Ik heb vandaag een heerlijk blokje om gestapt, het eerste stuk is over de (doodlopende) weg, dan een mooi smal zandpaadje naar een wat breder pad met een fietspad, waar veel fietsers zijn en soms wandelaars met of zonder hond. Na een paar van deze paden komen we weer op de doodlopende weg en stappen we weer terug naar stal. Al stappend ben ik een half uurtje zoet.
Ik zou heel graag mijn hondje (Jack Russel) meenemen, vandaag ben ik geen auto's of andere honden tegengekomen, achteraf gezien had het gewoon gekund. Hij moet dan los mee en luistert goed. Als er een auto aankomt kan ik mijn paard stilzetten en de hond erlangs. Ik weet alleen niet zo goed wat de 'regels' zijn als ik mensen met een hond tegenkom. Vaak lijnen zij hun hond aan omdat er een paard aankomt. Als ik dan mijn hondje ook zou moeten aanlijnen, moet ik afstappen, hond aanlijnen, passeren, hond weer los en weer te paard. Zul je net zien dat ik 5 mensen met hond tegenkom...

Mijn hondje wil natuurlijk wel even snuffelen, maar loopt wel snel weer mee met mij en het paard als hij los zou zijn. Zou het onbeschoft zijn om mijn hondje niet aan te lijnen? Hoe doen degenen die wel eens met hond buitenrijden dit?