Gisteravond liep ik met een vriendin naar stal, komt er ineens iets uit de bosjes tussen onze benen schieten. We dachten eerst nog dat het een steen was die we wegschopten ofzo (

Ik hem toch maar weer neergezet in de hoop dat hij terug zou gaan lopen naar zijn huis, maar hij bleef meelopen (het pad naar de boerderij is echt ongeveer 600-700 meter, dus het is niet een klein stukje). Eenmaal op de boerderij heb ik de bovenste helft van mijn kast maar leeggemaakt, er een handdoek ingelegd, een bakje met water en wat brokjes voor jonge katten (die lagen nog in mijn kast omdat er een tijdje geleden een nestje was op stal). Hij begon gelijk te eten en drinken.
Uiteindelijk heb ik hem dus in een doos meegenomen naar huis, gelijk gewassen, ontwormingspasta gegeven en behandelt tegen vlooien. (ik heb Tijger (mijn kat van 4,5 maand die ik geadopteerd heb toen hij 2,5 weken oud was) hier ook nog, en ik wil ook niet dat die iets krijgt...
Maar ja, eind van het verhaal is dus dat ik hier nu zit met een jonge kat, en eigenlijk geen 2e kat erbij kan gebruiken... Ik heb amivedi al gebeld, maar ze hebben geen melding dat er zo'n katje wordt vermist. Hij is echt heel mager, dus hij moet al langer rondgezworven hebben... Hij is zinderlijk, en duidelijk tussen de mensen opgegroeid, dus hij moet toch van iemand zijn! Ik kan me niet voorstellen dat je zo'n schatje bewust kwijt wil... Ik ben dus maar overal aan het rondvragen of iemand een jong katje mist van een week of 10, en of er nog mensen zijn die eventueel een superlief klein katje willen hebben...