Jonge kat gevonden... Wat nu??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjammie

Jonge kat gevonden... Wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 00:00

Heb ik weer hoor...

Gisteravond liep ik met een vriendin naar stal, komt er ineens iets uit de bosjes tussen onze benen schieten. We dachten eerst nog dat het een steen was die we wegschopten ofzo ( ) Maar nee hoor, het was dus een jong katje, en echt een liefje! Wij hem eerst maar negeren, maar hij bleef maar met ons meelopen (en dan ook echt zo tussen onze benen rennen dat we iedere keer bijna op hem stonden als we een voet verzetten). Uiteindelijk pakte ik hem even op om hem eens beter te bekijken en te kijken hoe hij zou doen, en toen voelde ik dus dat hij echt graat mager was... Hij ging gelijk echt keihard spinnen toen ik hem oppakte, tja, en weersta zoiets maar eens..

Ik hem toch maar weer neergezet in de hoop dat hij terug zou gaan lopen naar zijn huis, maar hij bleef meelopen (het pad naar de boerderij is echt ongeveer 600-700 meter, dus het is niet een klein stukje). Eenmaal op de boerderij heb ik de bovenste helft van mijn kast maar leeggemaakt, er een handdoek ingelegd, een bakje met water en wat brokjes voor jonge katten (die lagen nog in mijn kast omdat er een tijdje geleden een nestje was op stal). Hij begon gelijk te eten en drinken.

Uiteindelijk heb ik hem dus in een doos meegenomen naar huis, gelijk gewassen, ontwormingspasta gegeven en behandelt tegen vlooien. (ik heb Tijger (mijn kat van 4,5 maand die ik geadopteerd heb toen hij 2,5 weken oud was) hier ook nog, en ik wil ook niet dat die iets krijgt...

Maar ja, eind van het verhaal is dus dat ik hier nu zit met een jonge kat, en eigenlijk geen 2e kat erbij kan gebruiken... Ik heb amivedi al gebeld, maar ze hebben geen melding dat er zo'n katje wordt vermist. Hij is echt heel mager, dus hij moet al langer rondgezworven hebben... Hij is zinderlijk, en duidelijk tussen de mensen opgegroeid, dus hij moet toch van iemand zijn! Ik kan me niet voorstellen dat je zo'n schatje bewust kwijt wil... Ik ben dus maar overal aan het rondvragen of iemand een jong katje mist van een week of 10, en of er nog mensen zijn die eventueel een superlief klein katje willen hebben...

Pellie

Re: Jonge kat gevonden... Wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 00:05

amivedi, dierenambulance, asiels, krantenadvertentie, advertentie in winkelcentra... en anders wordt het toch houden!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 00:07

Goed van je dat je m toch mooi verzorgd en meegenomen hebt!
Als je m echt niet kunt houden zou ik een leuk baasje voor m proberen te zoeken. Helaas hoeven wij hier niet meer katten, er lopen hier al 4 bij ons op de boederij.
En idd wat Pellie zegt, zoveel mogelijk instanties inlichten ed.
Maar succes met je adoptie-katje! Mooi dat ie nu weer goed verzorgd word!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 00:16

Ik ben altijd al zo geweest, nam altijd 'zielige' dieren mee naar huis. Mijn moeder keek echt niet raar op als ik weer aankwam met een meer dood-dan-levend jong vogeltje Ik heb het zelfs een keer gepresteerd om met een volwassen reiger naar huis te komen Toen schrok mijn moeder toch wel even
Gelukkig deden mijn ouders er nooit moeilijk over en werd voor ieder dier altijd een kooi, eten en drinken geregeld Zo hebben we er ook veel dieren weer bovenop geholpen! Alleen woon ik nu niet meer thuis, maar op kamers, en dan gaat het met die dieren toch allemaal even iets lastiger

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 00:17

Goed van je Ik ben ook zo'n sukkel die overal intrapt en inmiddels zit mijn huis dus vol met zulke dieren

Mijn 2e kat was ook echt niet een geplande, kun je deze ongeplande niet onwijs gewenst maken...?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 00:22

tja, ik weet niet zo goed wat ik van Amavedi moet denken.
Wij zijn onze kat 2 maand kwijt geweest midden in de koude winter.
Amevedi gebelt maar daar was geen kat gevonden.
2 maand later kwamen we per toeval achter via via waar hij was.
En zij zeiden dat ze een instantie hadden gebeld..
En za dachten toen Amavedi.. (alleen omdat ze het niet zeker weten hebben we er geen actie van gemaakt + je bent blij dat je je kat terug hebt)
Je kan ook een advertentie plaatsen in de plaatselijke krant.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 00:28

Quellian schreef:
Goed van je Ik ben ook zo'n sukkel die overal intrapt en inmiddels zit mijn huis dus vol met zulke dieren

Mijn 2e kat was ook echt niet een geplande, kun je deze ongeplande niet onwijs gewenst maken...?

Het probleem is dat er niet altijd iemand is in de weekenden, Tijger neem ik dan gewoon mee terug naar mijn ouders, hij loopt daar gewoon naar binnen alsof hij nooit is weggeweest De katten daar herkennen hem ook gelijk, dus dat is geen probleem. Het jonge katje wat ik nu heb 'gevonden' kan ik niet zomaar meenemen naar mijn ouders, de katten daar zijn dan echt weer uit hun doen, dus moet ik dan iedere keer iemand zien te vinden die in het weekend voor de katten wil zorgen...
Ook de dierenartskosten zouden dan van allebei de katten op mij neerkomen (al valt dat natuurlijk op zich best mee..). Eén van mijn huisgenootjes is wel helemaal gek van die kleine en wil hem heel graag houden (zei zou hem dan in de weekenden meenemen naar huis). Ik heb nu tegen haar gezegd dat ze dat zelf mag weten, maar dat het dan ook echt haar kat is... Ze zou er even over gaan nadenken, maar ik denk dat het beter is voor dat kleintje als ik een ander goed huis voor hem vind.

@ daantjuhhh: Die ervaring heb ik tot nu toe niet met Amivedi, van alle dieren die we hebben gevonden (een hond, een blinde kat, een konijn en nog een kat in de afgelopen maanden ) hebben ze tot nu toe nog de eigenaar gevonden. Dat is dan wel Amivedi in Zeeland, omgeving Vlissingen. Met de Amivedi hier in utrecht en omgeving heb ik nog nauwelijks ervaring.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 00:39

Mirjammie schreef:
Ik ben altijd al zo geweest, nam altijd 'zielige' dieren mee naar huis. Mijn moeder keek echt niet raar op als ik weer aankwam met een meer dood-dan-levend jong vogeltje Ik heb het zelfs een keer gepresteerd om met een volwassen reiger naar huis te komen Toen schrok mijn moeder toch wel even
Gelukkig deden mijn ouders er nooit moeilijk over en werd voor ieder dier altijd een kooi, eten en drinken geregeld Zo hebben we er ook veel dieren weer bovenop geholpen! Alleen woon ik nu niet meer thuis, maar op kamers, en dan gaat het met die dieren toch allemaal even iets lastiger

Hahha.. hoeveel honden en katten en konijnen al ongevraagd met mij mee naar huis zijn gegaan??
Mijn ouders kijken er bij mij ook niet raar van op!
dan ging ik naar de kermis met 10 gulden en was de kermis niet open maar de veemarkt wel.
Nou dan kwam ik met een konijntje thuis..
En weggelopen honden.
Puppy's van vriendinnetje
Katje die aangereden was.. die moest natuurlijk naar de DA waar het pootje werd afgezet!!!
Mijn moeder was heel blij dat de eigenaren de kat hadden opgespoort en wilde betalen voor de DA rekening..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 00:43

Je hebt je goede dag voor de dag iig al gedaan...en ken je het gezegde dat dieren hun baasjes uitzoeken? Nee? Dan maak je het nu mee. En de keus van het katje is zo te horen goed geweest. He's here to stay...

Heb je al een naam verzonnen?

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 00:54

Cassidy schreef:
Je hebt je goede dag voor de dag iig al gedaan...en ken je het gezegde dat dieren hun baasjes uitzoeken? Nee? Dan maak je het nu mee. En de keus van het katje is zo te horen goed geweest. He's here to stay...

Hahaha die gedachte schoot ook wel even door mijn hoofd ja

Cassidy schreef:
Heb je al een naam verzonnen?
Nee, dat heb ik bewust nog maar niet gedaan

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:08

Klinkt leuk , dat poezie.

Zet anders een foto in dit topic als je hem echt niet wilt houden , dan is er vast wel iemand die verliefd wordt

Een reiger ?! Dan kijk je inderdaad wel even raar op als je kind met een reiger onder de arm thuis komt ja Wat mankeerde daar aan dan ?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:35

Vorig jaar heb ik bij ons in de buurt 2 katjes gevonden van 4 maanden oud, die waren duidelijk gedropt in het maisveld. Houden was geen optie want ik heb al twee katten.
Ik heb een oproep (met foto!) geplaatst op Bokt en de 2 donderstenen hadden binnen 2 dagen een plekje gevonden bij Sjakie.
In het uiterste geval kun je de dierenambulance bellen en de kat op laten halen. Hij gaat dan naar het asiel; niet de leukste plek, maar ik heb begrepen dat jonge katjes snel weg zijn daar.
Ik had ook al de dierenarts gebeld en de assistente zei dat ze adresjes hadden van mensen die jonge katjes zoeken. (Zal we op een boerderij zijn of zo)
Succes en ik hoop dat je er snel een goed tehuis voor vindt!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:03

Eerlijk gezegd hoop ik dat je zijn baas niet vindt.
Want als het beestje zo mager is en uitgehongert, kan ik me niet voorstellen dat hij een goede baas heeft.

Maar goed aan de andere kant kan het natuurlijk ook zo zijn dat hij al een paar dagen zoek is en daarom zo mager is.

Nee ook weer niet want een jong poesje laat je niet alleen buiten lopen!

Goed van je dat je hem hebt meegenomen!!!
Als ik dichter bij je woonde had ik hem graag gehad!

Ik hoop voor het poesje dat hij een lief baasje krijgt!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:17

Laat hem eerst eens checken op een chip bij de dierenambulance of dierenarts, voor je 'm weggeeft aan iemand. Wie weet zit er ergens iemand heel verdrietig te zijn om zijn/haar vermiste kat.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:36

Zet hier eens een foto zoals hierboven al vermeld, wellicht dat iemand hem wel wilt

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:39

-> BB

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:30

Ik denk dat de dierenartsen in de buurt mogelijk weten waar hij vandaan komt, en je zou briefjes op die prikborden kunnen hangen bij de supermarkten in de buurt. Ik kan me ook niet voorstellen dat niemand dat beestje mist. Daarnaast klopt het wat eerder is gezegd over de Amevedi: ze doen hun werk niet altijd even goed.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 11:44

wirona schreef:
Eerlijk gezegd hoop ik dat je zijn baas niet vindt.
Want als het beestje zo mager is en uitgehongert, kan ik me niet voorstellen dat hij een goede baas heeft.

Maar goed aan de andere kant kan het natuurlijk ook zo zijn dat hij al een paar dagen zoek is en daarom zo mager is.

Nee ook weer niet want een jong poesje laat je niet alleen buiten lopen!

Goed van je dat je hem hebt meegenomen!!!
Als ik dichter bij je woonde had ik hem graag gehad!

Ik hoop voor het poesje dat hij een lief baasje krijgt!
Ik denk dat hij al een paar dagen heeft rondgezworven, want ik kan me niet voorstellen dat iemand zijn jonge kat zo slecht zou verzorgen dat hij zo dun wordt... Mijn ouders waren ooit ook 1 van hun katten kwijt, na meer dan een maand hebben we hem toch weer teruggevonden. Hij was helemaal uitgedroogd en heel erg mager, maar zo was hij echt niet toen hij verdween Gelukkig kwam hij er zo weer bovenop en is sindsdien altijd veel dichter bij huis gebleven!
Ik kan me best voorstellen dat hij ergens ontsnapt is, want hij is echt razendsnel, als ik de deur opendoe moet ik echt gelijk mijn voet ervoor zetten, anders gaat hij ervandoor! (de woonkamer in, naar Tijger, die dan gelijk woest is )

Vanmiddag ga ik dierenartsen in de buurt van de stal afbellen en een briefje ophangen in supermarkten, ik ben benieuwd... In de omgeving hangen in ieder geval nergens briefjes dat er zo'n katje vermist wordt.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:48

Sorry maar ontvlooien en ontwormen mag je dus nooit op dezelfde dag doen!! ...
En ook niet wassen!! Daar kan een zwak katje dus aan doodgaan ( je tast zijn imuunsysteem aan en het kan daardoor gelijk al fout gaan!)
Maar wel goed dat je hem hebt genomen zou proberen een leuk baasje te vinden!
Laatst bijgewerkt door Tooske op 14-09-05 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:13

Nou de DA heeft daar nooit een probleem van gemaakt.
Ik heb al 4 jaar elk jaar kittens.
Elk jaar worden (eens tuk of 5 a 10)
Jonge kittens ontwormd en ontvlooid p de zelfde dag.
De DA heeft er nooit wat van gezegd en alle katjes leven nog gezond en wel.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:16

Nou onze dierenarts zegt dat dat absoluut niet kan..
En gezonde katjes en een kitten wat sterk vermagerd is dan nog een ander verhaal die kan waarschijnlijk minder hebben..

Wij hebben ook al 20 jaar katten hoor en het is dus absoluut beter van niet!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:08

Tooske schreef:
Sorry maar ontvlooien en ontwormen mag je dus nooit op dezelfde dag doen!! ...

?
Volgens mij is het juist beter om op 1 dag te doen.
Want vlooien kunnen wormen eitjes met zich meedragen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:16

Mocht je uiteindelijk geen iegenaren kunnen traceren zet dan eens een berichtje op www.kattenpraat.nl (de site doet op dit moment een beetje moeilijk) daar zitten heel veel kattenliefhebbers met een groot hart.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:22

Volgens mij heeft die kat jou gekozen als nieuwe baas en moet jioj nu alleen nog maar de kat accepteren... Nee hoor gekkigheid, wij hadden vorig jaar een dump nest bij ons op de boerderij van 4 mooie bonte kittens ozo lief maar niets voor ons, we hebben 4 grote waakhonden en die zouden ze echt slopen. Dus ik heb ze naar het asiel gebracht, daar waren ze na een week of 4 alweer allemaal weg. Is voor iedereen onweerstaanbaar.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:12

Ik heb mijnkittens altijd op internet gezet.
Binne 1 week allemaal foetsie.
Ze kwamen gewoon overal weg.
Wij wonen in het oosten en er kwamen mensen uit friesland. zuid holland, brabant, noord holland, utrecht..
Echt je snapt t niet.