn ratten los in de tuin lopen en toen kwam er een kat die zo brutaal was dat hij wel eventjes meende een rat te kunnen vangen. Die heeft dus wel even kennis gemaakt met mijn voet. Je zou kunnen zeggen dat mensen hun kat dan maar niet door jan en alleman zn tuin moeten laten lopen, maar goed, het is natuurlijk niet bepaald netjes dat die eigenaren in twijfel zitten over waar hun kat is en dat de hondeneigenaren het grappig vinden dat hun hond die katten opvreet. Lastig parket zit je in, want als je de buurt inlicht zijn die hondeneigenaren niet echt blij. Je zou ze kunnen vertellen dat je weet dat heel veel mensen in spanning zitten over hun kat, en dat jij ze het graag wilt vertellen maar dat ze het ook zelf kunnen doen? Geen idee wat voor een soort mensen het is en of dit een optie is?

scaleo
Berichten: 20
Geregistreerd: 15-09-05

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 10:07

Ik heb ze ook al gezegd dat dit schandalig is,en dat ze de buurt dit moeten vertellen,alleen het probleem is dat ze dat afwimpelen als onzin, voor een kat hebben ze geen interesse.
En ze hebben een manegebedrijf dus ze willen niet met de buurt overhoop liggen.
Dat zijn van die mensen als ze een kat bv. aanrijden,ze er niet naar omkijken,ik zou dan stoppen en naar die kat gaan kijken.
Maar ja,zo leer je mensen dus kennen,had dit ook niet van ze verwacht.

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:31

tja, het is maar net hoe je het bekijkt......die hond bewaakt en verdedigt zijn eigen territorium tegen indringers (katten)
en dat doet ie op zijn honds. over het algemeen krijgt een hond een kat niet zo snel te pakken...katten zijn namelijk ook niet gek!
ik heb zelf ook twee honden.....en het komt maar zelden voor dat een kat zo dom is om op hun terrein te komen, meestal gaat het dan om vreemde katten. maar mijn honden hebben er nog nooit een te pakken gekregen...ondanks de hoge schutting en een hek.

wat ik trouwens wel even wil opmerken.....ook de eigenaren van katten hebben hierin hun verantwoordelijkheid. als jij niet wilt dat je poezebeest iets overkomt, dan moet je hem/haar vasthouden.
doe je dat niet, tja dan loop je dit soort risico's.
dus ik vind dat je niet de eigenaar van de hond kunt verplichten om zijn hond te muilkorven terwijl hij op eigen terrein loopt. daar buiten is een ander verhaal.

_Dunja_

Berichten: 4204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: bollenstreek

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:35

woofie schreef:
tja, het is maar net hoe je het bekijkt......die hond bewaakt en verdedigt zijn eigen territorium tegen indringers (katten)
en dat doet ie op zijn honds. over het algemeen krijgt een hond een kat niet zo snel te pakken...katten zijn namelijk ook niet gek!
ik heb zelf ook twee honden.....en het komt maar zelden voor dat een kat zo dom is om op hun terrein te komen, meestal gaat het dan om vreemde katten. maar mijn honden hebben er nog nooit een te pakken gekregen...ondanks de hoge schutting en een hek.

wat ik trouwens wel even wil opmerken.....ook de eigenaren van katten hebben hierin hun verantwoordelijkheid. als jij niet wilt dat je poezebeest iets overkomt, dan moet je hem/haar vasthouden.
doe je dat niet, tja dan loop je dit soort risico's.
dus ik vind dat je niet de eigenaar van de hond kunt verplichten om zijn hond te muilkorven terwijl hij op eigen terrein loopt. daar buiten is een ander verhaal.


Ik ben het hier wel mee eens, het is niet leuk wat er gebeurd maar het is wel hun eigen terrein daar kun je niet zoveel mee.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:43

@woofie: idd..

Maar wat voor hond is het? Echt een waakhond of niet?
Wel sneu voor die katten..

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:35

Citaat:
ook de eigenaren van katten hebben hierin hun verantwoordelijkheid. als jij niet wilt dat je poezebeest iets overkomt, dan moet je hem/haar vasthouden.
doe je dat niet, tja dan loop je dit soort risico's.


Ik kan niet anders zeggen dan _/-o_

Voor die mensen is het gewoon heel vervelend dat ze niet weten wat er met hun kan gebeurd is, maar zoals ik al zei, ze lopen wel bij Jan en alleman door de tuin, en als ze de kans krijgen vreten ze dus ook gewoon mijn huisdieren dien op mijn terrein lopen op, dus wat dat betreft zijn de katten nog net een beetje lastiger. Om nog maar niet te spreken van de stront in de zandbakken waar dan weer kindjes in spelen. Lang leve de Toxoplasma.

Maar daar ging het topic niet over, dwaal een beetje af, kan hier wel uren over doorzeuren

scaleo
Berichten: 20
Geregistreerd: 15-09-05

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 11:46

woofie schreef:
tja, het is maar net hoe je het bekijkt......die hond bewaakt en verdedigt zijn eigen territorium tegen indringers (katten)
en dat doet ie op zijn honds. over het algemeen krijgt een hond een kat niet zo snel te pakken...katten zijn namelijk ook niet gek!
ik heb zelf ook twee honden.....en het komt maar zelden voor dat een kat zo dom is om op hun terrein te komen, meestal gaat het dan om vreemde katten. maar mijn honden hebben er nog nooit een te pakken gekregen...ondanks de hoge schutting en een hek.

wat ik trouwens wel even wil opmerken.....ook de eigenaren van katten hebben hierin hun verantwoordelijkheid. als jij niet wilt dat je poezebeest iets overkomt, dan moet je hem/haar vasthouden.
doe je dat niet, tja dan loop je dit soort risico's.
dus ik vind dat je niet de eigenaar van de hond kunt verplichten om zijn hond te muilkorven terwijl hij op eigen terrein loopt. daar buiten is een ander verhaal.


Ik vindt dit een beetje onzin,je hebt als eigenaar toch ook je verantwoordelijkheid,maar als je zo redeneert kun je dus ook zeggen als zo'n hond een kind op zijn eigen terrein grijpt,pech gehad de hond was op zijn eigen terrein,want zoals je waarschijnlijk wel weet willen kinderen ook weleens aan de aandacht van ouders ontsnappen en ja dan heeft zo'n hond dus het volste recht om dat kind aan te vallen had het daar maar niet moeten lopen.
Trouwens stel dat die hond een paard grijpt die zomaar los in zijn eigen weiland loopt,waarschijnlijk ben je dan ook niet blij,of moet je paard dan maar gewoon in zijn box blijven?
O,ja we hebben het hier over een stafford bull terrier.

Anoniem

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:51

Wij hebben hier een land van ruim 3 hectare
onze 3 honden lopen daar vrij in rond. Kunnen ook niet van het erf af door een hekwerk.
Als de kat van de buren gepakt zou worden, vind ik de verantwoording toch totaal niet bij ons liggen.
Ik zou het verschrikkelijk vinden als het gebeurd, maar we kunnen onze honden toch niet op gaan sluiten omdat de buren hun kat niet bij houden?

En dat vind ik dus ook in dit voorbeeld.
Het zou heel wat anders zijn als het op openbaar terrein zou gebeuren

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:52

scaleo schreef:

Ik vindt dit een beetje onzin,je hebt als eigenaar toch ook je verantwoordelijkheid,maar als je zo redeneert kun je dus ook zeggen als zo'n hond een kind op zijn eigen terrein grijpt,pech gehad de hond was op zijn eigen terrein,want zoals je waarschijnlijk wel weet willen kinderen ook weleens aan de aandacht van ouders ontsnappen en ja dan heeft zo'n hond dus het volste recht om dat kind aan te vallen had het daar maar niet moeten lopen.
Trouwens stel dat die hond een paard grijpt die zomaar los in zijn eigen weiland loopt,waarschijnlijk ben je dan ook niet blij,of moet je paard dan maar gewoon in zijn box blijven?
O,ja we hebben het hier over een stafford bull terrier.

Jij praat onzin.
Natuurlijk moeten mensen hun kinderen in de gaten houden als ze weten dat er een valse hond in de buurt is. Als ze genoeg bezorgd zijn om hun kind ontsnapt het echt niet aan hun aandacht. Daarbij zal de hondeneigenaar de ouders waarschuwen en mogelijk de hond vastzetten. MAar ja, de hele dag je hond vastzetten op je EIGEN terrein omdat andere mensen hun katten loslaten op JOUW terrein is wel een beetje van de gekke, niet waar?

ik sluit me aan bij Kawa. Ik heb ook 2 honden die op mijn terrein los lopen. En er is geen wet die mij daarop kan aanspreken. Ik zou het erg vinden als ze een kat zouden doodbijten en ik zou ingrijpen als ik de kans kreeg. Maar ja, het is NIET mijn schuld en ook niet die van mijn honden. Het is de schuld van de eigenaar van de katten. Want die stelt zijn dieren willens en wetens bloot aan dat risico.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:04

Wij hebben 3 honden en 6 katten, vreemde katten worden echter niet geduld en die worden altijd naar de erfgrens terug gebracht. Behalve de katten van de buren want die kennen ze
Ik vind niet dat ik die honden dat kan verbieden en zou ook niet weten hoe, gelukkig is de kans dat ze een kat doodmaken minimaal want als een kat stil blijft staan weten die honden ook niet meer wat te doen.
Ze hebben echter wel een keer een los gebroken kip van de buurman te grazen genomen, ik heb dat netjes gemeld en voelde mij wel lüllig, maar zeker niet verantwoordelijk

scaleo
Berichten: 20
Geregistreerd: 15-09-05

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 12:13

Ik zeg niet dat ze hond de hele dag vast moeten zetten,maar als je weet dat je hond voor de zoveelste keer een kat verscheurd dan kun je daar toch wel iets mee doen,of zie ik dat verkeerd.
Ik heb zelf ook drie honden die op een groot terrein loslopen,en ik weet dat een van mijn honden andere honden afmaakt dus dan doe ik hem een muilkorf om als ik weet dat er mensen over mijn terrein lopen,over dat terrein lopen gebeurt omdat over een stuk grond van mij een recht van overpad loopt.
Maar dat terrein is wel van mij DUS !!
Trouwens jullie hele redenatie snap ik niet,als het om katten gaat is het prima,maar iedereen staat op zijn achterste poten als er een paard wordt aangevallen,waar trek je die lijn wat wel dood mag en wat niet.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:18

Mijn paard loopt dan ook niet de hele dag door allerlei tuinen te zwerven en te schijten. Als hij een keer los zou breken en een boze waakhond op zijn terrein zou tegen komen, dan is dat zwaar klote maar niet de schuld van de eigenaar van de hond of de hond zelf.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:21

Een hond die ooit bloed geproeft heeft wil dat weer is mij geleerd, ik denk dat toch dat het verstandiger is van zn baasjes om er iets aan te doen. Voor je het weet pakt hij ook mensen.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:22

Nou dat kan ik me niet voorstellen, onze hond heeft ook wel eens een konijntje of een muis gepakt maar die bijt echt niet zomaar in het eerste beste kindje.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:27

Figora. Ik heb verschillende katten eters meegemaakt, dat hoeft niet te betekenen dat ze mensen zo pakken, een hond pakt een kat niet zomaar, dat is een tekort aan iets, bijvoorbeeld regelmatigheid in het voer.

Dit zal ik zeker wel aangeven als die mensen er niks aan doen, eerst aan een stichting, zodat ze die hond daar weg kunnen halen, dit is niet finest voor de mensen uit jullie buurt maar ook voor de hond zelf! Ik werk nou ja werk, ga in het dagelijks leven om met katten vreters, aangezien die het wel hebben gemoeten om het te overleven (buitenlandse straat honden) Ik zou het aangeven aan een stichting en als die stichting die hond heeft weggehaald een klacht indienen. Anders word de hond afgemaakt terwijl dit gewoon een fout is van zijn of haar eigenaren!! voor meer informatie pb me even wil je hier wel mee helpen.

scaleo
Berichten: 20
Geregistreerd: 15-09-05

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 12:32

Ellebel schreef:
Mijn paard loopt dan ook niet de hele dag door allerlei tuinen te zwerven en te schijten. Als hij een keer los zou breken en een boze waakhond op zijn terrein zou tegen komen, dan is dat zwaar stinkmodder maar niet de schuld van de eigenaar van de hond of de hond zelf.


ik begrijp hieruit dat je ook nooit een buitenrit maakt

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:34

Als het op openbaar terrein is dan vind ik ook dat het de schuld is van de honden eigenaren, maar het is PRIVE terrein, daar mag een mens in principe doen wat hij wel. Wel vind ik dat ze op zijn minst kunnen melden of zo. MAar goed, het is HUN terrein, waar die honden de vrijheid hebben op op rond te lopen. Je kunt een eigenaar moeilijk verplichten wat hij op eigen terrein mijn zijn hond moet doen...

Tja, vervelend is het wel, maar goed... weinig aan te doen...

en scaleo... ze heeft het erover dat ze nooit op prive terrein komt met haar paard... Opstraat kan zoiets ook gebeuren en dan is het WEL de schuld van de honden eigenaar als de hond zo'n paard aanvalt... want op niet-prive terrein heb je je hond gewoon in de gaten te houden...

Als onze hond in onze tuin zit (tis maar een kleintje, de tuin dan he) en er komt een kat de tuin in, dan gaat balou er ook achteraan. Het is gewoon een jager, en een kat ... tjah, dat is leuk, dat rent weg he! ... een mens zou mijn hond nooit pakken!

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:59

Als katteneigenaar zou ik graag willen weten wat er met mijn kat is gebeurd. Zolang je niet weet wat er gebeurd is blijf je altijd hopen dat je kat nog terugkomt.

Dus als jij weet wat er met een bepaalde kat van iemand is gebeurd vindt ik dat je dit moet gaan vertellen aan de eigenaren van de kat of als je dit moeilijk vind een (anoniem) briefje sturen. De eigenaren van de katten kunnen dan zelf bepalen wat ze aan het probleem van de hond willen doen.

Ook is het goed om katteneigenaren te waarschuwen. Ze kunnen dan zelf bepalen of ze hun kat binnen willen houden of niet.

Aan de hond kan je volgens mij weinig doen. Mensen hebben het recht om op hun eigen terrein hun hond los te laten lopen. Hele dag een muilkorf om vind ik dan ook wel weer sneu voor de hond. Dieren hebben nou eenmaal een bepaald instinct waar je als mens niets aan kan doen en soms is dat niet bepaald leuk.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:02

Verplaatst van AM naar BB

Loslopende honden op eigen terrein is inderdaad weinig aan te doen. Als loslopende katten daar over het terrein scharrelen, lopen ze de kans gepakt te worden. Kun je de hondeneigenaar moeilijk op aanspreken denk ik.